Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra!? Står f*n inte ut mer!


Maxxxxxxxxx:

Det är klart jag vet det men som sagt kan jag inte heller utgå från att hon inte bryr sig om det för då kan ju det få andra värre konsekvenser. Jag vill vänta tills hon tar upp ämnet själv men som sagt är jag oftast frustrerad. Om hon inte hade brytt sig hade det väl redan hänt något då hon haft många möjligheter. Det är därför jag respekterar att hon kanske inte är redo än och vill inte börja pressa henne och försöka övertala henne att sex bara är sex och det är inget speciellt med det för det är de och vill varken ändra hennes syn på sex heller.

att hon inte agerat för att ligga med dig indikerar ju inte att hon inte vill ligga med dig på grunden att hon inte haft sex innan. det är en väldigt långsökt förklaring. vill du veta vad hon tycker och känner, fråga henne, tills dess får du helt enkelt acceptera att du inte vet vad hon känner, och sluta utgå från grejer.


   
SvaraCitera

Ser du henne mer än som en vandrande kropp har du väl inga problem med att vänta. Det går ju att visa kärlek på andra sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: att hon inte agerat för att ligga med dig indikerar ju inte att hon inte vill ligga med dig på grunden att hon inte haft sex innan. det är en väldigt långsökt förklaring. vill du veta vad hon tycker och känner, fråga henne, tills dess får du helt enkelt acceptera att du inte vet vad hon känner, och sluta utgå från grejer

Måste nog ta upp det med henne och snacka så jag vet vad hon vill och säga att hon absolut inte ska göra något hon inte vill och hon får ta sin tid.
Det är de jag inte vill göra (utgå)

isola: Ser du henne mer än som en vandrande kropp har du väl inga problem med att vänta. Det går ju att visa kärlek på andra sätt.

Det är klart det går att göra det men det känns som om jag inte kan uttrycka mig tillräcklig och visa all den kärlek jag vill ge henne för det förtjänar hon. Hon förtjänar det bästa.


   
SvaraCitera

när du pratar med henne, se till att göra klart för henne att du inte tar någon skada av att vänta. säger du "jag vill jättegärna ligga med dig ochundrar när du är redo" sätter det lätt press och "tvång" på henne. formulera dig på ett sätt som att du absolut vill ha sex, men att du mycket hellre väntar, än har sex med henne innan hon känner sig helt redo. sen kan ni ju börja lugnt typ med att ta på varandra innan ni har kuk-i-fittansex, ta allt jättelugnt. så hade jag velat att min äldre partner gjorde (om jag haft någon då jag var 14)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: när du pratar med henne, se till att göra klart för henne att du inte tar någon skada av att vänta. säger du "jag vill jättegärna ligga med dig ochundrar när du är redo" sätter det lätt press och "tvång" på henne. formulera dig på ett sätt som att du absolut vill ha sex, men att du mycket hellre väntar, än har sex med henne innan hon känner sig helt redo. sen kan ni ju börja lugnt typ med att ta på varandra innan ni har kuk-i-fittansex, ta allt jättelugnt. så hade jag velat att min äldre partner gjorde (om jag haft någon då jag var 14)

Pratade med min flickvän idag, hon kom över ett par timmar och vi snackade. Jag vart väldigt nervös och såg att hon blev lite generad, men hon tog samtalet bra och vi fick ut något av det. Började med att säga "jag vill absolut inte pressa dig till att göra något du inte vill eller inte är redo för men som du borde ha fattat vill jag såklart ha sex med dig men jag kan vänta på dig tills du är redo och vi tar allt i din takt"Vi pratade länge och det hon sa var att hon också ville ha sex med mig men för det första ville hon vänta tills hon fyllt 15 (vilket är om ca 4 månader) och hon var också lite rädd för vad hennes föräldrar skulle reagera om dem fick reda på det pga dem är inte jätte glad över åldersskillnaden men litar på henne att hon ska göra det hon vill vilket hon också känner press över. Hon ville ta sin tid och som du sa inte gå direkt över till sex utan ta små steg medan hon fortfarande är 14 år för att vänja sig och bli säkrare så det inte skulle bli pinsamt och helt nytt när vi skulle ha sex. Sen skulle vi inte bestämma en tid/datum utan ta det som det kommer. 


