Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag laga till lunch?


Ämnesstartare

Imorgon ska jag alltså bjuda mister elverpigen på lunch. Jag äter inte mat, och har därför inte lärt mig laga mat. KAN dock laga mat om nån ger förslag och ev recept. Ska åka och handla om 30 min och tänkte köpa lunchmat då. Tills dess skulle jag uppskatta JÄTTEMYCKET om ni gav tips på vad jag ska laga imorrn så jag kan handla hem något lämpligt! 🙂

Obs: är det veg måste det vara gudomligt pga kräsen partner


   
Citera
Ämnesetiketter

pasta carbonara! 

ägg, bacon, ost, grädde, lök, spaghetti

valfri ost, valfritt med vitlök i, glöm ej peppar och salt. ärtor kan vara gott till också.


   
SvaraCitera

sojakorv och makaroner med ketchup


   
SvaraCitera

Couscous och lax fast det är ju inte vidare veg 🙁


   
SvaraCitera

Veg - fisk räknas inte till kött XD 


   
SvaraCitera

Tror hon menar att om det ni tipsar om är vegetariskt, så måste det vara gudomligt för att hennes partner är kräsen och kanske inte gillar vegetariskt och gilalr kött???


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Aaron:
Veg - fisk räknas inte till kött XD 

jo din dumsnut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:
Tror hon menar att om det ni tipsar om är vegetariskt, så måste det vara gudomligt för att hennes partner är kräsen och kanske inte gillar vegetariskt och gilalr kött???

Precis så! Tack, får kila till affären idag och köpa grädde och bacon 🙂 lät enkelt och gott


   
SvaraCitera

elverpigen:

Precis så! Tack, får kila till affären idag och köpa grädde och bacon 🙂 lät enkelt och gott

Mmh det är gott! Går även att göra med vegetarisk bacon. (Om en hellre vill det) Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Mmh det är gott! Går även att göra med vegetarisk bacon. (Om en hellre vill det) Hjärta

blev pasta med svampsås istället :$ 

INGET KÖTT?!

sa han när han såg vad det var. han åt iaf. och sa attdet luktade gott. hoppas att han känner mig tillräcklgit väl för att våga säga att det inte smakade fantastiskt om han inte tyckte det. tyckte självdet skulle vara gott med mer grädde till, gör detnästa gång.


   
SvaraCitera

elverpigen: INGET KÖTT?!

alla män kräver en proteinkälla >: )


   
SvaraCitera

elverpigen:

blev pasta med svampsås istället :$ 

INGET KÖTT?!

sa han när han såg vad det var. han åt iaf. och sa attdet luktade gott. hoppas att han känner mig tillräcklgit väl för att våga säga att det inte smakade fantastiskt om han inte tyckte det. tyckte självdet skulle vara gott med mer grädde till, gör detnästa gång.

mmh du kan lägga i bacon då också då blir han säkert glad!
åt pasta med svampsås hemma hos nubbie och det var asgott <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

whaddup bird:

alla män kräver en proteinkälla >: )

är protein i svamp och creme fraiche också väl

kött kanman ju bara tillgodogöra sig typ 25% av proteinet i ändå

Hjärtlös:

mmh du kan lägga i bacon då också då blir han säkert glad!
åt pasta med svampsås hemma hos nubbie och det var asgott <3

antar att nubbie är 1 bättre kock än jag

men jag lär mig nog
bra ide med baconet!


   
SvaraCitera

elverpigen: är protein i svamp och creme fraiche också väl

svamp nä hehe.. creme fraiche aa lite är det.. några gram

elverpigen: kött kanman ju bara tillgodogöra sig typ 25% av proteinet i ändå

?


   
SvaraCitera