Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra? :/


Ämnesstartare

Vet inte vilket forum jag skulle lägga detta i så jag lägger det här 🙂

För 1-2 år sedan började jag skära mig... nu så är jag så otroligt beroende av att skära mig själv att jag NJUTER av det...

Jag har anledning till att skära mig men det jag är rädd för är att hur långt jag kmr gå :/ Kmr jag gå så långt att jag förblöder? Vete fan vad jag ska göra... för jag kan inte sluta!...


   
Citera
Ämnesetiketter

Sluta med det. Släng alla rakhyvlar och stålsätt dig. Samt propsa på att få prata med en psykolog.
Sov nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har en grej i handen, :O kan inte hjälpas och kan inte sova heller XD inte trött


   
SvaraCitera

Släng den och gå och väck din pappa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill inte...


   
SvaraCitera

eller byt ut det mot nåt annat, mindre skadligt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej, det ska vara vasst


   
SvaraCitera

Börja röka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

börja röka ?! :O Nä fy fan XD ÄCKLIGT... bättre o skära då 😀


   
SvaraCitera

Nä, skärsår är äckligare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nepp 🙂 Tänk dig cancer 🙂 vill du ha det? Kanske (ne) Då tar man ju bort cancern om det går... och så är det för mig... Jag har fått ett pervos äckliga fingrar på mig jag känenr mig äcklig och smutsig och... Jag kan inte glömma vad han gjorde och skära är det enda jag kan göra för att glömma för nån sekund... så är det inte med rökning, inte för mig iallafall.


   
SvaraCitera

Smurfan:

Jag har anledning till att skära mig men det jag är rädd för är att hur långt jag kmr gå :/ Kmr jag gå så långt att jag förblöder? Vete fan vad jag ska göra... för jag kan inte sluta!...

har själv skärt mig så vet hur det är. nej jag tror inte det kommer gå så långt att du förblöder men det kan ändå gå rätt långt. till slut kommer ju din familj veta, dina vänner och tänk i framtiden om du ska gifta dig med massa ärr på armarna. tänk att behöva berätta det för dina barn. blir inte så roligt.


   
SvaraCitera
time
 time

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera

Smurfan:

Jag har anledning till att skära mig

[shake]
Som jag ser det har du en anledning att må dåligt, men självskadebeteende kan ju knappast hjälpa.
Om något blir din psykiska hälsa sämre.

Smurfan:

vill inte...

Varför skapar du en tråd om det om du inte ens vill försöka lyssna på råden?

Smurfan:

Jag kan inte glömma vad han gjorde

Nej men du kan försonas med det och acceptera att det hänt.
Vore det inte bättre om du kunde leva vidare och bli lycklig?
Varför låta ett äckligt as förstöra ditt liv?

Jag tycker att du ska söka hjälp. Snarast.


   
SvaraCitera

Smurfan:

NJUTER av det...

förstår det.
Men som du vet så hjälper det inte dig, utan det skadar dig bara. Du skadar dig själv, vill du skada dig själv?
förstår att du började skära dig för en väldigt hemsk sak hände dig, men det jag tycker är att du borde gå o prata med någon med det innan det är försent. Få hjälp på bästa sätt är att gå o prata med någon vare sig du vill eller inte.[love]
Säger inte att du måste gå o prata med någon, men tror det är bäst för dig att få ut allt skit som du har inne i dig. För det blir ju inte bättre av att skära dig, om du fortsätter o skära dig, så kommer du ju inte få några armar kvar, och då har du inga händer kvar så då får du skära dig med fötterna..om det går
Det värsta är när man är i din situation är att du har en stor klump i dig som du inte får ut..att du skäms och lider över vad som hände dig och att du bara vill gråta och försvinna..men vet du, om du skulle tala om det här för någon, vad som har hänt dig så tror jag inte att den personen skulle tycka illa om dig. Den personen du talar om detta för skulle nog krama om dig och försöka trösta dig och hjälpa dig ur all skit som du varit med om så du kommer må bra igen.. den personen som du talar om detta för kommer hata den personen som utsatte dig för detta hemskt, som gjorde att du började skära dig.. Försök att förstå det.
För du är värdefull människa och jätte fin person som jag tror är en väldigt söt tjej, och du behöver inte vara rädd för att inte duga eller nått. För alla är lika mycket värda och ingen ska trycka ner någon annan så den person mår dåligt och börjar skära sig så som hänt med dig.
Du måste försöka prata med någon om det, för jag lovar dig att du kommer må så mycket bättre efter. Att få ut allt du har gått o burit på så länge är väldigt jobbigt.
Tänk dig att du har en ryggsäck på ryggen, och där i samlas allt skit. Den ryggsäcken är väldigt tung hos dig och den blir bara tyngre för varje dag du skär dig. Tillslut orkar du inte längre bära på den så du faller ihop.
Och det hoppas jag inte att du kommer att göra, så därför försök att prata om saker som du har i den där ryggsäcken, så det blir lättare att bära.
Kram[smile]


   
SvaraCitera