   
SvaraCitera

Maxxxxxxxxx:

Pratade med min flickvän idag, hon kom över ett par timmar och vi snackade. Jag vart väldigt nervös och såg att hon blev lite generad, men hon tog samtalet bra och vi fick ut något av det. Började med att säga "jag vill absolut inte pressa dig till att göra något du inte vill eller inte är redo för men som du borde ha fattat vill jag såklart ha sex med dig men jag kan vänta på dig tills du är redo och vi tar allt i din takt"Vi pratade länge och det hon sa var att hon också ville ha sex med mig men för det första ville hon vänta tills hon fyllt 15 (vilket är om ca 4 månader) och hon var också lite rädd för vad hennes föräldrar skulle reagera om dem fick reda på det pga dem är inte jätte glad över åldersskillnaden men litar på henne att hon ska göra det hon vill vilket hon också känner press över. Hon ville ta sin tid och som du sa inte gå direkt över till sex utan ta små steg medan hon fortfarande är 14 år för att vänja sig och bli säkrare så det inte skulle bli pinsamt och helt nytt när vi skulle ha sex. Sen skulle vi inte bestämma en tid/datum utan ta det som det kommer. 

Nästan exakt så gjorde jag och min pojkvän i början, då var jag 13 och han 17. Så det är ganska stor åldersskillnad på oss oxå, träffade honom första gången när jag var 8 så vi kände varandra ganska bra och vi blev tillsammans när jag var 12.
 Tror det viktigaste är att hon inte tycker det är pinsamt eller är typ rädd för att det ska göra ont. Då blir det bara jobbigt för henne.


   
SvaraCitera

Maxxxxxxxxx:

Pratade med min flickvän idag, hon kom över ett par timmar och vi snackade. Jag vart väldigt nervös och såg att hon blev lite generad, men hon tog samtalet bra och vi fick ut något av det. Började med att säga "jag vill absolut inte pressa dig till att göra något du inte vill eller inte är redo för men som du borde ha fattat vill jag såklart ha sex med dig men jag kan vänta på dig tills du är redo och vi tar allt i din takt"Vi pratade länge och det hon sa var att hon också ville ha sex med mig men för det första ville hon vänta tills hon fyllt 15 (vilket är om ca 4 månader) och hon var också lite rädd för vad hennes föräldrar skulle reagera om dem fick reda på det pga dem är inte jätte glad över åldersskillnaden men litar på henne att hon ska göra det hon vill vilket hon också känner press över. Hon ville ta sin tid och som du sa inte gå direkt över till sex utan ta små steg medan hon fortfarande är 14 år för att vänja sig och bli säkrare så det inte skulle bli pinsamt och helt nytt när vi skulle ha sex. Sen skulle vi inte bestämma en tid/datum utan ta det som det kommer. 

Tycker det låter bra 🙂 skönt att ha "the talk" avklarat va 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

harfaningenjävlaaning: Nästan exakt så gjorde jag och min pojkvän i början, då var jag 13 och han 17. Så det är ganska stor åldersskillnad på oss oxå, träffade honom första gången när jag var 8 så vi kände varandra ganska bra och vi blev tillsammans när jag var 12.
 Tror det viktigaste är att hon inte tycker det är pinsamt eller är typ rädd för att det ska göra ont. Då blir det bara jobbigt för henne.

Bra att det gick bra för er. Det är därför vi skulle ta det sakta så hon vänjer sig och att hon sedan kommer vara avslappnad och bekväm när vi ska ha sex.

elverpigen: Tycker det låter bra 🙂 skönt att ha "the talk" avklarat va 🙂

Ja är nöjd med samtalet! 🙂


   
SvaraCitera