Aviseringar
Rensa alla

Vad nu?


Ämnesstartare

Hallå. Min första post här på forumet [smile] Kan väll börja med att berätta att jag är en sjukt blyg, 16 årig kille, helt utan erfarenhet av tjejer, eller ja, har väll varit jävligt bra kompis med några, men aldrig något mer. Har haft intresse för några, men aldrig tagit mig i kragen så att säga..

Men i år började jag tvåan, och i ettan så började där en tjej som jag helt fastnade för första gången jag såg henne. Nämnvärt kan väll vara att hon klär sig lite emoaktigt, vilket jag inte gör. En av mina bättre vänner i min klass gick om 1an, och hamnade i hennes klass, så för ett tag sen, kanske 3-4 veckor sedan frågade jag honom om han hade hennes msn. Kanske lite stalker-aktigt, men så gjorde jag iaf [y]

När hon sen kom online frågade hon vem jag var osv, och hon kände väll igen mig, då vi i samma skolområde innan. Efter det blev det inte så mycket snack, då jag satt som ett frågetecken och undrade vad jag skulle skriva om. Var alltså verkligen rädd för vad hon skulle svara, kunde sitta i 10 min med hej inskrivit i msn fönstret, för att sen bara klicka på escape för att gå ifrån dator, nu kanske ni får perspektiv på hur svårt jag har för att prata med tjejer [blush]

Iallafall, nu i lördags satt jag hemma och hade tråkigt, ingen som vart online på msn i princip, alla var inte vid datorn eller dylikt. Dock var hon online, och jag startar en konversation. Vi snackar väll i styva 40 minuter. Såg bland annat hennes bilddagboks namn i hennes personliga meddelande, så jag gick in och tog mig en titt, och märkte att hon var grym på photoshop.
Så jag sa då att jag tyckte hon va sjukt duktig osv. Hon tackade glatt. Senare skulle hon dra, så vi sa hej och sen var det inte mycket mer med det.

På busstationen imorse, stod jag med iPoden på högsta volym och kollade rakt fram, när jag instinktivt tittar åt höger, där kommer hon och en av hennes kompisar. Dom var väll ca 5 meter ifrån, och när jag kollade dit så kollade hon redan på mig och från vad jag kunde se så log hon, och jag börjar le direkt när jag ser henne. Så hon höjer handen och vinkar samtidigt som jag säger hej, då säger även hon hej. Jag som hade högsta volymen i öronen, säger självklart något i stil med "mvhejf", istället för hej. Dom fortsätter gå, och jag blev antagligen knallröd i ansiktet och börjar kolla ner i marken och ler lite.

Under resten av dagen så såg jag henne lite då och då och fick ögonkontakt följt av leende några gånger. Nu sitter jag här, och undrar vad fan jag ska ta mig till.. Om jag ska skriva på msn, vad ska jag föra konversation om liksom? Var jätte jobbigt att komma på saker att prata om för att slippa en pinsam tystnad sist vi snackade. Ska jag börja snacka med henne i skolan? Känns väldigt random att bara gå fram och börja prata, måste jag säga [crazy] Saken är ju att jag verkligen gillar henne, så vill inte göra något som innebär extrem risk för fail [rolleyes] Någon som skulle kunna ge mig tips för jag ska gå vidare, och snacka med henne?


   
Citera
Ämnesstartare

Gulligt. [blush]

Hm, jag är knappast nån psykolog eller så, men en viktig sak: Var dig själv. Gör inte till dig för mycket och så, och tänk inte igenom vad du ska skriva så mycket. Om hon gillar dig gillar hon dig för den du är.

