Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra?


Ämnesstartare

På söndag är det ju som vi alla vet fars dag.
På söndag kommer även min släkt hit, då de ska fira min syster som precis har fyllt år och i och med att det ändå är fars dag så ska alla pappor i släkten firas också på detta kalas.

Saken är, jag hatar det här. Min farsa har aldrig funnits för mig och jag kan inte ens kolla på lyckliga pappor och söner på TV längre utan att ta illa upp och bli nedstämd. Hur ska jag då göra när cirka sex stycken farsor kommer hit och bli firade? Då ska vi inte glömma min styvfar heller, så det blir sammanlagt sju pappor.

Jag har en dålig känsla inför denna dag och bävar inför hur dåligt jag kommer att må på söndag. Vad ska jag göra? Känner verkligen att jag inte kommer att kunna genomlida detta.


   
Citera

gå en jättelång promenad hela dagen. brukade göra d när jag behövde vara hemifrån


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: gå en jättelång promenad hela dagen. brukade göra d när jag behövde vara hemifrån

Skulle förmodligen funka, ja. Men då kommer ju gästerna samt mina föräldrar undra varför jag inte var där? Och då blir det ju bara jobbigt ändå, då man måste berätta varför.


   
SvaraCitera

Monokromt:

Skulle förmodligen funka, ja. Men då kommer ju gästerna samt mina föräldrar undra varför jag inte var där? Och då blir det ju bara jobbigt ändå, då man måste berätta varför.

äh dom vet väl att du tycker det är jobbigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: äh dom vet väl att du tycker det är jobbigt?

Nä.


   
SvaraCitera

Jag har liknade erfarenheter min far är tyvärr död nu men han var en missbrukare. Mitt tips är att syssla med din hobby.


   
SvaraCitera