Aviseringar
Rensa alla

vad ska jag bli för något?


Ämnesstartare

brandman


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Du läser väl dock på Gu? Det är väl inte teknisk högskola?

:

Läser iofs datavetenskap på universitet men håller till på teknisk högskola typ 100% av tiden.

...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Som jag skrev, jag håller till på en teknisk högskola. Vi har all undervisning där i och med att många av kurserna läses ihop med chalmersister.

Jaha, vad konstigt. Fast om man nu är SD:are eller främlingsfientlig så tvivlar jag dock på att man säger de högt men att man tar avstånd från invandrare osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prova att plugga till ingenjör, går att byta senare. Högskoleingejör är inte så svårt om du lägger ner tid på studierna (vilket jag tyvärr inte gör).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bli sjuksköterska såna brukar va snälla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Fast om man nu är SD:are eller främlingsfientlig så tvivlar jag dock på att man säger de högt men att man tar avstånd från invandrare osv.

Så... du är rädd för att gå en ingenjörsutbildning för att vissa kanske ska ta avstånd från dig (dvs lämna dig ifred)? Go inställning.


   
SvaraCitera
mynona

Anura:

fast om man vet att de överrepresenterat sd:are hos ingenjörer?

Strunta i det. De kan finnas där precis som överallt annars men till och med om de finns i samma klass kommer de ändå inte att överfalla dig i klassrummet.

Anura:

och hur skall jag vara försiktig? Göra det jag gör nu?

Nej, du är för försiktig och handikappas av din försiktighet, du överdriver. Normal försiktighet är tex att helt enkelt - i detta fall - att undvika de man vet eller har uppenbara skäl att tro är sd:are, inte att fundera över och oroa sig över sd:are överallt. Din nuvarande försiktighetsnivå är överdriven och styr hela ditt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

är tex att helt enkelt - i detta fall - att undvika de man vet eller har uppenbara skäl att tro är sd:are, inte att fundera över och oroa sig över sd:are överallt.

fast hur skall man upptäcka ifall någon är sdare?

mynona:

Nej, du är för försiktig och handikappas av din försiktighet, du överdriver.

Jag kan inte hjälpa det 🙁

dvärgkastarn:

Så... du är rädd för att gå en ingenjörsutbildning för att vissa kanske ska ta avstånd från dig (dvs lämna dig ifred)? Go inställning.

Jag och nog alla andra människor vill väl vara med människor man trivs med och man finner trevliga och som även vill vara med en? Om en stor grupp tar avstånd och hatar en, sånt känns bara jobbigt 🙁


   
SvaraCitera
mynona

Anura:

fast hur skall man upptäcka ifall någon är sdare?

Man brukar upptäcka om någon är sd:are i betydelsen farlig för ens perosnliga säkerhet, vilket jag antar är den betydelse du menar - och är det den slags sd:are som inte har planer på att hota din säkerhet spelar det ingen roll om hn är sd:are eller inte, vilket betyder att du kan strunta i det.

Anura:

Jag kan inte hjälpa det 🙁

Det borde du kunna och om inte borde du gå i terapi och få tips på hur du ska kunna det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jag och nog alla andra människor vill väl vara med människor man trivs med och man finner trevliga och som även vill vara med en? Om en stor grupp tar avstånd och hatar en, sånt känns bara jobbigt 🙁

Till och börja med är det ingen stor grupp, och för det andra så finns det gott om andra människor du kan umgås med. Det är bara att skita i idioterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Till och börja med är det ingen stor grupp

Om du har kollat på länkarna så ser du att många ingenjörer röstar på SD så de är en stor grupp även Björn Söder är civilingenjör.

dvärgkastarn:

Det är bara att skita i idioterna.

Fast hur kan man veta vilka dom är?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Om du har kollat på länkarna så ser du att många ingenjörer röstar på SD så de är en stor grupp även Björn Söder är civilingenjör.

Men som sagt, de kommer inte utgöra något problem för dig om du skulle bestämma dig för att bli ingenjör, och det är det som är det viktiga.

Anura:

Fast hur kan man veta vilka dom är?

De går runt med armbindlar och heilar [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bli en vettig sysadmin, mycke jobb att välja bland och bra lön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är medveten om att vad än någon säger här så kommer du, på ett eller annat vis, totalt ignorera det och sedan upprepa en fråga eller påstående som du precis fick svar på. Vilket gör detta jävligt meningslöst och rätt irriterande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du borde bli pilot.


   
SvaraCitera