Aviseringar
Rensa alla

vad ska jag bli när jag blir stor?


Ämnesstartare

har nu sammanställt en kort lista över ämnesområden som jag funderar på att läsa in mig på. men jag vet inte riktigt vad jag bör satsa på. har strukit allt rent naturvetenskapligt och sånt som jag inte har rimliga förkunskapskrav på, eller inte känner att jag orkar skaffa.

juridik - rent generellt. på plussidan så har jag fröken mediakatts föräldrar att vända mig till om frågor skulle uppstå (sysslar båda med straffrätt, vilket jag visserligen inte lär dra mig till i första hand), utöver det så är det alltid trevligt att kunna lägga sig i diskussioner om juridik på internet, på minussidan så känns tröskeln rätt hög för att komma in i det.

statsvetenskap - främst fokus på postindustrialistiska tankar och ideologier, tänker mig rätt så mycket praktiskt om hur sveriges trevliga skendemokrati fungerar i praktiken. på plussidan så skulle det hjälpa mig i mitt maktövertagande, och återigen så är det roligt att lägga sig i diskussioner på internet med djupare kunskaper (dock inte lika roligt som när det gäller juridik), samt att inlärningströskeln känns lite lindrigare än gällande juridik. det negativa... vet inte riktigt, för en formell utbildning så är det en jävla massa trams om skit man inte känner för att läsa som är svårt att välja bort.

ekonomi - generell makroekonomi, i stil med nationalekonomi. plus är, återigen, hjälp till mitt maktövertagande, på minussidan så skulle jag behöva läsa upp förkunskaper som saknas, och det är mycket mer naturvetenskapligt än de tidigare nämnda, så inlärningströskeln verkar rätt så helvetisk. ytterligare plus kan vara att arbetsmarknaden nog är rätt.

farmakologi/an hero - alternativet för att kika närmare på opiater, alkohol och bensodiezapiner, främst för personligt bruk. det sk. oseriösa alternativet. på plussidan så har vi minimal ansträngning, på minussidan så känns det helt jävla värdelöst och inte direkt produktivt.

rösta nu!

just det, ta en bild på goebbels också.

Image


   
Citera
Ämnesstartare

mörknäs:

statsvetenskap (Du röstade på detta alternativ)

känns som rätt grej, men är osäker [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

statsvetenskap (Du röstade på detta alternativ)

passar dig bäst, typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ah, en grej till på plussidan för både ekonomi och (främst) statsvetenskap, det är rimliga intagningskrav på dem (om jag inte minns fel), till skillnad från juristlinjen, senast jag kollade.

passaro:

passar dig bäst, typ

vadan? [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

till skillnad från juristlinjen, senast jag kollade.

Har för mig att juridik och statsvetenskap ligger rätt likvärdigt till. Runt 18, 19 i snitt.

mörknäs:

vadan? [party]

Om man ser till vissa av de diskussioner du för i politikforumet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Har för mig att juridik och statsvetenskap ligger rätt likvärdigt till. Runt 18, 19 i snitt.

det är rätt mycket ändå, om man ser till statsvetenskap. hade däremot för mig att juridik var högre. då är inte det en faktor iallafall. 1.8 borde jag kunna klara på högskoleprovet efter några försök.

passaro:

Om man ser till vissa av de diskussioner du för i politikforumet.

ja, alltså, på politikforumet så ska man ju diskutera politik, så det säger sig självt lite. det är ett rätt så ospecifikt svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

juridik (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

statsvetenskap (Du röstade på detta alternativ)

Låter mest som din grej.
Farmakologi är helborta eftersom det var på skoj.
Ekonomi är jobbigt eftersom du behöver läsa upp. Det tar bara tråkig tid. Dessutom är ekonomi bitchigt eftersom man får jobb via kontakter. Om du däremot har någon kontakt som kan ge dig ett riktigt bra jobb kanske du ska överväga det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Farmakologi är helborta eftersom det var på skoj.

det är ett oseriöst alternativ, det betyder inte att jag inte överväger det [no-no]

Myksa:

jobb

som i yrke? sånt bekymrar jag mig inte med för stunden. det kommer ändå se helt annorlunda ut om 5-6 år.

Myksa:

kontakter

inte direkt, nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

statsvetenskap (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

statsvetenskap (Du röstade på detta alternativ)

Eller husdjur på heltid. Kan ta hand om dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy fan:

statsvetenskap

varför? [party]

mediakatt:

Eller husdjur på heltid. Kan ta hand om dig.

naw. men du är kanin, ju.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

varför?

Verkar trevligast. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy fan:

Verkar trevligast. [party]

min framtid är i nyhetsmorgonsoffan i tråkig, brun kostym, analyserandes något val nånstans som jag talar omväxlande begeistrat och uttråkat om. känns som en hit!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

min framtid är i nyhetsmorgonsoffan i tråkig, brun kostym, analyserandes något val nånstans som jag talar omväxlande begeistrat och uttråkat om. känns som en hit!

Inte bra då alla för veta ditt förnamn!


   
SvaraCitera