Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra..?


Ämnesstartare

Jag känner mig sjuk.

Halsen svider och näsan rinner. [shake]

VAD SKA JAG GÖRA?


   
Citera

Mask:

VAD SKA JAG GÖRA?

Vad du vill! Bara din köttsliga kropp begränsar dig!


   
SvaraCitera

vila


   
SvaraCitera

Du kan odla avokado och lära dig sticka. Det är roligt.


   
SvaraCitera

Mask:

Halsen svider och näsan rinner.

Jag hade druckit massor av varma soppor. Sen så undviker jag läkemedel bäst jag kan, men om det skulle bli för mycket (som det blev en gång när jag var sjuk o jobbade samtidigt) så kan den rätta blandningen av alvedon + ipren verkligen kännas mirakulös. Blandningen var två av varje - och innan någon säger att det är för mycket ska jag säga att jag inte behövde ta det mer än vid ett enda tillfälle. Dock är detta som sagt en absolut allra sista utväg för mig. Har bara använt den en enda gång då jag varit sjuk, resten av gångerna jag varit sjuk har jag härdat ut.

[love]


   
SvaraCitera

Mina avokadoplantor är så fina... *drömsk*


   
SvaraCitera

Nej, men, pressa apelsinjuice. Det är gott och braigt. För mig brukar min halsont alltid gå över om jag äter en apelsin eller dricker lite juice, men mitt immunförsvar är i och för sig överdrivet asbra.


   
SvaraCitera

Det finns inget som funkar mot vanliga förkylningar eller liknande. Inte vitaminer (C t.ex), inte ipren (kan göra det värre så sänkt kroppstemperatur motverkar kroppens försök att döda viruset). SÅ vila och tillräckligt med energiintag är det ända säkra [smile].


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

avokadoplantor

Vet inte om detta är bra eller dåligt, men jag läste det precis som "advokatplantor"[blush]

[love]


   
SvaraCitera

Ligg och tyck synd om dig själv


   
SvaraCitera

Nonoton:

Inte vitaminer (C t.ex)

Verkligen? För mig hjälper det oerhört... [crazy] Wikipedia håller med mig.


   
SvaraCitera

"Aside from research showing vitamin C to be ineffectual and unsuccessful against a cold.."

Enligt wikipedia [crazy].

http://en.wikipedia.org/wiki/Vitamin_C_and_the_common_cold

Har dessutom läst kritiken mot de gamla studierna i och med att de flesta nya ordentliga studierna visar att effekten av vitamin c har varit väldigt överdriven, och det visar sig att väldigt många av studier från nittiotalet var väldigt dåligt kontrollerade (nu för tiden gör man såkallade bubbelblindade studier för att kontrollera för placebo och forskar-bias osv).

Den största effekten är med största sannolikhet placebo, vilket är OTROLIGT vanligt med dessa typer av behandlingar [smile].

Försöker inte låta nedlåtande, utan detta är sånt jag läser om varje dag i princip, och vitamin c-behandlingar är väldigt vanliga för många olika saker (i afrika används det mot aids/hiv). De funkar dock i princip aldrig [smile].


   
SvaraCitera

gå och lägg dig


   
SvaraCitera