Forumet - vad ska jag göra

vad ska jag göra

381 0 32
vill bara försvinna långt bort och vara där ingen kan se mig. jag gör pinsamma saker varje dag och skämmer ut mig. jag hatar mina konstiga beteenden men jag mår sämre och blir ledsen när jag försöker sluta med något. då ser jag hur dum jag är och hatar mig själv för det. vill inte finnas.
ennie:

vill bara försvinna långt bort och vara där ingen kan se mig. jag gör pinsamma saker varje dag och skämmer ut mig. jag hatar mina konstiga beteenden men jag mår sämre och blir ledsen när jag försöker sluta med något. då ser jag hur dum jag är och hatar mig själv för det. vill inte finnas.

Du får nog vidareutveckla. Vad är det för "konstiga beteenden" etc du pratar om?
Straholic:

Du får nog vidareutveckla. Vad är det för "konstiga beteenden" etc du pratar om?

skriver knäppa saker här till exempel. stavar fel med mening fast jag inte har någon anledning till det längre. äter alldeles för mycket. gråter mycket. stör mig på när andra gör fel. snöar in mig på en sak i taget och tror att om jag gör just det rätt så försvinner alla problem. kanske inte så hemska saker, men det känns som att jag inte får finnas.

kan utveckla mer om du vill.
ennie:

skriver knäppa saker här till exempel. stavar fel med mening fast jag inte har någon anledning till det längre. äter alldeles för mycket. gråter mycket. stör mig på när andra gör fel. snöar in mig på en sak i taget och tror att om jag gör just det rätt så försvinner alla problem. kanske inte så hemska saker, men det känns som att jag inte får finnas.

kan utveckla mer om du vill.

Jag är precis likadan (förutom stavningsgrejen då). [sad]

Spana också in:

My dreams are her:

Du har bara inte hittade den som glädjer dig i vardagen

behöver ingen. kan dricka vatten istället.

My dreams are her:

Man ska aldrig säga aldrig brukar det klychigt heta och det stämmer. Jag rekommendera dig att i alla fall försöka att tänka positivt.

okej. jag försökte tänka positivt innan men nu orkar jag inte bry mig. kan du säga en positiv tanke som exempel på hur du menar?
försök släppa alla de där tankarna, de handikappar en bara. försök känna dig bekväm med dig själv, när du tänker en negativ tanke så tänk bara att du gör det till en större grej än vad det är, skaka av dig den bara. det går inte över på en dag men om du gör rätt så lovar jag att det funkar! bry dig inte så mycket om vad andra tycker, om hundra år är alla döda ändå osv. [cute]
Hjärtlös:

du verkar mysig
det är bra

vad är det bra för?

Hjärtlös:

det är inte kul att tänka så om sig själv
men kan du tänka på något annat tror du?
distrahera dig själv, försök hitta någonting som du vill göra.
prova saker som du kan lära dig och bli glad för du gjorde något nytt.

kanske. har provat att göra några olika saker. ibland blir det bra men jag tycker inte att det betyder något på det sättet. är fortfarande ledsen.
ennie:

vad är det bra för?

det är skönt att vara med mysiga folk
man blir glad om man är ledsen då

ennie:

kanske. har provat att göra några olika saker. ibland blir det bra men jag tycker inte att det betyder något på det sättet. är fortfarande ledsen.

vad har du gjort för saker? kändes det någonting? du får vara ledsen men du får vara glad också, tillåta dig sjäv det.
kastanjkastare:

försök släppa alla de där tankarna, de handikappar en bara. försök känna dig bekväm med dig själv, när du tänker en negativ tanke så tänk bara att du gör det till en större grej än vad det är, skaka av dig den bara. det går inte över på en dag men om du gör rätt så lovar jag att det funkar! bry dig inte så mycket om vad andra tycker, om hundra år är alla döda ändå osv. [cute]

men jag har mått dåligt i hela mitt liv, det kommer aldrig gå över. har försökt men jag gör nog fel eller så går det inte. bryr mig inte om vad någon tycker, men ibland tänker jag på det och då ser jag att jag bara är störande.
ennie:

okej. jag försökte tänka positivt innan men nu orkar jag inte bry mig. kan du säga en positiv tanke som exempel på hur du menar?

Försök att inte tänka på saker som ger dig negativa känslor t.ex. döden, ekonomin, dumma människor eller vad det nu kan vara. Hoppa över dem, de för inget nytta med sig, ignorera dem putta dem åt sidan.

Funkar inte det ta fram en penna och två papper skriv ner på ena negativa saker och på andra positiva saker. Riv sönder pappret med negativa saker på och behåll de positiva pappret.
ennie:

behöver ingen. kan dricka vatten istället.

Syftade inte på alkohol.
vet inte

medvetandegöra de negativa tankemönstren (luska ut vilka som beror på dålig sömn/mat, vad som är självuppfyllande profetior etc.)

släppa tankarna och känslorna (/humören) eftersom de är rätt bedrägliga, förhålla sig skeptisk till dem

låta dåliga dagar vara dåliga

dricka te och läsa böcker

ifrågasätta sina drömmar och mål, inte vara för idealistisk och haka upp sig på vad som skulle kunna bli/hur det borde vara, inte fälla förhastade omdömen om saker, hålla sig på sin kant och strunta i hur man är

min syn är nog lite för mekanisk och platt för att ha genomslagskraft utanför mig själv och bör därför förkastas omgående (gardering)

detta funkar dock nästan bara när jag slipper vara med andra människor

möta en människa ute sen känna sig som alien
isola:

har du ej kontaktat en psykolog/liknande?

nej. det vill jag inte.

My dreams are her:

Försök att inte tänka på saker som ger dig negativa känslor t.ex. döden, ekonomin, dumma människor eller vad det nu kan vara. Hoppa över dem, de för inget nytta med sig, ignorera dem putta dem åt sidan.

Funkar inte det ta fram en penna och två papper skriv ner på ena negativa saker och på andra positiva saker. Riv sönder pappret med negativa saker på och behåll de positiva pappret.

ok tack
jag vet inte riktigt vad som är positivt och negativt

My dreams are her:

Syftade inte på alkohol.

soundsystem:

Gå en promenad och räkna alla träd du går förbi eller berätta högt för dig själv vad du ser. det är helt meningslöst men man tänker ändå på någonting och man gör någonting. tänker på något annat.

gick ut lite. tycker om att vara ute och andas i utomhusluften. men när jag kom in var allt jobbigt igen.

Schism:

medvetandegöra de negativa tankemönstren (luska ut vilka som beror på dålig sömn/mat, vad som är självuppfyllande profetior etc.)

släppa tankarna och känslorna (/humören) eftersom de är rätt bedrägliga, förhålla sig skeptisk till dem

oj jag kan nog inte det, men tycker det verkar bra att göra så
ennie:

ojmår inte bra av något. kan aldrig må bra.

Med den inställningen är det väl självklart att du mår som du mår? Vill inte vara elak men ibland behöver man ett wake up call: sluta med självömkan! Sluta tycka synd om dig själv och fokusera på positiva saker istället, vem bryr sig om stavfel och pinsamma beteenden? "Vill inte finns" Kom igen, ryck upp dig, sluta tycka synd om dig själv, skaffa lite perspektiv.

Tjohej!