Aviseringar
Rensa alla

Vad räknar du som märkeskläder?


Pickaboo:

http://www.diabro.net/

Är det där svenska priser?:o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fjeak:

Är det där svenska priser?:o

Javisst. Igår köpte jag tre Dior Homme jeans och en kostym från Gucci för 1500:- [wink]


   
SvaraCitera

Pickaboo:

Javisst. Igår köpte jag tre Dior Homme jeans och en kostym från Gucci för 1500:- [wink]

Seriöst? [bigsmile] Du är min ängel i så all:D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fjeak:

Är det där svenska priser?:o

Född igår?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fjeak:

Seriöst? [bigsmile] Du är min ängel i så all:D

Eh nej, det är USD. US Dollars. Amerikansk valuta. Dollartecken. $$ prasselprassel.


   
SvaraCitera

vero moda och only går som gräns, tycker inte de räknas som märken, men är endå dyrare än tex hm osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.tresbienshop.net

bra sida om man är intresserad av sådant.

personliga favoritdesigners är Wood Wood, Henrik Vibskov, Filippa K, Cheap Monday och allt som hör dem till, Humör, Svensson Jeans och i viss mån även Adidas. Speciellt då när det kommer till skor.

Kilo Goods, Rocksmith, Milkcrate Athletics, The Imaginary Foundation, ALIFE, Mishka och även VNGRD gör mer klassisk streetwear som är flippad, intressant och oftast jävligt ball.

Även Kid Robot passar in där. [smile]

Allt är märkeskläder. Egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fjeak:

Är det där svenska priser?:o

Antagligen inte eftersom det står USD [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När Priset och märket är grunden till att man köper klädesplagget är det "märkeskläder", kläder av ett märke däremot är kläder med ett märke, även om det är hemköps egna.


   
SvaraCitera
Exner

Ganska vulgärt, att definiera kläder, ut i från vilken lapp som sitter på. : /

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En t-shirt får minst kosta 700 riksdaler för att jag ska räkna det som något vidare märke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fjeak:

Är det där svenska priser?:o

Pickaboo:

Igår köpte jag tre Dior Homme jeans och en kostym från Gucci för 1500:-

XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

allt som e dyrt, såklart...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag klassar inte Ralph Lauren, Lacoste, Acne, Filippa K, Velour mm som märkeskläder. Rätt alldagliga och trista kläder. Såna kläder som alla har(åtminstone där jag bor) så de är väl inget att skylta med.
Märkeskläder för mig är Dsquared, Dolce and Gabbana, DG, Gucci, Marc Jacobs, Dior, Yves Saint Lauren, Hérmes, Alexander McQueen, Helmut Lang, Raf Simons, Y3, Ringspun, Poggianti, Ermenegildo Zegna, Roberto Cavalli, John Richmond, John Galliano. Nu har jag väl tömt de flesta namn i min garderob 😛 Allt köpt på ABCD, Peters Dandy, Kungsgatan 9b och Nk herrtrend. Tack gode gud för dom affärerna.

Fattar ju att ingen kommer ha en blekaste aning om vilka kläder jag snackar om eftersom folk anser att G-Star brallor och Ralph Lauren pikés för 1000kr är märkeskläder.

Kom ihåg stil kan köpas för pengar 😉


   
SvaraCitera

caru:

folk anser att G-Star brallor och Ralph Lauren pikés för 1000kr är märkeskläder.

Eh...på vilket sätt är de inte märkeskläder?


   
SvaraCitera