Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra med min bror??!!!


Ämnesstartare

Min broder som är 20 år har ett handikapp, detta har påverkat hela mitt liv då jag skäms så otroligt mycket för honom. Det är inte bara mig som han gör skada, mina föräldrar blir slagna konstant även jag. Under sina utbrott går mycket saker sönder. 

Idag gick han nästan över gränsen, vad så jävla nära att ringa polisen. Han kom och ville ha hjälp med en sak till min pappa, 2 minuter efter fick han ett utbrott. Kastade kamerajäveln i Tv:n där rök 19,000:-, kameran gick i bitar, stort hål i golvet och på väg till sitt rum flög en hel del skit också. Allt gick säkert på 25,000:-.....Är själv ~18 år och kan fan inte vänta tills man flyttar ut från detta hus och kan börja sitt sociala umgänge på riktigt.

Min bror är sjukt rädd för polisen, varje gång jag visar han polis sidan slänger han sig på mig och stänger ner sida snabbt. Har en sån jävla stor lust och bara ringa polisen så dom får ta grabben ifrån huset. Hade det varit en frisk människa som är straff myndig skulle han åka direkt bli dömd för misshandel, på mig och på mina föräldrar.

Vad säger ni ringa snuten och skrämma upp han?


   
Citera

nej till behandling.  


   
SvaraCitera

Dina föräldrar har ansvar för att både han och ni andra ska känna sig trygga och få ev behandling/stöd så jag tycker nog att du måste säga åt dem att söka avlastningsboende för honom lr ngt. Dock är han ju då ändå hemma ibland.


   
SvaraCitera

Om han nu har någon form av funktionsnedsättning så behöver han hjälp och inte fängelse.
Prata med dina föräldrar om det. Så säg till dem att söka hjälp till din bror.


   
SvaraCitera
Draug

ringa polisen gör verkligen ingenting bättre, kommer bara komplicera det hela ytterligare.


   
SvaraCitera

Att ringa polisen är inget bra tillvägagångssätt. Det löper risk att förvärra situationen. Grabben behöver hjälp, och ni typ avbelastning.


   
SvaraCitera
reben

"för att skrämma hnm" är väl ganska fel anledning att tillkalla polis däremot om han utsätter sig själv elr andra för fara. dock borde han väl få hjälp innan d går så långt


   
SvaraCitera

Han behöver hjälp, inte polisen 


   
SvaraCitera