Aviseringar
Rensa alla

VAD SKA JAG GÖRA?!


Ämnesstartare

Ni den där känslan av att man har en pojkvän/flickvän och känner att förhållandet har stannat upp? Allt flyter bara på och INGENTING romantiskt händer? Det är SÅ jag känner. Jag och min pojkvän har knappt sex längre och då är det typ en eller två gånger i månaden!

Ska jag dumpa hans ass?
Har tagit upp detta med honom men ingenting förbättras. Som sagt ALLT bara flyter på. Relationen är väldigt trygg och jag vet att han älskar mig, men TRÅKIGT börjar det faktiskt bli nu och det känns som att vi är ett gammalt par!!!

NÅGRA RÅD???


   
Citera

madsan_91:

Jag och min pojkvän har knappt sex längre och då är det typ en eller två gånger i månaden!

Det finns väl en anledning till det, man kan älska någon utan att egentligen vilja vara i en relation med den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Det finns väl en anledning till det, man kan älska någon utan att egentligen vilja vara i en relation med den.

så du menar att han inte vill vara tillsammans med mig men är för feg för att ta upp det?


   
SvaraCitera

madsan_91:

så du menar att han inte vill vara tillsammans med mig men är för feg för att ta upp det?

Han kanske inte vet vad han vill, jag vet vänner som har haft det precis likadant för att de inte vetat vad de kännde, att älska någon kan vara svårt när passionen tar slut. En del förstår inte varför de kan ha så djupa känslor men ändå inte vilja ha ett samliv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

En del förstår inte varför de kan ha så djupa känslor men ändå inte vilja ha ett samliv.

Tycker du att jag ska ta upp detta med honom? IGEN?


   
SvaraCitera
Åtta

Vad har du gjort för att förbättra situationen? Att bara klaga och säga att du tagit upp det är inte tillräckligt.

Du kan inte ändra hur andra beter sig, men du kan styra över vad du gör. Om du vill fortsätta ha ett förhållande med honom så har du två val:
1. Försök förändra situationen.
2. Acceptera hur situationen ser ut.

Om inget av de alternativen är intressanta för dig så är det enda kvarvarande alternativet att göra slut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad har du gjort för att förbättra situationen? Att bara klaga och säga att du tagit upp det är inte tillräckligt.

Jag skickar romantiska sms och säger att jag älskar honom och att han är fin osv. Får oftast inget svar. Vad tycker du att jag kan göra mer? Det är lätt att man skyller allting på honom det är jag medveten om. Därför jag söker råd!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Vad har du gjort för att förbättra situationen? Att bara klaga och säga att du tagit upp det är inte tillräckligt.

Jag skickar romantiska sms och säger att jag älskar honom och att han är fin osv. Får oftast inget svar. Vad tycker du att jag kan göra mer? Det är lätt att man skyller allting på honom det är jag medveten om. Därför jag söker råd!


   
SvaraCitera

madsan_91:

Vad tycker du att jag kan göra mer? Det är lätt att man skyller allting på honom det är jag medveten om. Därför jag söker råd!

dumpa honom då, det verkar inte direkt som att han är så medgörlig.


   
SvaraCitera
Åtta

madsan_91:

tillräckligt

Använd citationsfunktionen (markera den text du vill citera och tryck sedan på "citera"-knappen), annars ser jag inte att du svarat.

madsan_91:

Jag skickar romantiska sms och säger att jag älskar honom och att han är fin osv. Får oftast inget svar. Vad tycker du att jag kan göra mer?

Prata med honom och berätta för honom hur du känner (men försök att inte få det att låta som att du skyller på honom. Folk har en tendens att stänga öronen annars), fråga honom om hur han tycker att ert förhållande fungerar, och försök tillsammans komma fram till hur ni ska förändra det hela (om ni kommer fram till att ni vill göra det).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

fråga honom om hur han tycker att ert förhållande fungerar, och försök tillsammans komma fram till hur ni ska förändra det hela (om ni kommer fram till att ni vill göra det).

Ursäkta för glömd funktion!

Ok ah jag har försökt detta men han tycker att jag skyller på honom ändå även om jag lägger fram det som att "jag upplever det som att" eller att "jag trivs inte på grund av att" Jag känner" osv... Han kanske inte bara vill lyssna?


   
SvaraCitera
Åtta

madsan_91:

Han kanske inte bara vill lyssna?

Så kan det vara. I så fall finns det kanske inte så mycket annat du kan göra än att göra slut, förutsatt att den nuvarande situationen inte är acceptabel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ta en paus, då får man ligga med andra(tror jag) och sen kan ni sakna varandra och hitta tillbaks till allt det där puttinuttiga lite senare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blacktard:

då får man ligga med andra(tror jag)

Ne det skulle aldrig funka för mig är jag rädd...
Tycker det räknas som otrohet! Är svårt för mig att tro att otrohet kan leda till något bra.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åtta:

I så fall finns det kanske inte så mycket annat du kan göra än att göra slut, förutsatt att den nuvarande situationen inte är acceptabel.

Ne alltså jag känner inget engagemang från honom alls. Du kanske har rätt. Lika bra att ta tjuren vid hornen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

madsan_91:

Tycker det räknas som otrohet! Är svårt för mig att tro att otrohet kan leda till något bra.

Tycker du att det är otrohet även om man tilsammans kommer överens om att man får göra vad man vill under en 'paus'? Den är ju ändå till för att man sak komma ifrån varanda och känna efter, och jag anser att en förutsättning för en bra paus är att man tillsammans kommer överens om vad som ska gälla.. men du kanske ändå räknar det som otrohet och i så fall tycker jag att du ska släppa killen helt fri.


   
SvaraCitera