Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag ta mig till Förhållande slut efter 3.5år


Ämnesstartare

Jaha efter 3.5år förhållande är det nu slut med tjejen sen 2 veckor tillbaka och det var min första stora kärlek och jag var hennes.
Känns helt sjukt konstigt att veta att hon inte är min längre. '

Vi har haft det knackigt i ca 6månaders tid då vi varken pussades kramades eller hade något sexliv, vi sov rygg i rygg och när vi var hemma satt vi vid varsin dator, men då hade vi sagt till varann att vi skulle försöka få det att funka till sommarn och blev det inte bättre då så skulle vi gå skilda vägar, och detta var i vintras vi sa det och hösten gick och sommarn kom och en förbättring kom men inte tillräckligt stor för att få ha henne kvar.

Hon sa att jag inte längre kunde få henne lycklig och att hon inte älskat mig på över 6mån och att jag inte kunde få henne att känna sig uppskattad och aktraktiv för i början sa ja att hon var vacker hela tiden men med tiden så blev det att man inte sa något alls,
så hon gjorde slut den 18 juni 09 och nu har det gått 3 veckor och det känns fortfarande JÄTTE tungt och helt sjukt att hon inte finns hemma när jag kommer hem längre , ingen att prata med ingen att krama om .
Man har lixom växt ihop och fått en vardag tillsammans och man är så van att den ska finnas.

Något som känns riktigt jobbigt också är att jag får massa tankar av att hon gör saker med andra killar och det är grymt jobbiga tankar. och det gjorde de inte bättre när jag logga in på facebook och såg bilder på henne med en kille som hon stod kind i kind med på krogen och höll handen med och jag bara kände hur det explodera i huvudet och började få massa bilder i hjärnan om vad som kan ha hänt. Men på ett sätt känns det som om det inte hade behövt betyda något men får en känsla av något annat fast det kan ju vara sinnet som slår mig ett spratt.

Försöker tänka på annat men dom dumma tankarna kommer upp ganska ofta men kan man verkligen komma över nån så fort och börja på nytt även fast man inte älskat den på ett tag? menar vi har ju endå haft ett liv tillsammans i över 3år det är väl inget man bara glömmer på 2 veckor? Måste försöka vara stark och gå vidare men just nu känns det HELT hopplöst Men tiden läcker väl alla sår eller =) men jag är glad för hennes skull om hon kan bli lycklig med någon annan kille. Och inatt har jag sovit 1 timme tror ja pga att jag pratade med exet igår efter 10 dagars tystnad.

meningen var att vi skulle prata om hur vi skulle göra med lägenhetsnyckeln och jag ville igentligen inte prata så länge max 5min men hon märkte på mig att jag inte ville prata så hon försökte hålla samtalet i liv genom att fråga en massa. Blev sen att jag kom in på att fråga om vem killen var på facebook bilderna som hennes syster lagt upp , då berätta hon att dom hade dansat på krogen och sen hade dom bytt nr och nu sms:ar dom till varann. Satan va det var jobbigt att höra att hon redan gått vidare efter 3 veckor . Hon berätta också att han hade försökt kyssa henne men att hon avböjde för att hon känner sig fortfarande ledsen över oss.

Började prata om oss igen om att jag skulle vilja bevisa att vi kan få det bra igen men hon vill inte ge oss chansen då vi redan försökt 3 gånger innan. Hon vill ge nån annan kille chansen istället sa hon.

Och det är så frustrerande för anledningen till att det gick som det gick var lite för att jag var en torr boll som aldrig ville följa med ut på krogen och dansa då hon tyckte om det . vi pussades eller kramades nästan aldrig på 1år . Å ja vet faktiskt inte varför det blev så men som det känns nu så har jag växt som person och inser nu va fan jag höll på med och jag vet att vi skulle kunna få det bra men varför är man alltid så efterklok att jag måste fått tre chansen och ändå inte ändrat på mig förens nu när hennes känslor inte finns där längre allt är dött och som hon sa Jag känner inget mer för dig än vän, men sen berätta hon att hon hade rensat alla bilder på oss i mobilen och det hade varit jobbigt.

Sen hade hon suttit och tänkt på om hon sakna något hos mig och det fanns inget att sakna för vi hade det inte bra enligt henne. Det enda hon saknar sa hon är någon att kunna prata med och det har vi alltid kunnat sen första gången vi träffades .

De var väl därför samtalet blev så långt igår för hon berätta att det var så skönt att få prata lite . jag vet att jag måste gå vidare men den är så satans tungt för jag älskar verkligen den tjejen och man inser inte vad man har förens båset är tomt och veta nu att hon dejtar nya är riktigt tungt försöker hålla mig igång men jag har det i huvudet heeeela tiden.

