Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra?


Ämnesstartare

Jag har känt mig så jäkla deppig på ett sätt som inte går att bestkriva på sista tiden. Idag hade jag nästan ingen aptit. Jag vill bara bort härifrån. Bort från familjen, bort från allt. Jag behöver vara totalt ifred på en plats ett långt tag, jag har funderat på att rymma hemifrån, men så vitt jag vet är det ingen vidare bra ide att rymma. Jag mår verkligen piss av det här och kan inte prata med mina föräldrar. Dom fattar inte. Vad ska jag göra?


   
Citera

prata med någon som fattar då, typ en bra psykolog


   
SvaraCitera

det måste vara orsaker till att du mår dåligt, fast man glömmer bort dom eftersom de var så länge sedan kanske? och då tar man in saker så djupt att man inte ens vet vad de är man mår dåligt över. Och sen kanske några dagar efter så kanske de händer en jobbig sak till och då mår man ännu sämre och så pågår det så....om o om igen och tillslut har man ingen aning om vart de startade och man blir helt vilse och man vill bort från hela skiten...för att de är ingen som fattar, vad man än säger så fattar ingen eftersom man inte riktigt förstår själv. Man vet inte vad man ska berätta, säga om hur man mår eftersom man vet inte hur det ligger till. Man har hamnat i en djup depression och får nästan panikångest för man vet inte varför man mår så jävla dåligt. Ibland så kan det vara rätt så okej och man kan få fram ett leende. Men sen kommer allt tillbaka när man kanske kommer hem och är med familjen men man vill bara vara ifred men dom låter en inte vara och man mår ännu sämre... Jag är i detta just nu. och jag vill bara ifrån min familj, men ändå inte eftersom jag skulle sakna mamma så himla mycket, tror inte jag skulle klara mig. Så jag tänker lösa det här på ett annat sätt. Tänker gå till kuratorn eller någon psykolog som kan hjälpa mig, tänker inte ge mig en enda sekund tills jag har allt i ordning i mitt liv. Vet inte om du känner såhär som jag gör, men tycker att du ska försöka att prata med dina föräldrar om att du inte mår bra och att du vill att de bara ska lyssna och försöka att förstå dig jag tror inte att de kommer bli arga på dig om du kommer till dom och berättar att du mår dåligt. sedan när du har försökt att prata med dina föräldrar om det så tycker jag att du ska kontakta en kurator eller en psykolog som kan hjälpa dig, du kan ju ta med dig din mamma eller din pappa så får de veta också hur du egentligen mår. och ni hjälps åt och lösa detta, stöttar varandra eftersom ni är en familj. En familj hjälper varandra, stöttar varandra ger varandra kärlek, och ingen vill att någon ska må dåligt, om det är de så hjälps man åt att lösa de på bästa sätt.

trött[tired]. lycka till:)


   
SvaraCitera

kännt mig liknande på sistonde.
prata med nån,
om du inte vet vem du ska prata med eller inte "vågar" ta kontakt med tex BUP eller skolkuratorn

så kan du om du vill få prata med en randoom person som mig :]


   
SvaraCitera