Aviseringar
Rensa alla

Vad menas med att vara vänsterextrem?


Ämnesstartare

kekeoxo:

visst är du en sverigedemokrat

NÄ LedsenArg
Men tycker lika illa om vare sig högerextremister som vänsterextremister, våld löser inga problem.......................                            


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rote armee fraktion Mohahahahaa


   
SvaraCitera
Bakric

S3ON:

NÄ LedsenArg
Men tycker lika illa om vare sig högerextremister som vänsterextremister, våld löser inga problem.......................                            

Måste ideologisk extremism nödvändigtvis innebära bruk av våld?
För övrigt så är våld mycket enklare än att genom listig manipulation av folkets åsikter avsätta makthavare som inte gärna släpper sin ack så demokratiska tron.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten: 1. Jag rekommenderar att du läser vad jag sagt tidigare i ämnet. Jag har aldrig sagt att MUF är fascister, jag har sagt precis det jag sagt nu, att ha en auktoritär och moralistisk utgångspunkt är fascism. Och om MUF vilket är en stor organisation har medlemmar som har den utgångspunkten så är det fascism dessa kretsar inom förbundet ägnar sig åt

 Du kan ju inte sätta en etikett på ett ungdomsförbund utifrån en försvinnande liten klick personers åsikter. Jag lovar dig att det finns folk dömda för misshandel inom vänsterpartiet, betyder det att man skall sätta etikett på (V) som ett våldsbejakande parti.

En auktoritär och moralistisk utgångspunkt, vad menar du med det svamlet? Snarare motsatten man vill ha än en auktoritär storebror ser allt-stat a la DDR. Ett mindre auktoritärt klimat med lägre skatter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bakric: Måste ideologisk extremism nödvändigtvis innebära bruk av våld?

Mina erfarenheter säger det. Ledsen


   
SvaraCitera
Bakric

S3ON:

Mina erfarenheter säger det. Ledsen

Tror väl då snarare det har att göra med personer som tycker något väldigt mycket och anser att det helt enkelt ska vara så utan mer djuplodande resonemang.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brat brat stek stek:

 Du kan ju inte sätta en etikett på ett ungdomsförbund utifrån en försvinnande liten klick personers åsikter. Jag lovar dig att det finns folk dömda för misshandel inom vänsterpartiet, betyder det att man skall sätta etikett på (V) som ett våldsbejakande parti.

En auktoritär och moralistisk utgångspunkt, vad menar du med det svamlet? Snarare motsatten man vill ha än en auktoritär storebror ser allt-stat a la DDR. Ett mindre auktoritärt klimat med lägre skatter.

Sover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

NÄ LedsenArg
Men tycker lika illa om vare sig högerextremister som vänsterextremister, våld löser inga problem.......................                            

Ibland är våld nödvändigt, det är därför vi har ett polisväsende och ett försvar. 


   
SvaraCitera
Bakric

kulturmarxisten:

Ibland är våld nödvändigt, det är därför vi har ett polisväsende och ett försvar. 

Dock är polisväsendets tillvägagångssätt alldeles för godtyckligt för att vara effektivt.
Mopedister, fortkörare och enskilda haschrökare prioriteras gärna över krogslagsmål och organiserad brottslighet med ordspråket "ge dig inte på berg när det finns småsten" ekande mellan öronen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bakric:
Dock är polisväsendets tillvägagångssätt alldeles för godtyckligt för att vara effektivt.
Mopedister, fortkörare och enskilda haschrökare prioriteras gärna över krogslagsmål och organiserad brottslighet med ordspråket "ge dig inte på berg när det finns småsten" ekande mellan öronen.

Våldsutövarans direktiv bestäms av regeringen och riksdagen. Vilket alla medborgare har förmedlat inflytande över. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brat brat stek stek:

 
En auktoritär och moralistisk utgångspunkt, vad menar du med det svamlet? Snarare motsatten man vill ha än en auktoritär storebror ser allt-stat a la DDR. Ett mindre auktoritärt klimat med lägre skatter.

förstår inte heller varför dödsstraff skulle vara något särskilt auktoritärt jämfört med övriga straff. och moralistisk blir väl en rättslig påföljd, oavsett art, när den prioriterar vedergällning framför samhällsvinst?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Ibland är våld nödvändigt, det är därför vi har ett polisväsende och ett försvar. 

Förespråkar ej heller polisvåld.. 


   
SvaraCitera
Bakric

kulturmarxisten:

Våldsutövarans direktiv bestäms av regeringen och riksdagen. Vilket alla medborgare har förmedlat inflytande över. 

Och vem har då förmedlat inflytande över medborgarna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Förespråkar ej heller polisvåld.. 

Det kallas för anarki kära vän, vilket också medför våld som en konsekvens. Att låsas att svårigheter inte existerar är direkt farligt om du frågar mig. Känns som du bryr dig mer om att din själ ska vara vacker att beskåda än att faktiskt minimera destruktivitet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bakric:

Och vem har då förmedlat inflytande över medborgarna?

En ny trend är att interaktiv kommunikation får mer inflytande än den historiskt traditionella envägskommunikation.


   
SvaraCitera