Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra med dem?


Ämnesstartare

Jag är den kompisen alla litar på när det gäller att snacka om sina problem. Men ingen orkar lyssna på mina problem. Egentligen så vill jag bara sätta mig ner och skrika "MEN VAFAN LYSSNA PÅ MIG DÅ!!!!!!! FRÅGA OM JAG ÄR OKEJ OCKSÅ!!"

Men jag vill inte verka självisk. Egentligen känner jag att jag mår skit men liksom ändå så pallar ingen lyssna och jag vill inte snacka med dem eftersom de ändå bara drar upp sina egna problem då.

Är det ok att jag har vänner som överöser mig med problem som jag ska hjälpa till att lösa, men ingen ens bryr sig om jag själv har problem trots att jag hjälper dem med allt?

Säger jag att jag är ensam får jag höra att "ja, man vill ju ha det man inte har liksom..." Och vill jag dö så är det ju "inget som nån kan göra åt men det låter inte som en bra ide att dö"

Liksom det här är det folk jag känt i 8-11 år som säger. De själva kallar sig mina bästa vänner men beter sig inte som såna, mår dåligt av dem men skulle inte klara att bara bryta kontakten.

Borde jag bara sluta att bry mig om deras problem eftersom de tar mig för givet och ändå inte bryr sig om mig?

Får typ bättre råd om jag snackar med min kanin än när jag snackar med dem.

(säkert massa stavfel och sådant, skriver antagligen tråden för att jag haft en kväll där jag tänkt alldeles för mycket, men det här har pågått länge)


   
Citera
Ämnesstartare

Man har det bäst ensam


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Man har det bäst ensam

Vi kan vara ensama tillsammans[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Futuresailor:

Vi kan vara ensama tillsammans[wink]

Hur skulle det gå till?[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Futuresailor:

Är det ok att jag har vänner som överöser mig med problem som jag ska hjälpa till att lösa, men ingen ens bryr sig om jag själv har problem trots att jag hjälper dem med allt?

Nej det är ej okej, hjälper du dom ska dom hjälpa dig.

Futuresailor:

Borde jag bara sluta att bry mig om deras problem eftersom de tar mig för givet och ändå inte bryr sig om mig?

Ja, om du känner att dom inte bryr sig så varför ska du bry dig? Var dryg mot dom tills dom ändrar på sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Hur skulle det gå till?

Båda sitter ensama i varsitt rum och är ensama liksom[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Ja, om du känner att dom inte bryr sig så varför ska du bry dig? Var dryg mot dom tills dom ändrar på sig.

Kan ej va dryg mot dem pga mår dåligt av att vara elak mot folk osv, blir knäpp på denna situation[tard]


   
SvaraCitera

Futuresailor:

Kan ej va dryg mot dem pga mår dåligt av att vara elak mot folk osv, blir knäpp på denna situation[tard]

Futuresailor:

Men jag vill inte verka självisk. Egentligen känner jag att jag mår skit

Du mår dåligt i båda fallen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Futuresailor:

Båda sitter ensama i varsitt rum och är ensama liksom[smile]

Gör det just nu, gör du det också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror du måste skaffa nya vänner. Det där är ej en hållbar situation.[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Futuresailor:

Kan ej va dryg mot dem pga mår dåligt av att vara elak mot folk osv, blir knäpp på denna situation

Nej men det dom gör är inte okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dumpa dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Du mår dåligt i båda fallen?

Mår dåligt om jag dissar dem men orkar inte med hur jag blir behandlad, yes.

kebu12:

Gör det just nu, gör du det också?

yes[y]

köttfärssås:

Tror du måste skaffa nya vänner. Det där är ej en hållbar situation.

Jag vet det, men det är svårt att bara bryta kontakten med folk som vet allt om en.


   
SvaraCitera

Futuresailor:

Mår dåligt om jag dissar dem men orkar inte med hur jag blir behandlad, yes.

Då borde du förstå att du kan säga till dem eller sluta umgås med dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Futuresailor:

yes[y]

nice[wink]


   
SvaraCitera