Forumet - Vad samlar ni på?

Vad samlar ni på?

2012 0 137
Samlar du på något? Jag tycker sådant är sååååå intressant!!

Jag samlar på vackra dockor, Barbie och smurfar med tillbehör.
Just nu är Barbie roligast och det jag är mest aktiv med, men funderar på att köpa ett vackert dockhus på ebay och börja samla på små figurer och möbler också!!
Som barn samlade jag på "hockeykort". Många av dom var signerade av spelarna själva och dom var säkert värda en förmögenhet på den tiden då det begav sig. Jag fick till och med min pappas gamla samling, hockey kort. Jag hade flera pärmar med storspelare. Pelle Lindbergh med flera.

Spana också in:

Jag samlar mer eller mindre tvångsmässigt på mig skivor, både cd och lp men det blir mer och mer av det senare. Jag är ingen totalbög som undantagslöst letar efter mint condition och kan alla katalognummer direkt utan köper ganska odiskriminerande. Det är alla möjliga artister i samlingen både Metallica, 2pac, Bach, Roy Orbison,Röda Arméns kör och Neil Young finns representerade. Dels handlar om en kärlek för musik, dels om en kärlek för historia och gamla saker. Omslagen är ofta fina och på lp ganska stora att kolla på. Sedan har du förstås musiken som du ju lyssnar på också och uppskattar mer när du har köpt och kanske letat länge efter. Jakten efter vissa speciella skivor är också en del av tjusningen. Det finns jättemånga för mig lockande aspekter kring det här som du kan se. Det sägs ju att samlande är något slags tecken på en störning att man fyller något slags hål, måsåhända huvudsaken är att man har roligt under tiden.