Forumet - vad ska jag bli när jag blir stor?

vad ska jag bli när jag blir stor?

367 0 69

Spana också in:

Exner:

hehe stor

STOR_BALLE_HÄHÄ

BALLEN_KNEGAR

Chibibbi:

professor i metafysik på något universitet och hobbyfilosof på fritiden

något sådant skulle kunna vara ett alternativ. men det känns lite för larvigt världsfrånvänt. vill gärna underordna mig ett mer konkret slaveri som inte så lättvindigt sammanblandas med den egna personen och dess högtravande fantasier.

Skitty:

veterinär

isola:

tänkte också!

har ni lust att motivera eller förklara varför ni tycker det är en bra idé?

isola:

han gillar ej djur så mkt har jag för mig

korrekt.
isola:

du är sympatisk

sen när noterar djur sådant? de är ju helt jävla dumma i huvudet.

isola:

har nog betyg för det

förvisso.

isola:

är ordentlig

nej...?

isola:

kan ej förstå det! inte något djur? ni har inga hemma va? var sålängesedan vi språkade att jag glömt

jag kan uppskatta vissa djurs sällskap och personliga särdrag, men principiellt håller jag dem för ett gäng oduglingar som helst bör utraderas och som vi människor inte har någon skyldighet gentemot.
Brk g:

sen när noterar djur sådant? de är ju helt jävla dumma i huvudet.

Man behöver ju vara det i våryrken, särskilt när man ska gosa lite med patienterna. Har träffat flera veterinärer som pussat på min katt (hon blev stel som en pinne och hade inte gett sitt medgivande)
Och djur känner sånt!!!!! Djur och barn känner av sådant på mils avstånd. men sen växer barnen upp och blir korkade vuxna.

Brk g:

nej...?

jo jag kan känna det

Brk g:

en principiellt håller jag dem för ett gäng oduglingar som helst bör utraderas och som vi människor inte har någon skyldighet gentemot.

så känner nog tex krokodiler för oss också
Om högre utbildning så något uppdelat i kandidat-master så du kan välja att antingen ta paus emellan eller sluta helt (med skolbänk).

Jag tror inte det är fallet med psykologiutbildningar, gillade den idén när du nämnde det för ett tag sen. Sen så är det mest troligt att man gravitate mot psykiatri vilket jag inte tror du är så bra lämpad för, forskning/akademia kräver nog privelegierad startpunkt och jävla tåga.

Men du måste ju orka först. Jag tror inte din nuvarande omgivning är den mest upplyftande, det kanske är bättre att ta det steget först istället för att tänka i så uttröttande breda drag.

oki