Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra nu?


Ämnesstartare

Det är så här att jag sa till min tjejkompis för ca 1 veckan sen att jag gillade henne mer än kompis.

Jag tyckte att jag fick ett "konstigt nej".. Hon sa typ först att hon inte visste liksom, sen typ något med kompisar.. Sen sa hon att hon ville hitta den rätta liksom. Sen började hon ursäkta sig för att hon inte har kunnat varit med mig på olika saker jag har frågat som vi kan göra ihop liksom..

alltså "konstigt nej"..

sen sa jag att jag hoppades att hon inte skulle börja undvika mig och att detta inte skulle förstöra vänskapen liksom.
Hon sa, men 100% säkerhet att det inte skulle göra de och de har de inte heller, så de är ju bra.

Sen nu så, tycker jag att får vibbar att hon gillar mig "mer än kompis" ändå. Känns lite störande men ändå inte. Så vet inte vad jag ska göra.
Ska jag bara dissa vibbarna och strunta i de.. eller ska jag inte göra de?


   
Citera
Ämnesstartare

Famps:

Ska jag bara dissa vibbarna och strunta i de.. eller ska jag inte göra de?

Om hon är osäker kan det nog vara så att hon ena sekunden vill ha dig, andra inte. Fattar du? Hon både vill och vill inte, och det skiftar från situation till situation. Försök att inte tolka och analysera allt hon gör, utan håll ut tills hon verkligen vet vad hon vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fraulinefrontline:

Försök att inte tolka och analysera allt hon gör, utan håll ut tills hon verkligen vet vad hon vill.

Jag gör de, Men de är lite svårt ibland nu när jag har känslan att jag verkligen vill ha henne liksom.


   
SvaraCitera

det är en tjej, det är inte meningen att du ska förstå, hon vet antagligen inte själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

det är en tjej, det är inte meningen att du ska förstå, hon vet antagligen inte själv

Ja jo.


   
SvaraCitera

OF 5:

det är en tjej, det är inte meningen att du ska förstå, hon vet antagligen inte själv


   
SvaraCitera

OF 5:

det är en tjej, det är inte meningen att du ska förstå, hon vet antagligen inte själv

Tack XDDD
så ere :'D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Annars så gillar de flesta tjejer att prata om saker också... [zzz]


   
SvaraCitera

Hannajkl:

Annars så gillar de flesta tjejer att prata om saker också...

Vad har det med saken att göra? Han har ju redan pratat med henne.


   
SvaraCitera

Sätt dig ner och ta ett ordentligt snack med henne, enda sättet känns det som.


   
SvaraCitera

OF 5:

det är en tjej, det är inte meningen att du ska förstå, hon vet antagligen inte själv

roligt, men så sant[crazy][y]


   
SvaraCitera

Famps:

Det är så här att jag sa till min tjejkompis för ca 1 veckan sen att jag gillade henne mer än kompis.

Jag är med om precis samma sak fast det är jag som är tjejen i detta fall. Jag gjorde precis som henne första gången han sa det, kom på ursäkter och bortförklaringar men det berodde på att jag inte hade känslor för honom och ser honom mer som en kompis.
Tyvärr ger jag honom ibland signaler om att jag skulle vilja vara mer bara för att det känns så bra just då men sen ångrar jag mig eftersom man ger falska förhoppningar för den andra personen. Jag skulle liksom kunna tänka mig att mysa med honom men inte mer än så..

I ditt fall skulle jag kunna tro att hon antingen inte är intresserad eller så är hon osäker, kanske behöver få tid att se dig på ett annat sätt. Kan finnas olika anledningar till varför hon gör som men tänk på att du kan bli sårad om hennes känslor egentligen inte är besvarade. Prata med henne om det istället. Du har ju redan sagt att du vill ha henne så det vet hon ju om..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fallingapart:

Prata med henne om det istället. Du har ju redan sagt att du vill ha henne så det vet hon ju om..

har tänkt så också men känns lite konstigt bara efter en vecka efter man har sakt att man gillar personen mer än kompis. Sen vet jag inte heller vad jag ska säga.
Jag kan liksom inte säga, typ "säg ärligt nu, vad har du för känslor för mig?".. de kan man ju typ inte säga. Sen kanske hon inte vill prata om de liksom. vad vet jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majkie2:

Vad har det med saken att göra? Han har ju redan pratat med henne.

jaaaaaaa, men det är ju ett förvirrat läge. Vissa reder ut sånt med att prata MER om det.


   
SvaraCitera

Hannajkl:

Vissa reder ut sånt med att prata MER om det.

Men kvinnan i det här fallet vet ju inte hur hon känner (antagligen), så att prata löser ingenting. Det som gäller är att ge henne tid.


   
SvaraCitera