Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra för att få komma till en fosterfamilj ?


Ämnesstartare

Ja som det står, vad ska jag göra för att få komma till en fosterfamilj ?

Orkar inte bo hos min jävla mamma och jag får inte bo hos min pappa pga några saker, och han har till och med sagt att min mamma har sagt att hon inte orkar med mig längre..
Och ja jag jävlas med henne för att hon ska fatta, men hon fattar inget... Orkar inte säga vad dom har gjort mot mig och sånt men vi kan väll säga att jag inte är trygg och är bara rädd när jag är hos mamma elr pappa ..
Så vad ska jag göra !!!!!!!!!!!!!!?????????????


   
Citera

Gå till soc och berätta allt dom gjort dåligt.


   
SvaraCitera

bli galen


   
SvaraCitera

det är svårt att få fosterfamlij
Men gå till soc
och hoppas på att du får en vettig handläggare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Gå till soc och berätta allt dom gjort dåligt.

men då kommer mina föräldrar bara ljuga? dom är världens bästa föräldrar när andra är med men när man är själv med dom är dom idioter !
Och dom på soc kommer inte tro på mig för så fort det är något seriöst man pratar om så börjar jag bara skratta, ingen tar mig seriöst och det kommer aldrig någon göra heller !


   
SvaraCitera

vetinte1999:

Och dom på soc kommer inte tro på mig för så fort det är något seriöst man pratar om så börjar jag bara skratta, ingen tar mig seriöst och det kommer aldrig någon göra heller !

Gå dit ändå. Du kan ju itne förlora på det antar jag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

bli galen

jag är redan galen [smile] haha, jag slår sönder tallrikar, glas, jag sparkar hål i dörrar, jag skriker på min mamma typ som ''jävla hora'', ''jävla bitch'' och massa sånt... jag hoppar as mkt i mitt rum bara för grannarna ska klaga, jag slänger mat på hela golvet i köket för att mamma ska städa upp och massa sånt [bigsmile]

Postorderhoran:

det är svårt att få fosterfamlij
Men gå till soc
och hoppas på att du får en vettig handläggare

ja, fast jag är ju så jävla feg att jag inte vågar.. och om jag gör det så kommer min pappa HATA mig för han tror jag är perfekt ! asså han kommer hata mig mer än vad han gör, jag kommer inte få åka till han och sånt och han kommer ta ifrån mig min nya dator ! och ALLT ! jag känner honom..

Dan_the_ironman:

Gå dit ändå. Du kan ju itne förlora på det antar jag?

de vet man inte förens man har prövat xd


   
SvaraCitera

vetinte1999:

asså han kommer hata mig mer än vad han gör, jag kommer inte få åka till han och sånt och han kom

jo, det kan bli väldigt jobbigt. Det är inte heller säkert att du får fosterfamilj, om det inte går att direkt bevisa misshandel, missbruk eller total nonchalans mot barnen. Säger inte detta för att avråda från soc helt och hållet, de gör säkert mycket bra saker, men det kan vara väldigt svårt att få hjälpen man behöver, ofta orkar man inte kämpa så hårt eftersom manredan är så trasig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

ofta orkar man inte kämpa så hårt eftersom manredan är så trasig.

bättre att ta självmord då


   
SvaraCitera

vetinte1999:

bättre att ta självmord då

nej, det tycker jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

nej, det tycker jag inte.

asså dom bryr sig inte, jag kan sno vin och sånt och dom märker inget, jag kan vara ute med min hund till klockan 12 och dom undrar bara vart jag är, jag måste ringa till min storebror som bor as långt bort för att få hjälp med läxorna, dom kommer inte ens på mina skolavslutningar elr ngt, och ingen av dom kom på min första hopptävling när jag var 10 år ? dom var hemma istället och gjorde ingenting ... och jävla massa saker, dom bryr sig bara om min storebror och mina småsyskon, mig ignorerar dom och svarar as kaxigt och surt, och när dom bodde tsm och bråkade drog dom upp oss för trappan och ibland låste in oss på vårat rum i typ en halvtimme.. och min pappa lämnade mig själv varje dag från när jag kom hem från skolan till tidigast 12 på natten och drf får inte jag bo hos honom och jag åt inget då heller för han köpte färdigmat och det var inte gott och smakade plast så jag gav allt till min hund! och massa skit har dom gjort..


   
SvaraCitera

vetinte1999:

och massa skit har dom gjort..

alltså.
Jag vet många som, när vi var yngre, hatade sina föräldrar och ville flytta till fosterfamilj. Fast de enda problemen de hade var att de inte kom överens med sina föräldrar. Vilel inte ha så mkt regler och så. Fosterfamiljer är i regel inte direkt slappa.

Kan du inte prata med skolkurator eller så? Den kan nog hjälpa dig med vad och hur du ska göra från nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

alltså.
Jag vet många som, när vi var yngre, hatade sina föräldrar och ville flytta till fosterfamilj. Fast de enda problemen de hade var att de inte kom överens med sina föräldrar. Vilel inte ha så mkt regler och så. Fosterfamiljer är i regel inte direkt slappa

Jag har inga regler och det gör att alla mina kompisars föräldrar hatar mig...
Jag vill faktiskt ha regler, det är konstigt att inte ha det ..

Postorderhoran:

Kan du inte prata med skolkurator eller så? Den kan nog hjälpa dig med vad och hur du ska göra från nu.

vill det, men jag är så jävla feg att jag inte vågar..
för ingen i min klass kommer gilla mig då! asså alla är på mig som om jag gör en enda sak så säger dom till mig och påpekar ALLT om mig, bara för jag är populär och jag vill inte ens vara det !!!!! [sad]


   
SvaraCitera

vetinte1999:

sak så säger dom till mig och påpekar ALLT om mig, bara för jag är populär och jag vill inte ens vara det !!!!

åh sötan
Kan du inte maila din kurator och be om en tid efter skoltid? Eller innan skolan börjar? Våran kunde göra så, om jag minns rätt. Så slipper de andra se att du går dit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

åh sötan
Kan du inte maila din kurator och be om en tid efter skoltid? Eller innan skolan börjar? Våran kunde göra så, om jag minns rätt. Så slipper de andra se att du går dit.

jag har ingen aning om man kan det men jag kan väll fråga henne uppe vid maten ngn gång istället, jag tror hon äter samma tid som min klass imon, elr hon brukar komma senare typ när bara jag och min bästa vän är kvar från våran klass och min bästa vän går ju till kuratorn så det är ju inte lika pinsamt då 😉
men jaja, jag vet inte om det är imon elr på tisdagar hon äter samma tid, det märker jag


   
SvaraCitera