Ja jag tycker du ska börja snacka med henne IRL. Det är ju en helt annan sak än att snacka på msn. Visst kan det kännas jättenervöst men försök slappna av och tänk att det inte är så farligt, finns värre saker i världen. Prata om vardagliga saker, ju mer ni träffas desto mer kommer du slappna av i hennes sällskap och sen kommer du inte vara nervös mer! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Problemet är ju att hon i princip aldrig är ensam.. Skulle bara kännas ännu mer nervöst om jag skulle gå fram medan hennes kompisar var där. Samma sak med mig, det är alltid någon med mig [tired]


   
SvaraCitera

ta det bara lugnt och va inte så nervös [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lycka till btw. Själv är man för blyg för att göra ett skit D:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du är så galet nervös testa snacka mer på msn sen tar du upp något ämne ni snacka om på msn och kan haffa henne lite snabbt i skolan och snacka lite om det och sedan gå vidare som inget då ger du intrycket av att du inte är lika nervös som du faktiskt är även om samtalet bara räcker någon minut säg bara att du har lektion eller måste snacka med någon lärare lite snabbt och ni får fortsätta snacka senare och spring/gå iväg 🙂
Lycka till !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Röva bort henne bara [surprised]


   
SvaraCitera

litenpojke:

Jag som hade högsta volymen i öronen, säger självklart något i stil med "mvhejf", istället för hej.

hahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

litenpojke:

hon var grym på photoshop.

det råkar inte va så att du gillar att fotografera men inte kan redigera?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ishimaru:

Lycka till btw. Själv är man för blyg för att göra ett skit D:

Känns som ett lycka till lär behövas [smile]

Spunkt:

Om du är så galet nervös testa snacka mer på msn sen tar du upp något ämne ni snacka om på msn och kan haffa henne lite snabbt i skolan och snacka lite om det och sedan gå vidare

Mjo, känns som de får bli nått sånt..

Emmelipemmeli:

det råkar inte va så att du gillar att fotografera men inte kan redigera?

Jag kan inte fota, men PS kan jag ganska bra..

Ska snacka med henne på msn efter träningen idag om hon är inne iaf, får väll se hur det går [rolleyes] Tack för svaren..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

litenpojke:

Jag kan inte fota, men PS kan jag ganska bra..

då har ni ettsamtalsämne gratis då...;P
"du, jag kom på en grej igår, hur gör man...? visa?"

random men gillar hon dig nappar hon. tror jag[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skrev till henne igår, men hon svarade inte [sad] Hon stod dock som upptagen, så.. Får väll försöka idag igen.

Emmelipemmeli:

random men gillar hon dig nappar hon. tror jag[confused]

Skulle väll kanske också kunna vara för att vara snäll bara [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

litenpojke:

klär sig lite emoaktigt

Join the force 🙂 näää men borde väll inte spela så stor roll. Det verkar ju som ni båda verkar vara intresserad av varandra. Om jag va du skulle jag fortsätta å snacka med henne på MSN å se va de leder till 🙂

litenpojke:

Var alltså verkligen rädd för vad hon skulle svara, kunde sitta i 10 min med hej inskrivit i msn fönstret, för att sen bara klicka på escape för att gå ifrån dator, nu kanske ni får perspektiv på hur svårt jag har för att prata med tjejer [blush]

lustsigt ^^ känner precis likadant ibland ^^

litenpojke:

Om jag ska skriva på msn, vad ska jag föra konversation om liksom?

det finns ju så mycket (säger inte att det är lätt å komma på dom men det finns faktiskt mycket), intressen, musik, diskutera olika random (å då menar jag verkligen random, brukar oftast finns massa att snacka om om dom mest väredlösa saker :P) saker. ^^

För örvrigt, lycka till! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det låter som att ni fått en bra början till kontakt. Om du är osäker på att uttrycka dig genom msn kanske du borde pröva att skriva ett e-mail. Du har då längre tid till att uttrycka dig väl.

Lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

litenpojke:

Skulle väll kanske också kunna vara för att vara snäll bara

jao, men jag är inte snäll mot killar jag är HELT ointresserad av. vet inte om resten av alla tjejer oxå fungerar så^^


   
SvaraCitera