Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra?


Ämnesstartare

Jag är en 16 årig tjej som precis har börjat gymnasiet. Jag har aldrig haft en riktig relation med en kille förut, jag har liksom aldrig vågat ta steget.
Men nu när jag har börjat gymnasiet så finns det en jätte snygg, söt och rolig rolig kille i min klass.
I början så la jag märket till att han kollade mycket på mig. Jag kunde ex kolla åt ett håll och när jag sedan kollade på han så märkte jag att han kollade på mig, så han kollade genast åt ett annat håll. Så vi har haft våra stunder. Men nu så har jag märkt att han verkar intresserad av en annan tjej i klassen. Han försöker hela tiden få hennes uppmärksamhet och man märker tydligt att hon också gillar honom. Detta gör verkligen ont att se. Han är alltså den första killen på flera flera år som jag verkligen tycker om.
Nu till min fråga. Tror ni att jag fortfarande kan göra någonting för att få en chans hos honom?
I sådana fall vad? Jag vågar liksom inte ta steget!
Jag blir tokig på mig själv, hjälp mig!
Tack på förhand!


   
Citera

Släpp det innan du blir sårad
Låt han hålla på med henne, fokusera på annat och var glad för hans och hennes skull
Om du gräver ned dig i det & känner att du förlorar, kommer det göra ondare än att släppa taget nu och låta det gå som det går

Ni har många år på er. Om det blir han & hon nu, kanske det blir han & du sen. Eller du & ngn annan. Eller så blir det du & han nu, innan något annat händer.
Mitt råd är att sluta tänka på det, för din skull


   
SvaraCitera