Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra!? Står f*n inte ut mer!


Ämnesstartare

Jag är så jäkla kär i en tjej som jag aldrig skulle vilja såra eller göra något hon inte vill. Hon betyder allt för mig och har aldrig känt så här för någon. Problemet är att det är 5 års skillnad mellan oss och hon är bara 14 år... Innan jag lärde känna henne visste jag inte hennes ålder men föll för henne efter bara några gånger vi träffats. Hon är helt underbar, hon är rolig, vacker, smart och får mig helt knäsvag när jag ser henne. Eftersom hon inte ens är byxmyndig vill jag inte gå för långt men det är så himla svårt då hon verkligen får igång mig. Hon är en helt underbar kyssare och jag vet att hon är oskuld och det känns bara så fel att ta den från henne. Jag är så himla frustrerad och blir kåt bara att se på henne. Jag ser verkligen inte henne som ett sexobjekt eller vill absolut inte utnyttja henne på något sett. Det går inte ens att kyssa henne utan att jag får stånd och det är sjukt pinsamt för jag vill inte pressa henne att göra något hon inte vill men jag kan inte göra något åt det! Jag vet inte vad jag ska göra då det är olagligt till och med (Tills nästa år) Hur ska jag kunna hålla mig i styr? Älskar henne så sjukt mycket!


   
Citera

Med tanke på åldersskillnaden så gäller det väl att låta henne välja vilken sorts relation hon vill ha. Om du tycker att hon beter sig allt för omoget eller dumdristigt får du väll säga emot och visa att de där åren faktiskt gör dig till en mogen person som kan hantera relationen. Och är förmodligen bäst att vänta tills hon åtminstone är byxmyndig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dubbeltänk: Med tanke på åldersskillnaden så gäller det väl att låta henne välja vilken sorts relation hon vill ha. Om du tycker att hon beter sig allt för omoget eller dumdristigt får du väll säga emot och visa att de där åren faktiskt gör dig till en mogen person som kan hantera relationen. Och är förmodligen bäst att vänta tills hon åtminstone är byxmyndig.

Hon är väldigt mogen och självständig för sin ålder vilket jag verkligen beundrar hos henne. Hon kan ta sina egna beslut utan att bry sig vad alla andra tycker.

Hon verkar väldigt seriös med våran relation vilket jag uppskattar men hon har inte tagit något stort sexuellt steg vad jag har märkt. Vilket troligen är bra för om hon skulle vet jag inte vad jag skulle göra... Det är de jag siktar mot men det är svårt, hoppas bara att hon också tänker så.


   
SvaraCitera

Om relationen fortsätter så bör du ju prata med henne om det och förklara att du är orolig över ålderskillnaden så hon inte får för sig att du inte tycker om henne eller inte tycker att hon är attraktiv nog för att du ska ta nästa steg.


   
SvaraCitera
time
 time

Dubbeltänk:
Om relationen fortsätter så bör du ju prata med henne om det och förklara att du är orolig över ålderskillnaden så hon inte får för sig att du inte tycker om henne eller inte tycker att hon är attraktiv nog för att du ska ta nästa steg.

Detta.

Och kom ihåg att respektera hennes önskan. Det är inte väldigt många som nödvändigtvis känner sig redo för sex vid fjorton års ålder, inte heller vid femton. Det oroar mig lite att du skriver att du bara planerar att vänta enbart tills hon blivit byxmyndig - vad om hon inte vill ha sex förrän hon är sexton, eller sjutton, eller arton liksom? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dubbeltänk: Om relationen fortsätter så bör du ju prata med henne om det och förklara att du är orolig över ålderskillnaden så hon inte får för sig att du inte tycker om henne eller inte tycker att hon är attraktiv nog för att du ska ta nästa steg.

Hon vet vad ja känner för henne och hon vet hur attraherad jag är till henne då som jag skrev har jag fått stånd flera gånger av upphetsning men hon och jag har mest skojat bort det. Fast hon kan ju ha missuppfattat att jag alltid slutar när jag får det, försöker mest lugna ner mig då så inget mer ska hända men tror att hon fattar varför jag gör det. Jag har sagt till henne att jag är orolig över vad folk kommer säga om vår åldersskillnad och sådant men hon har lugnat ner mig och fått mig att sluta bry mig och fokusera på oss i stället för vad alla andra tycker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Och kom ihåg att respektera hennes önskan. Det är inte väldigt många som nödvändigtvis känner sig redo för sex vid fjorton års ålder, inte heller vid femton. Det oroar mig lite att du skriver att du bara planerar att vänta enbart tills hon blivit byxmyndig - vad om hon inte vill ha sex förrän hon är sexton, eller sjutton, eller arton liksom?

Hon betyder allt för mig och skulle aldrig göra något hon inte vill eller är redo för skulle inte kunnat leva med mig själv då. Jag vill att hon ska vara lycklig och kommer vänta tills hon är redo även fast att jag kommer ha hur svårt som helst med det för hon är bara helt underbar och det känns som om jag inte kan uttrycka all min kärlek till henne. 


   
SvaraCitera

Maxxxxxxxxx: jag vet att hon är oskuld och det känns bara så fel att ta den från henne.

"oskuld" är inte ett högt prisat föremål som du föds med och sen förlorar för alltid när du har sex, till stor personlig kostnad, och händelsen är inte en stor grej som i sig innebär särskilt mycket alls.

först har du inte haft sex, och har typ ingen aning om vad det innebär. sen så har du helt plötsligt haft sex, och vet fortfarande inte vad det innebär. du är en erfarenhet rikare, ja, men det innebär inget annat, ingen stor förändring inför nästa gång, du vet fortfarande inte vad du håller på med, etc.

men antar att det är lätt att relatera till en genomsnittlig fjortonåring om man drar runt på de föreställningarna.


   
SvaraCitera

Maxxxxxxxxx:

Hon betyder allt för mig och skulle aldrig göra något hon inte vill eller är redo för skulle inte kunnat leva med mig själv då. Jag vill att hon ska vara lycklig och kommer vänta tills hon är redo även fast att jag kommer ha hur svårt som helst med det för hon är bara helt underbar och det känns som om jag inte kan uttrycka all min kärlek till henne. 

Vad bra 🙂 tkr du verkar som en bra snubbe


   
SvaraCitera

vänta tills hon är 15 är bäst 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: händelsen är inte en stor grej som i sig innebär särskilt mycket alls.

Så du vet vad alla känner inom detta ämne? Vill inte att hon ska ångra sig och önskat att hon vart äldre när det hände. För henne är kanske inte bara en oskuld en oskuld utan det kan betyda mer. 

elverpigen: Vad bra 🙂 tkr du verkar som en bra snubbe

Tack och tack för din hjälp! 🙂


   
SvaraCitera

Maxxxxxxxxx:

Så du vet vad alla känner inom detta ämne? Vill inte att hon ska ångra sig och önskat att hon vart äldre när det hände. För henne är kanske inte bara en oskuld en oskuld utan det kan betyda mer. 

vad hon känner och hur det ligger till är två helt olika grejer, och du har inte skrivit något som antyder att hon känner på det ena eller andra sättet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: vad hon känner och hur det ligger till är två helt olika grejer, och du har inte skrivit något som antyder att hon känner på det ena eller andra sättet.

Men vad hon känner är ju de viktiga. Om hon skulle se sin oskuld som något viktigt som hon vill vänta med så hjälper det inte att säga hur det går till för det är hon fullkomligt medveten om. Har inte pratat om sex med henne då jag inte vill pressa henne och vill helst vänta tills hon tar upp det själv.


   
SvaraCitera

Maxxxxxxxxx:

Men vad hon känner är ju de viktiga. Om hon skulle se sin oskuld som något viktigt som hon vill vänta med så hjälper det inte att säga hur det går till för det är hon fullkomligt medveten om. Har inte pratat om sex med henne då jag inte vill pressa henne och vill helst vänta tills hon tar upp det själv.

om du inte vet vad hpn tycker så ska du inte utgå från att hon känner på ett visst sätt, det finns trots allt folk som har en bättre inställning till sexualdebut än "åh det här är värsta stora grejen och det är superviktigt och måste vara värsta kärleksfullt och fint och jag har lärt mig om sex från bibeln".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: om du inte vet vad hpn tycker så ska du inte utgå från att hon känner på ett visst sätt, det finns trots allt folk som har en bättre inställning till sexualdebut än "åh det här är värsta stora grejen och det är superviktigt och måste vara värsta kärleksfullt och fint och jag har lärt mig om sex från bibeln".

Det är klart jag vet det men som sagt kan jag inte heller utgå från att hon inte bryr sig om det för då kan ju det få andra värre konsekvenser. Jag vill vänta tills hon tar upp ämnet själv men som sagt är jag oftast frustrerad. Om hon inte hade brytt sig hade det väl redan hänt något då hon haft många möjligheter. Det är därför jag respekterar att hon kanske inte är redo än och vill inte börja pressa henne och försöka övertala henne att sex bara är sex och det är inget speciellt med det för det är de och vill varken ändra hennes syn på sex heller.


   
SvaraCitera