Aviseringar
Rensa alla

Vad ska du ha/Vad hade du på dig på din student?


lol ful bild men ah, såhär såg min klänning ut, ganska klassisk vit, axelbandslös med svart band ovanför midjan och en svart rosett där bak 
28470_402702497343_2451741_n.jpg?oh=d4f6


   
SvaraCitera

118723-0001_2_0.jpg

Denna, + ballerinor och några smycken helt enkelt 


   
SvaraCitera

505985-0002_669.jpg

505985-0002_692.jpgSka ha denna, har inte bestämt om jag ska ha vita ballerina eller vita låga converse till. Ska väl ha några smycken också 🙂 


   
SvaraCitera

Vit klänning...som jag brukade använda då och då i skolan. Såg ut precis som vanligt, med undantag att jag bar en studentmössa. Jag vågade inte sminka mig heller. 


   
SvaraCitera
Kudhos

skräddarsydd kostym.


   
SvaraCitera
Exner

svindyr kostym.


   
SvaraCitera

Exner:
svindyr kostym.

Sjuukt dyr*


   
SvaraCitera

Jag kommer inte ta studenten så jag kommer inte ha på mig något särskilt inför den. *ledsen*


   
SvaraCitera

Fett billig kostym.
Med svindyr mössa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade en vit tyllkjol och knallrosa linne. Minns att min italienskalärare lackade på att jag inte var klädd i helvitt. 
/Lucella


   
SvaraCitera

Tyckte/Tycker att student är en rätt så "löjlig" gest på flera vis (för min del) "alla" andra värkar digga den/det... Tänkte då inte "fira", men för att göra folk muntra som vanligt så gjorde jag som alla andra och använde svart "kavaj" + vit skjorta + jeans & svarta brallor Gråter

Detta tyckte jag vore tjusigt om man nu ska "klä upp sig" (som man ska)
Med ett par tjusiga svartbruna brallo. Västen kan gärna vara lite brunaktig dock, inte helsvart. :
22_0.jpg

Men nu är det inte jag som bestämmer, det är samhället och på "Student" så skall killar bära svart kostym och tjejer vita klänningar... dansa till "musik" och stå på ett flak och sedan dricka sig fulla på kvällen. Så är det sagt och så må det förbli.. + En engångsmysse för 1500 kr är ett måste!

Det är väl detta som är studenten egentligen. Det jag mestdels ogillar är att "alla" ser allt omkring det som självklarheter Tumme ned
    Jag gillar mer det gamla då man härligt slutfört den aktuella skolgången och firar detta...(knepigt nog)... med omdöme i kurser, hälsa lärare, sommarlov, äta fint med fina personer och så... Tumme upp


   
SvaraCitera

Rodnar


   
SvaraCitera