Aviseringar
Rensa alla

vad lyssnar man på om man använder spotify egentligen?


Ämnesstartare

Allvarligt, INGA artister som jag lyssnar på finns där [shake] Och jag lyssnar inte ens på obskyra metalband eller så.

Känns som att typ 90% av alla gånger jag tänker "åh nu vill jag lyssna på XX och är för lat för att hämta min ipod, men de kanske finns på spotify?" så finns det bara massa "tribute bands" eller på sin höjd en "spotify sampler" med ca 5 låtar. *rant*[mad]

[mad][mad]


   
Citera
Ämnesstartare

vad lyssnar du på då? jag tycker det mesta finns

eminem finns [love]


   
SvaraCitera

finns massvis med musik där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man använder inte spotify.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

eminem finns [love]

precis, har fått känslan av att det mesta som finns där bara är modernt radioskräp/hiphop/osv.

patrick bateman:

vad lyssnar du på då?

Just nu har jag råkat snöa in mig på typ klassisk rock osv. Men t ex Led zeppelin, Beatles, Pink Floyd, Metallica, mm, är några stora som jag kan komma på på rak arm som inte finns.

Men även många nyare band, som nyss när jag kände mig emoig och ville lyssna på Placebo t ex så fanns inte de heller[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Man använder inte spotify.

[love]

Nintendos BFF:

Just nu har jag råkat snöa in mig på typ klassisk rock osv. Men t ex Led zeppelin, Beatles, Pink Floyd, Metallica

Detta var märkligt. Eller Metallica är jag inte förvånad över att dom inte finns, deras musik ska ju bara köpas, jävla surrövar... Men jag har för mig att en arbetskamrat har spelat just beatles på spotify. Nu har han visserligen ett par skivor också, men jag vet att han spelat beatles från både spotify och skivor när jag varit med... är tvärsäker.

Edit: Kom på att detta var några månader sedan, så om Beatles funnits kanske dom inte finns längre.

Edit2: Gillar din musiksmak. Du hör till dom UMare jag anser ha bäst musiksmak. Synd bara att jag glömt bort vilka dom andra är[sad]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

... är tvärsäker.

Säker på att det inte bara var något "tribute band" eller liknande? Brukar finnas en massa sådana om inte det riktiga bandet finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

Led zeppelin, Beatles, Pink Floyd, Metallica, mm

"Unfortunately there are some artists who have opted not to be a part of Spotify at this point in time. Some frequently requested artists that are not in Spotify include Metallica, The Beatles, Pink Floyd, AC/DC and Led Zeppelin. We hope that they change their minds regarding streaming soon! "

har också funderat, men har hört snack om att det kanske kommer genomföras strax.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

Säker på att det inte bara var något "tribute band" eller liknande?

Japp, helt 100. Kommer tom. ihåg att han råkade hitta några sådana, och han mumlade alltid för sig själv något som "detta är ju inte beatles, nä det här vill vi inte ha", o sökte på nytt.

trubdruider:

"Unfortunately there are some artists who have opted not to be a part of Spotify at this point in time.

Då har dom funnits, men tagits bort. Beatles iafl.

Hur länge har du försökt hitta beatles på spotify, gugge?

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

är tvärsäker.

han kan ju även ha lagt in mp3 filer från datorn till spotify, så han kan lägga dem i listor där osv så han själv kan lyssna på dom där. det funkar ju det med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Då har dom funnits, men tagits bort. Beatles iafl.

kanske det, jag vet faktiskt inte [smile]


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

precis, har fått känslan av att det mesta som finns där bara är modernt radioskräp/hiphop/osv.

Lyssnar på Pink Floyd och Led Zeppelin, har det på datorn och kan spela upp det via spotify sen så har spotify massvis med musik från 60-70 talet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Hur länge har du försökt hitta beatles på spotify, gugge?

lyssnar inte på dom så mycket så har inte letat så frekvent 😛 men minns att de inte fanns för över två år sedan i alla fall, och ett par gånger sedan dess. Tror nog mest på trubdruiders teori eller att det var något annat tribute band han hittade utan att han märkte det. (vissa av dom är ganska luriga)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

aldrig vetat att det är du som är gugge, hehe..
vet du vem jag är?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spotify är ett jävla skit


   
SvaraCitera