Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra? (sjukdom)


Ämnesstartare

Har ett stort problem. Jag måste käka en medicin enligt doktorn för att bli frisk. Grejen är att, när jag käkar den så kommer jag få våldsamma smärtor i bröstet. Det fick jag förra gången och nu ska jag få samma medicin fast ännu starkare. Är fullkomligt livrädd för detta. Vet inte vad jag ska göra. Helt sjukt att jag ska behöva lida ännu mer bara för att bli frisk. Och jag fick inget sjukintyg heller så nu har jag inga pengar. 

Hade ni skitit i at ta medicinen och istället levt med sjukdomen? (jag har ont i kroppen lite då och då, mest  bröstet, kan bara äta kokt mat, magsår).

Brukar skoja när jag skriver här, men detta är 100 % seriöst. 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁


   
Citera
Ämnesstartare

 blir det värre om du låter bli att ta medicinen? 

Finns det inget annat alternativ du kan använda dig av?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoppljus:
 blir det värre om du låter bli att ta medicinen? 

Finns det inget annat alternativ du kan använda dig av?

nej, det är värre med medicinen. nej det finns det inte, han sa det finns bara detta. jobbig sits. :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den_fete:

nej, det är värre med medicinen. nej det finns det inte, isåfall kan det utvecklas till cancer tror jag. jobbigt sits. :S

Då tycker jag att du ska ta medicinen. Har du nämnt besväret för doktorn?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoppljus:

Då tycker jag att du ska ta medicinen. Har du nämnt besväret för doktorn?

Orka tortera sig själv i 2+ veckor.  Tänk om det inte hjälper då eller är fel medicin? Har fortfarande inte fått maskin undersökningar, alltid ska dom peta på mig och sätta en massa diagnoser.  Ja det har jag, han säger att det är en "naturlig" reaktion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du berättade om din tidigare erfarenhet av medicinen för läkaren som gav dig receptet, och denne ändå bad dig ta dem, kanske det är värt ett försök ändå. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nykterist:
om du berättade om din tidigare erfarenhet av medicinen för läkaren som gav dig receptet, och denne ändå bad dig ta dem, kanske det är värt ett försök ändå. 

självklart. grejen är att, det gör så otroligt ont. jag är ingen fitta eller nåt, har haft mycket skit i mitt liv. men denna smärta är fan från helvetet.


   
SvaraCitera

jag skulle tagit medicinen för att frisk. har varit med om mycket värre saker bara för att kunna ha heterosex. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den_fete:

självklart. grejen är att, det gör så otroligt ont. jag är ingen fitta eller nåt, har haft mycket skit i mitt liv. men denna smärta är fan från helvetet. en sak jag inte fattar med doktorn är varför dom alltid petas och sätter diagnoser? varför kan jag inte få en gastroskopi?

det har väl med tid och pengar att göra som allt annat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:
jag skulle tagit medicinen för att frisk. har varit med om mycket värre saker bara för att kunna ha heterosex. 

knappast mycket som slår extrem bröst smärta? det är något av min akilleshäl också.


   
SvaraCitera

den_fete:

knappast mycket som slår extrem bröst smärta? det är något av min akilleshäl också.

märks att du aldrig haft hormonspiral


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är det för slags medicin?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:
nej

nej till vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

märks att du aldrig haft hormonspiral

ouch


   
SvaraCitera