Aviseringar
Rensa alla

Vad säger ni till minderåriga som frågar efter cigaretter?


En tolvårig pojke kom upp till mig och sa "Ursäkta skulle jag kunna be om att få en cigg". 

Alltså, det är ju helt otroligt!!! 

Jag kan inte fatta det!!!

Det är fan helt jävla galet!!!

Att en sådan ung grabb redan har lärt sig att vara så artig Tumme upp


   
SvaraCitera

Säger "nej det är bara töntar som röker" eller nåt sånt. Tror det är svårt att påverka någon med en one-liner.


   
SvaraCitera

Säger nej pga är ingen dummis


   
SvaraCitera

"Gert Fylking röker, visste ni det?" 


   
SvaraCitera

Rödingajäveln:
Säger "nej det är bara töntar som röker" eller nåt sånt. Tror det är svårt att påverka någon med en one-liner.


   
SvaraCitera

Man skulle kunna sätta typ mobilen eller något till halsen och låtsas att det är en sådan däringa halsmikrofon/förstärkargrej och med sin bästa robotröst fråga vad dom vill ha.


   
SvaraCitera

Brukar bara ignorera och låtsas inte se/höra dem, så som jag gör med det mesta jag inte gillar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:
säger ja pga snäll och hjälpsam

Gör du så med alla droger som ungar frågar efter? 


   
SvaraCitera

Jag säger oftast nej i de situationer som uppstår för mig när de frågar mig, det sker oftast vid ingången till affärer och sådant. Men som det ser ut nu ska man vara försiktig med att säga nej till vem som helst, jag menar. Unga som gamla har blivit ihjälslagna för de inte velat dela en cigarett eller så, vilket kan påverka hur man ska agera men du gör rätt i att säga Nej.


   
SvaraCitera

är de 16-17 eller äldre bjuder/köper jag, annars inte.


   
SvaraCitera

Sebbe551:
Jag säger oftast nej i de situationer som uppstår för mig när de frågar mig, det sker oftast vid ingången till affärer och sådant. Men som det ser ut nu ska man vara försiktig med att säga nej till vem som helst, jag menar. Unga som gamla har blivit ihjälslagna för de inte velat dela en cigarett eller så, vilket kan påverka hur man ska agera men du gör rätt i att säga Nej.

Om man vill gå runt och vara rädd likt en ängslig amerikan så visst.


   
SvaraCitera

avfärdar dem tyst och hastigt

en gång när jag satt utanför ett sjukhus kom en äldre kille fram och frågade om jag hade droger på mig. tog det som en komplimang


   
SvaraCitera

Säger nej bara, helt enkelt. 


   
SvaraCitera
höna

säger nej typ alltid. om det inte är en vuxen.


   
SvaraCitera

vassego.


   
SvaraCitera