Aviseringar
Rensa alla

vad 'r det för fel på dessa människor?


Ämnesstartare

t.ex. när man pratar med en person man känner. så börjar den personen prata om folk som man inte känner. så kallar personen ändå dom personerna vid namn utan att närmare förklara vem det är.

t.ex.
din kompis säger: "johan o jag var o gjorde det...."

(du har ingen aning om vem johan är)

tycker det är ett psykstört beteende. varför gör ni så ni som gör så? tror ni att ni är coola eller?


   
Citera
Ämnesstartare

vet det får mig att känna mig oviktig och dålig sluta genast alla som gör så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fråga då? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JejeX:

Fråga då?

orkar inte, har ingen lust att anpassa mig efter deras socialt inkompetenta beteende, de borde bli smartare istället och börja säga det på normalt sätt istället, t.ex. "min kusin", "min klasskompis" etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja håller med, så jävla korkaat som om ja vet d liksom???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

orkar inte, har ingen lust att anpassa mig efter deras socialt inkompetenta beteende, de borde bli smartare istället och börja säga det på normalt sätt istället, t.ex. "min kusin", "min klasskompis" etc.

Okej, jaha. Då får du stå ut med det då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är människor det är felet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja. Måste således hålla koll på alla deras vänners och släktingars namn. Ogillar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va nej jag brukar säga så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

va nej jag brukar säga så

det e fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

det e fel

inte alltid. om man säger "min kompis" känns det lite som att man antar att den man pratar med inte kan veta vem det är (pga dålig koll på människor (=förolämpning) kanske), och inte vill berätta vem det är. man förstår ju att det är någon och säger man bara ett namn kanske man inte behöver veta mer, tycker den som berättar.

Tilda1988:

t.ex.
din kompis säger: "johan o jag var o gjorde det...."

(du har ingen aning om vem johan är)

säger man min kompis istället för för johan har du fortfarande ingen aning om vem det är.

jag känner mig iaf bättre till mods av ett namn än bara min kompis så tycker inte det är ett psykstört beteende. man ska komma ihåg att inte säga namn till dig [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera