Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra? HJÄLP


Ämnesstartare

Jag har ett jobbigt problem.

Jag umgås med min pojkvän 4 dagar i veckan. Ibland mer. Nu känns det som om vi umgås så ofta att vi är på väg att tröttna på varandra. Diskussionerna har liksom dött ut i tystnad och saker vi förr gjorde med varandra för att det var mysigt och kul har mer blivit till rutiner vi gör lika dant vecka efter vecka.

Då kan man ju tycka att den bästa och mest obligatoriska lösningen ligger i att vi umgås mer sällan. Men där klämmer skon.

När jag inte är med honom har jag ångest. Jag vet inte riktigt över vad, men jag antar att det är för att jag känner mig ensam och jag vet att om han skulle lämna mig så kommer jag att vara ensam varje dag. Jag har nämligen ingen vän jag umgås med utanför skolan.

Att skaffa en vän att umgås med är inte det lättaste, det vet säkert många av er.

Vad ska jag göra? Jag hatar att ha ångest varje dag jag är hemma och är ensam, men jag vill samtidigt inte att mitt förhållande ska gå under för att jag kväver min pojkvän, för jag älskar honom verkligen.


   
Citera
Ämnesstartare

Gör slut och hitta någon roligare, det hade varit EN lönsing.


   
SvaraCitera
Issen

Antingen så är ni inte ämnade för varandra eller så är ni helt enkelt inte nykära längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sculptura:

Gör slut och hitta någon roligare, det hade varit EN lönsing.

Han är rolig och göra slut är det absolut sista jag vill, det är bara det att vi umgås så ofta att det inte finns någe nytt att berätta för varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knothole:

Han är rolig och göra slut är det absolut sista jag vill, det är bara det att vi umgås så ofta att det inte finns någe nytt att berätta för varandra.

men umgås inte så jävla ofta då hur svårt kan det vara


   
SvaraCitera

tänkt då när du gifter dig.
Nej men gör något nytt. roligt.
Gå ut på stan eller på bio. Något som ni inte gjort på länge. Det livat upp det lite och gnistan kommer fram ett tag till 🙂

puss /nina

niince.blog.com


   
SvaraCitera

Knothole:

Vad ska jag göra?

Jag tror att det bästa för ert förhållande vore om du skaffade dig andra kontakter som du kan umgås med emellanåt. Du skriver själv att det är svårt att skaffa vänner, och det kan jag hålla med om till viss del, men det är den vettigaste lösningen enligt mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera