Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra? Jag älskar han


Ämnesstartare

Hej!
Lite backstory till vad mitt problem är: Jag träffade en kille och blev kär i han direkt. Vi höll på lite men inte så seriöst så att vi blev på G eller något sånt i kanske 2år. Sedan blev en annan tjej avundsjuk på mig och började sprida rykten om mig eftersom hon också var intresserad i den här killen. Hon har även gjort andra saker mot mig men det är inte viktigt i detta sammanhang. Han slutade va med mig och var istället med henne. Ett tag senare löste han och jag det och blev vänner igen ända tills han plötsligt slutade svara på mina meddelanden och ignorerade mig. Nu ytligare 2år sedan har jag inte kommit över honom, vi har inte pratat på 2 år men jag älskar honom verkligen fortfarande (vet att älska är starka ord men gör det värkligen). Jag vet nu att den här tjejen är anledningen till att han helt bröt kontakten med mig, hon spred alltså mer och grövre rykten om mig såsom att jag misshandlat henne osv. Jag har försökt skriva till honom och förklara mig men han har inte svarat en ända gång och jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till. Det är också svårt för mig att komma över honom eftersom han var min första kärlek och ingen av oss har gjort något fel, bara den här tjejen. Jag brukar se honom lite då och då eftersom vi bor i samma område men det känns så stelt att bara gå fram och prata med honom, både för att jag är för blyg och för att han värkar typ hata mig. Vi har några gemensamma vänner men vi har aldrig träffats på så sätt heller. Vad tycker ni att jag ska göra? Har helt slut på idéer och jag vet att vi skulle kunna ha en chans att bli något bara han får reda på vad som på riktigt hände.


   
Citera
Ämnesstartare

den där tjejen är inte anledningen, han är anledningen. om han verkligen tyckte om dig hade han inte gått på lösa rykten, utan egna uppfattningar.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
den där tjejen är inte anledningen, han är anledningen. om han verkligen tyckte om dig hade han inte gått på lösa rykten, utan egna uppfattningar.  

Hon hade ''bevis'' för hennes fördel. Dessa ''bevis'' vad såklart fejkade men var väldigt trovärdiga...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonymigasteanonymen:

Hon hade ''bevis'' för hennes fördel. Dessa ''bevis'' vad såklart fejkade men var väldigt trovärdiga...

knappast. han borde ha känt dig bättre än någon annan och kunnat avfärdat dem direkt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

knappast. han borde ha känt dig bättre än någon annan och kunnat avfärdat dem direkt. 

Tjejen och han var också bästa vänner och han litade på henne. Tro mig ''bevisen'' eller vad man ska kalla det var omöjliga att inte tro på...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonymigasteanonymen:

Tjejen och han var också bästa vänner och han litade på henne. Tro mig ''bevisen'' eller vad man ska kalla det var omöjliga att inte tro på...

D.v.s. Han älskade inte dig från första början. Så, gå vidare nu och sök ny umgängeskrets! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

D.v.s. Han älskade inte dig från första början. Så, gå vidare nu och sök ny umgängeskrets! 

Det kan vara så att du har rätt men det känns på något sätt som att jag förlorat mot den här tjejens rykten och att hon får precis som hon ville, jag vet inte men aa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonymigasteanonymen: Det kan vara så att du har rätt men det känns på något sätt som att jag förlorat mot den här tjejens rykten och att hon får precis som hon ville, jag vet inte men aa

Såklart, hon verkar evil. Men det gör inte honom till en bra person. Icke!

Tänker du hämnas eller något? Det är ingen bra idé. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Såklart, hon verkar evil. Men det gör inte honom till en bra person. Icke!

Tänker du hämnas eller något? Det är ingen bra idé. 

Maybe ur right men efter att ha känt honbom i flera år vet jag att han är den snällaste mest omtänksamma personen jag känner och vill aldrig någon illa och det vet jag och kommer alltid tycka

Hämnas har jag också insätt är det värsta jag skulle kunna göra så det tänkte jag inte göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonymigasteanonymen:

Maybe ur right men efter att ha känt honbom i flera år vet jag att han är den snällaste mest omtänksamma personen jag känner och vill aldrig någon illa och det vet jag och kommer alltid tycka

Hämnas har jag också insätt är det värsta jag skulle kunna göra så det tänkte jag inte göra

Bra, rekommenderar att du går vidare och hittar någon annan att kära ner dig i. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Bra, rekommenderar att du går vidare och hittar någon annan att kära ner dig i. 

Det är lättare sagt än gjort ska jag säga eftersom jag inte ser något ont i han, det kanske är fel men det är så jag känner och tycker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonymigasteanonymen:

Det är lättare sagt än gjort ska jag säga eftersom jag inte ser något ont i han, det kanske är fel men det är så jag känner och tycker.

Finns inga rätt eller fel här, enbart rekommendationer. Du är fri att göra precis som du vill. 

Just sayin, 


   
SvaraCitera