Aviseringar
Rensa alla

vad ska jag göra när en vän behandlar mig så här?


rocka_billy:

Ja men det är svårt på bildlektionen för det var jag hon å min bästa vän som valde den tillsammans. men vist du har rätt. borde göra samma sak.

Har du pratat med din bästa vän om detta ?


   
SvaraCitera

SUKOF:

Vad jag hade gjort: Klippt av henne håret och fisit henne i ansiktet.

Haha är de därför du har så kort hår? [blush]


   
SvaraCitera
B3ll4

Jag har också haft en kompis som bettet sig så mot mig, hon anklagade mig för varenda lite sak. Ifall jag sagt något och hon hade missuppfattat det så blev hon sur på mig och ville inte prata med mig på flera dagar. Hon var som 2 personer liksom,ibland hur snäll som helst men sen kunde hon bli arg när som helst och man var aldrig beredd, men det enda man kan göra är att visa att dem inte har kontrollen. Typ sen när hon pratar med dig så säg bara åt henne att dra, så får hon se att det inte är hon som kan tro att hon kan bestämma när ni ska vara vänner eller inte. För även om du gillar henne, så är en sån kompis ingetting att ha.. man ska inte behöva må dåligt tackvare sina vänner[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

Har du pratat med din bästa vän om detta ?

Japp å hon säger bara " jag orkar inte höra om er två" sen säger hon att jag ska gå å prata med henne varje gång , för de första så går det inte att prata med henne och för det andra så är det hon som gör fel. blir så trött på att alla mina vänner säger " ååå ni ska alltid bråka försök bli vän med henne" men det är hon som börjar jämt. jag e inte självisk men det är sant.


   
SvaraCitera

cannabis:

Haha är de därför du har så kort hår? [blush]

Haha [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

B3ll4:

Jag har också haft en kompis som bettet sig så mot mig, hon anklagade mig för varenda lite sak.

shit vad det där stämmer in på henne. hon överreagerar på allt jag säger och blir sur för allting sen skyller hon alltid på mig, det som är så irriterande är att om någon annan av våra kompisar gör likadant skulle hon inte säga ett piss om det! fan vad hon måste njuta av att trycka ner mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rocka_billy:

B3ll4:

är du kompis med henne fortfarande? vad gjorde du i den situationen?


   
SvaraCitera

rocka_billy:

Japp å hon säger bara " jag orkar inte höra om er två"

Får jag fråga är ni bästa vänner eller är hon din bästa vän? De låter ju inte som hon tar de på allvar de du säger. Men om dina vänner accepterar henne precis som hon är, borde dem väl tycka de är okej om du är likdan ? De värsta är väl att dem aldrig ser när hon gör fel och kommer bara se när du gör de.

Men har du inga andra kompis gäng?


   
SvaraCitera

rocka_billy:

i morgon på lektionen ska jag ta mig fan fråga ut henne. sen skiter jag i vad hon gör. det är bara jobbigt att hon fryser ut mig

Show no mercy![wink]

Tözen:

du är fan dum som inte verkar fatta att hon inte vill va med dig längre utan bara är en reserv

kallas godtrogen[no-no]

rocka_billy:

önskar jag kunde banka vett i skallen på kvinnan. fan jag vill så gärna såra henne så hon får veta hur det känns! men skulle aldrig sjunka lika lågt som hennne.

lika bra att låta bli, i slutänden är det bara du själv som skulle ta skada av det ändå[sad]

Tözen:

ne,usch,va den som "ledde" utfrysningen av min kompis vi va 4 pers,så blev ena utfrusen(fan va dålig jag känner mig nu,men man ville väl passa in),så blev d mer eller mindre slagsmål mellan mig och den dominanta som ville ha den tredje,hon som är snäll,nu är d jag och den snälla som är kompisar och den dominanta människan är borta,ingen gilla henne direkt.

Livet är hårt[y], men ni tjejer gör det då inte lättare för varandra[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

De värsta är väl att dem aldrig ser när hon gör fel och kommer bara se när du gör de.

det är nog så det är. Dom ser bara felen jag gör och jag tror inte dom fattar hur jävla elak hon är mot mig egentligen. eller så orkar dom inte bry sig helt enkelt.

Nej asså det är ju det där gängen jag har växt upp med. folk jag pratat med säger att jag borde hitta ett nytt gäng men hur hittar man ett nytt gäng?


   
SvaraCitera

Blargy:

Livet är hårt, men ni tjejer gör det då inte lättare för varandra

Man gör mycke korkat när man är 14 och vill bli accepterad,har sämst samvete för jag va med och pajja hennes liv genom att va passiv.


   
SvaraCitera
B3ll4

rocka_billy:

är du kompis med henne fortfarande? vad gjorde du i den situationen?

Jag har fortfarande kontakt med henne, men inte samma som förut. Jag slutade bara att bry mig om henne helt enkelt, när hon blev sur på mig för ingetting så bara struntade jag i henne. Ifall hon skickade sms så svarade jag inte osv. Och när hon försökte snacka med mig som om ingetting hade hänt så var jag "kall" mot henne. Och tillslut var det hon som började sakna mig, och bad mig om ursäkt. Jag tror att hon såg det som en "lek", och att hon tog mig för givet, det gäller att man ska visa dem att det inte är så. Man kan inte acceptera allt. Och efter det så blev det mycket bättre, men tyvärr behandlade hon andra på samma sätt istället. En del människor ser sig själva som bättre än andra och vill ha kontroll, det är svårt att få såna att förstå hur sårad man kan bli av dem.


   
SvaraCitera

Tözen:

Man gör mycke korkat när man är 14 och vill bli accepterad,har sämst samvete för jag va med och pajja hennes liv genom att va passiv.

Ja man gör mycket dumt i den åldern[rolleyes]


   
SvaraCitera

rocka_billy:

det är nog så det är. Dom ser bara felen jag gör och jag tror inte dom fattar hur jävla elak hon är mot mig egentligen. eller så orkar dom inte bry sig helt enkelt.

Okej låter ju inte som toppen vänner om jag skall vara uppriktig. De bästa är väl att sätta människan på plats. angrip henne när hon angriper dig. Tex när hon blir arg på dig så får du utbrott på henne. Och ignorera henne. Men ändå de finns risk hon får dina vänner på hennes sida.

rocka_billy:

Nej asså det är ju det där gängen jag har växt upp med. folk jag pratat med säger att jag borde hitta ett nytt gäng men hur hittar man ett nytt gäng?

Skolan, idrott eller vad som helst kompisars kompisar funkar bäst för mig eller kompis klasskamrat. Gäng skall man bara vara i om man passar bra ihop vilket ni uppenbarligen inte gör, så räcker ju med att du är med någon annan ett tag.


   
SvaraCitera

Hade en kompis som var lite så förut. Vi är inte kompisar längre. Sånna människor är bäst att sluta vara kompisar med, för dom slutar inte vara som dom är. typ.


   
SvaraCitera