Aviseringar
Rensa alla

vad ska jag göra?


Ämnesstartare

Så ja var med en som ja trodde var min bästa kompis men han var bara en falsk jävel och han hota me att sprida ett jävligt pinsamt rykte om mig ifall ja inte gav honom 100 kr. Så ja gav honom 100kr o så snacka ja me mina andra vänner om det o så hade han fått reda på det (fick inte säga nått egentligen). Så nu ska han ändå sprida det. Mitt liv har precis blivit bra efter ett helvete i 2år med Soc o massor av skit och nu ska han förstöra allt igen så ja blir deppig o allt. Ja kan inte slå han eftersom ja är en jävla mes o ja slåss som en kärring. Vill anmäla killen för utpressning men ja kan inte hålla på med mer utredningar o skit då kanske soc ska börja med deras jävla skämt igen. Så vad ska jag göra så den jävla tattar ungen håller käften? Fått nog av hans jävla manipulering o tiggande. Killen vill bara ha pengar hela tiden för hans fucking familj lever på socialbidrag o han kan alldrig skaffa egna. Fått nog av att vara hans jävla tomte, vad ska jag göra? så killen håller käft o alldrig snackar med mig igen utan att det ska bli ett fucking slagsmål och att en massa jävla rykten sprids. har lust o bara ta en fucking pistol o skjuta honom sen slipper ja den äckliga fittan.


   
Citera

Il1kemudk1pS:

har lust o bara ta en fucking pistol o skjuta honom sen slipper ja den äckliga fittan.

Är du invandrare och/eller <15 år gammal?


   
SvaraCitera

Du sätter ner foten och säger nej?


   
SvaraCitera

Il1kemudk1pS:

.

ja kan hålla hemlisar för 75kr [blush]


   
SvaraCitera

Il1kemudk1pS:

Så ja

[sad] drygt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om det är ett falskt rykte så är det väl inget att bry sig om eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fast han är ju sjuk som hotar, jag tycker du borde anmäla det


   
SvaraCitera

Precis, jag tror ochså att du kan och även borde anmäla honom. Om du har en stark karaktär och känner att klarar av, så kan du även blackmaila honom om att du ska anmäla honom, på det sättet kan du även få tillbaka dina 100 kr.


   
SvaraCitera

Il1kemudk1pS:

har lust o bara ta en fucking pistol o skjuta honom sen slipper ja den äckliga fittan.

Hej!

För att förstå problemet lite lättare så sammanfattar jag det hela:

Du var med en som du trodde du kunde lita på
Han hotade at sprida ett rykte om dig om inte du gav honom 100 kr
Du gav honom 100 kr och gick och pratade med dina andra vänner om vad som skett fastän du ”inte fick det”.
Då bestämde sig han att han skulle sprida ryktet ändå.
Han bor med en familj med dålig ekonomi, och utnyttjar dig på pengar.

Ska bara säga att det där var väldigt drygt av honom att göra så som han gjorde! Om du vill polisanmäla eller inte är upp till dig, men utpressning är tillräckligt allvarligt för att kunna ta upp det med polisen.
Det finns en anledning till att han beter sig som han gör. Det finns alltid en anledning till att människor beter sig på det sätt de gör. Kanske vi kan försöka lista ut det först?
Jag fattade det som att hans familj har dålig ekonomi. Detta gör troligtvis att han känner mer behov av pengar än vad andra gör. Och han tror att han har funnit en lösning; genom utpressning och han tycker tydligen att du är en passande person att utnyttja.
Men du vill inte att han ska utnyttja dig och utpressa dig på pengar, så då ska vi se vad som behöver göras för att få ett slut på det! [y]

Han vill ha pengar, finns det andra sätt att skaffa pengar än det sätt han använder sig av nu?
Han kan skaffa sig ett helgjobb, gå ut med hundar, vara kattvakt m.m.
Om ekonomin är riktigt krisigt så kan han be om att få extra pengar från skolan, det är ett visst bidrag som föräldrar med ekonomikris får.
Varför har hans föräldrar lite med pengar?
Har de jobb? Om inte så borde man ge sig på föräldrarna och säga att de minnsan ska skaffa jobb.

Detta låter som om allt bara handlar om Han och han hela tiden men faktiskt så handlar detta problem inte så mycket om dig. Han har problem och han skapar ett problem åt dig, genom att själv ha problem.
Han är roten till problemet. Om hans problem försvinner så försvinner ditt problem. Så detta låter konstigt; hjälp honom, men om du hjälper honom så blir han glad och problemfri och du slipper att han beter sig illa åt.
Vi kanske kan gå ännu djupare ner i det;

Hans föräldrar har problem(dålig ekonomi) som gör att han får problem vilket i nästa steg även gör att du får problem.

Jag vet inte om han är något speciellt samarbetsvillig men du kan väll ändå försöka att tala med honom.


   
SvaraCitera

ska väll ändå säga att det är förståss en stor del som beror på dig. Jag menar.. saker händer... men du väljer hur du ska reagera på det.

jag menade inte att du helt ska skylla på alla andra. Du har självklart också ett ansvar över hur du ska ta emot saker som läggs på dig.


   
SvaraCitera

Är du inte klok?

Varför ska han reparera allting, när det inte ens är hans fel? Faktumet är att han blev blackmailad, och det är det ända han bör bry sig om. Polisanmälning blir nog det bästa. Man måsta vara inte klok att gå in i ens familj problem och göra något åt det.


   
SvaraCitera

Jag tycker du ska ta den jävla tomten själv när han går hem från en fotbolls träning elr liknande och säga att om han gör det minsta lilla så ska han få smaka på skit.

Om inte det låter som en bra ide kan du försöka kolla om du har någon släkting kompis som är stor och stark som kan hota han.


   
SvaraCitera

Av alla folk som skrivit här såhär långt är det bara en enda som har rätt lösning (enligt mig såklart, talar bara för mig själv här).
Att hjälpa honom att hjälpa sig själv vore rätt, men det skulle ändå innebära en massa tid och hårt tankearbete och massor med snackande med många olika sorters myndighetspersoner.

Det lättaste är naturligtvis att gå till snuten, som är avskyvärt slöa ändå så du skulle inte få dina 100 kr förrns du är 35 och skaffat dig präktiga huslån osv. ändå, om du ens hade en chans att få dom tillbaka.

Det snabbaste sättet är att slå den fan, det hade jag gjort om någon höll på för jag är lat och har inte mycket tålamod med idioter...
Det finns fler tillvägagångssätt och många som ser bra ut men dom tre som är här tror jag mest på.

Du väljer själv såklart, jag bara tänkte lägga ut tre förslag på möjliga lösningar.


   
SvaraCitera

banka skiten ur jäveln så han inte vågar gå hemifrån mer


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera