Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra?


Ämnesstartare

Hej.
Jag har haft lite problem med en kompis nyligen. Idag började vi skolan (gymnasiet) igen och vi hade bara en mattelektion och vi var i en temporär sal och därför fick vi sitta var som helst i skolan, bara man arbetade.

Hursomhelst så var jag själv i biblioteket, eller ingen var med mig asså, det var ju givetvis annat folk där. Men jag satt där själv hela lektionen, ca en timme. Sen när jag kom hem så undrade min kompis vad vi hade i läxa och jag svarade inte och sen skickade hon ett frågetecken och jag svarade med "Vad?".

Helt plötsligt så skriver hon att det känns som om jag inte vill vara med henne, att det känns som att jag ignorerar henne, vilket jag har gjort eftersom det känns som om hon har gjort det hela tiden mot mig. Jag skrev att jag inte ignorerar henne och att det känns som om hon ignorerar mig, och hon undrar vad hon har gjort för fel men jag skrev att det inte är hennes fel.

Det måste ju vara mitt fel eftersom det här händer med alla människor som jag försöker bli vän med.

Hon skriver att hon vill vara med mig, att det ska vara som det brukade när vi umgicks tillsammans i grupp, men jag vet inte om jag kan lita på henne, jag har svårt att lita på folk pga. att de har bara utnyttjat mig och sen ignorerat mig och det sårar mig djupt och det känns som om jag bara är luft enligt henne för hon pratar ju knappt med mig längre i skolan, men det är ju mitt fel då jag har börjat ignorera henne.

Hur kan jag veta om hon verkligen vill vara vän med mig eller om hon bara vill ha mig där ifall hon behöver nån att prata med eller någon sorts läxhälp?


   
Citera

Testa att fortsätta umgås med henne och se hur det utvecklas och utgå då huvudsakligen ifrån att hon verkligen vill vara vän med dig men försök samtidigt hålla dig någorlunda beredd på att hon snarare utnyttjar dig, kanske, men vet inte riktigt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla Trollungen:
Testa att fortsätta umgås med henne och se hur det utvecklas och utgå då huvudsakligen ifrån att hon verkligen vill vara vän med dig men försök samtidigt hålla dig någorlunda beredd på att hon snarare utnyttjar dig, kanske, men vet inte riktigt...

Jag misstänker att hon utnyttjar mig men jag är inte helt säker. Jag skapade en ny tråd för en stund sen som du kanske är intresserad av att läsa.


   
SvaraCitera