Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra? SJÄLVSKADEBETEENDE


Ämnesstartare

Hej 🙂
Jag har haft lite problem på sista tiden. Under en period så sjönk jag in i en djup depression. Jag har letat på internet och jag tror det kan vara Bipolär Sjukdom, eftersom jag skiftar från rätt glad till extremt ledsen, vi snackar alltså om "börjarfåsjälvmordstankar" ledsen. Jag har haft lite problem i skolan i tidigare år och nu när jag har försökt att jobba ikapp det jag missat så var jag tvungen att basically gå från 0 till 100 på en termin. Detta ledde till att jag av någon dum anledning började skära mig själv. Till en början så var det inte så ofta. Sen så var det nästan varje dag. Nu har det lugnat sig lite men om det är så som jag tror, att jag har Bipolär Sjukdom, så finns ju risken att jag börjar igen. Jag tycker ju själv att det är absurt. Men när man har börjat så kan man inte sluta. Som att röka t.ex. Men jag skulle vilja ha tips på hur man gömmer det eftersom det är snart sommar och/eller hur jag ska kunna sluta. Skulle även vilja ha svar om det kan vara så att jag är deprimerad? Ska till Barn&UngdomsPsykatrin om ett halvår men det vore trevligt om jag fick lite svar från någon med samma problem? Tack på förhand 🙂


   
Citera

ostabil: Tack på förhand 🙂

Varsegod


   
SvaraCitera

Att leta på internet för att försöka diagnostisera sig själv är väldigt ofta missvisande. Att vara bipolär är relativt ovanligt och det är vanligt att depressioner går upp och ned utan att en är bipolär. 

Är själv bipolär, du kan skicka ett pm om det är något du undrar över. 


   
SvaraCitera

Börja träna/motionera. Sätter dina tankar på annat.


   
SvaraCitera