Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra nu...?


Ämnesstartare

Idag fick jag reda på att jag inte fick fortsätta att jobba där jag varit nu under typ 2½ månad, så jag antar att jag nu är arbetslös for realz. I sinom tid så ska jag försöka skaffa mig något nytt jobb, men innan dess så vill jag passa på att göra någonting - inte bara sitta i min blöjluktande lägenhet och dö av ensamhet.

Tyvärr vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Det är där ni kommer in.

Vad tycker ni att jag ska hitta på? Jag har visserligen en hel del cash, men jag har ingen lust att göra av med en miljon kronor - så föreslå inte att jag åker världen runt och provar våfflor från olika länder, eller nåt annat dumt. Håll kostnaderna inom rimliga gränser.

Go go go! [party]


   
Citera
Ämnesstartare

Nevon:

å föreslå inte att jag åker världen runt och provar våfflor från olika länder, eller nåt annat dumt.

Du kan åka hem till snälla internetmänniskor och prova på deras våfflor [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilka ämnen var du intresserad av i skolan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Du kan åka hem till snälla internetmänniskor och prova på deras våfflor [smile]

Det skulle jag gärna göra om de erbjöd sig att bjuda på våfflor och boende.

ankzor:

Vilka ämnen var du intresserad av i skolan?

Alltså, jag var ju bäst på allt. [rolleyes] Men riktigt intressant tyckte jag nog endast att retorik och filosofi var.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Det skulle jag gärna göra om de erbjöd sig att bjuda på våfflor och boende.

Folk brukar vara snälla [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

retorik och filosofi

Bli politiker. Om möjligen filosof som kommer med nya synsätt på sättet vi människor lever.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Alltså, jag var ju bäst på allt. [rolleyes] Men riktigt intressant tyckte jag nog endast att retorik och filosofi var.

Utbilda dig när du fortfarande har chansen. Tänk dig att gå filosofi på högskolan och bara chilla!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Utbilda dig när du fortfarande har chansen. Tänk dig att gå filosofi på högskolan och bara chilla!

Vad lär man sig där?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

jag var ju bäst på allt.

Mawns:

Utbilda dig

Det skulle jag göra, du kommer aldrig att få ett högre betalt jobb om du inte ens har gått ut gymnasiet och eftersom du är så jävla smart borde inte detta vara någe problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Utbilda dig när du fortfarande har chansen.

Det är klart jag ska. Men jag är sjutton, så jag har några år kvar innan jag borde börja på högskola/universitet. Vill inte börja plugga förrän jag vet med säkerhet vad jag vill syssla med.

ankzor:

Bli politiker.

Då måste jag ju ändra mina åsikter så att de stämmer överens med något större partis (om jag vill bli någonting d.v.s.). Det kan krävas en del jobb för att lyckas med det. Dessutom är det mer en framtidsplan än någonting att göra under de närmsta månaderna.

ankzor:

om du inte ens har gått ut gymnasiet

Jag tog studenten i våras. Och givetvis tänker jag utbilda mig, men inte inom de närmsta månaderna. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okey, då skulle jag hitta en tjej.

Nevon:

Jag tog studenten i våras.

Nevon P17

17 år och har tagit studenten? fan jag kommer att vara 19 innan jag går ut... [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WailingBrothaCrusher:

Vad lär man sig där?

Vad rättvisa är

Nevon:

Det är klart jag ska.

Dåså. Börja läsa böcker som tar upp filosofi. Stick till indien (2000 spänn för att åka till Goa med flyg), åk till Island. Stick på festivaler hela sommaren, lär dig om alternativa livsstilar (jag snackar inte om att vara emo eller punk, jag menar RIKTIGT alternativa livsstilar). Lär böcker om filosofi, lär dig om buddhismen. Bli upplyst. Bli en buddha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Okey, då skulle jag hitta en tjej.

Ingen vill ha mig, tyvärr. [party]

ankzor:

17 år och har tagit studenten?

Ja.

Mawns:

Börja läsa böcker som tar upp filosofi.

Det skulle jag kunna göra som tidsfördriv, men det är kanske ingenting som man kan tänka tillbaka på som ett roligt minne när man sitter där som kontorsslav.

Mawns:

Stick till indien (2000 spänn för att åka till Goa med flyg)

Lolwhut!? Så billigt? [surprised]

Mawns:

Stick på festivaler hela sommaren

Sommaren är slut och jag tycker att festivaler verkar vara det äckligaste någonsin. [n]

Mawns:

lär dig om alternativa livsstilar

Det skulle vara ganska intressant. Man kanske skulle leta upp nån tokekologisk by som man kunde bosätta sig i temporärt.

Ni får hemskt gärna även komma med med kortsiktiga förslag på vad jag kan göra i helgen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

helgen

Knulla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Knulla

Har ingen att knulla med. [n]


   
SvaraCitera