Sen innan vi la på så blev jag lite arg faktiskt för då försökte väl hon få mig svartsjuk eller något för då sa hon undra om jag ska sms den där killen och fråga om vi ska ha sex så börja hon skratta och sa nej ja bara skojja jag skulle inte kunna ha det på ett tag?? kändes lite dumt att ens säga så när hon vet hur jag känner för henne.

sen vet man ju inte va hon ville med att säga så men tyckte de va ganska meningslöst. Sen sa hon att nu när hon har varit ute på krogen nu så inser hon hur roligt de är att få komma ut att dansa och hon sökte lite bekräftelse på att hon fortfarande är aktraktiv då hon sa att jag aldrig fick henne att känna sig snygg.

Hur ska jag komma vidare har pratat med kompisar famlij och gjort saker jag tycker om men vad jag än gör så finns hon i huvudet hela tiden kan inte glömma henne spec nu när jag vet att hon har sms konakt med en ny kille har börjat få massa tankar i huvudet på saker dom gör osv .
Finns det någon där ute som har några bra råd. tacksam för svar.

Jag gjorde lite styckeindelning, så att texten blir lättare att läsa // Nintendo


   
Citera

Wall of text.

Utan att läsa kan jag bara säga att du får umgås med vänner, ta det lugnt och hitta dig själv. Det är mycket som förändras när man förlorar sin partner, och det är inte bara negativa sidor - det finns även positiva sidor med att vara singel, som du kommer hitta med tiden.


   
SvaraCitera

conny1985:

Jaha

lite jobbigt att läsa texten när du skrev allt ihop 😛 styckesindelning vore att rekommendera.

jag tkr att det är dåligt av henne att på så kort tid börja med en annan kille. men sen kanske det inte blir ngt seriöst mellan dem. ngt kan börja bra men det behöver inte betyda att det kommer att sluta med att de blir tillsammans.

det kommer utan tvekan att ta dig ett bra tag att komma över henne. jag o mitt ex var ihop i nästan ett år o de tog mig över ett halvår att komma över henne.

försök att inte tänka för mkt på henne


   
SvaraCitera

Hur lång tid det att komma över ett förhållande är ju väldigt individuellt. Hon säger att hon inte har varit kär i dig på flera månader, och dessutom verkar ert förhållande ha varit särskilt kärleksfullt på senaste tiden, vilket kan förklara varför hon har det ganska lätt att gå vidare.

Du kommer också att komma över förhållandet och henne, men antagligen kommer det att ta tid. Det du kan göra är att försöka se positivt på den tiden ni fick tillsammans, ni har ju antagligen haft väldigt fina stunder. Även om dom stunderna aldrig kommer tillbaka så är det ju ändå fina minnen som du borde vårda.

Det är rätt dålig stil av henne att försöka göra dig svartsjuk så där, men jag tycker inte du ska missunna henne att gå vidare.

Du får helt enkelt låta det ta sin tid, och göra saker du tycker om under tiden, umgås med vänner och din familj, och samtidigt försöka vända det negativa till något positivt. Hur som haver har du ju erfarenheter nu som du kommer kunna använda dig av i kommande förhållanden.


   
SvaraCitera

Först och främst, styckeindelning min vän, underskatta aldrig det fenomenet![no-no]

Givetvis glömmer hon inte det ni hade på 2-3 veckor så som hon får det att låta. Tro inte det, men tro inte heller att hon kommer att sitta och sakna dig precis så som du gör med henne, om hon tycker att ni inte haft det bra på länge och hävdar att hon inte älskat dig på över ett halvår, så har hon nog hunnit mentalt förbereda sig ganska bra på att bli singel igen. Därav att hon lätt kan gå ut på krogen och träffa nya killar så fort (inte sagt att hon behöver bli ihop med någon på en gång eller så, mycket av det är nog oskyldigt flörtande).

För din del så skulle jag rekommendera noll kontakt med henne. Ingen facebook, ingen msn, inga sms eller telefonsamtal - ingenting som påminner dig om henne och erat liv tillsammans. Släng/göm undan gemensamma grejer i lägenheten som påminner, gör vadsomhelst! Du måste börja tänka på dig själv nu - bara dig själv och ingen annan - för ju snabbare du gör det, desto snabbare kommer du också komma över henne. Sedan ska du se till att du har vänner och folk runtomkring dig så mycket och ofta du kan. Folk som verkligen lyssnar på dig och finns där, det är det man har vänner till. Dom ställer upp för en och man gör roliga saker tillsammans, man får mår bra ett tag och glömma allt annat skit i livet.

Tiden kommer att lösa allt (det mesta iaf), men det måste till lite egen vilja också! Så det sista du ska göra är att sitta hemma i självömkan och tänka på henne och vad hon gör och vem hon träffar och allt ni hade osv osv (och ja, jag vet precis hur outhärdligt och svårt det är, "been there done that").

Lycka till, det kommer att ordna sig en vacker dag![love]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera