Aviseringar
Rensa alla

vad ska jag göra? 🙁


Ämnesstartare

uscha! har under de senaste veckorna haft panik om vad jag ska göra med mitt liv. snart tar man studenten, och jaha efetr de då? jag har ingen aning alls vad jag vill jobba med, jag vet inte vad jag är bra på inget. känner mig så vilse just nu i livet 🙁
nån som kanske har nå tips på hur man kan komma fram till sånna saker?


   
Citera
Ämnesstartare

Lär känna dig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla har något som de är bra på!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Alla har något som de är bra på!

tyvärr så har jag inte lyckas kommit på vad 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

halloj:

studenten

vilken linje går du? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rawrtarded:

vilken linje går du?

glasblåsning, men de är absolut inget jag vill forsätta med sen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kanske ska jobba ett år, med vad som helst bara för att få inkomst, så kan du fundera under tiden vad det är du vill göra. Självklart att du bra på nånting, finns säkert massor du är bra på fast du inte tänker på det/kan komma på vad det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tog studenten och en månad senare så hade jag en ond löjtnant som tvingar mig att göra armhävningar.

Med andra ord, så hann jag inte bekymra mig över det.


   
SvaraCitera

halloj:

jag vet inte vad jag är bra på inget

prostituera dig[y]


   
SvaraCitera

Finns det ingenting du skulle kunna tänka dig?

Exempeln du skulle kunna göra tills du kanske kommer på något:
jobba utomlands
a) Hoppa på en bartenderutbildning så får du bege dig ut i världen och bartenda i nått gött varmt land kanske?
b) Jobba som AuPair och ta hand om barn. Min kompis var iväg och testade, gick ungefär ½ år och hon ledsnade men hon är fortfarande kvar i Skottland och jobbar på en restaurang och varit borta i ett år nu.
c) Res jorden runt och ströjobba vartefter det land du kommer till. Gäller väl dock att man har lite kaptial innan man sticker iväg?
d) Hitta voluntärsjobb utomlands? De försöjer ditt boende, lite mat, inger dig erfarenhet etc mot att du hjälper till gratis? Peronlighetutveckling garanterad!

Plugga
a) Gå på kurser som kan vara intressant så kan du ansöka om studiebidrag åtminstone? Du kanske kommer underfund eller kanske har mjlighet att plugga upp vissa betyg för att fortsätta fundera ditt livs jobb?
b) Utvecka det du redan har, du kanske kan syssla med någon annat men som har något med glasblåsning att göra, plugga företagsekonomi så kanske du kan stötta glasblåsningsföretag? Glaslåsning kanske kommer vara en hobby för dig liksom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera