Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag tänka på?


Ämnesstartare

Jag ska åka bort i några dagar. träffa folk osv. hjälp mig med positiva tankar ! så att jag slipper känna mig socialt missanpassad, Dold text: som jag brukar göra..


   
Citera
Ämnesstartare

Tänk så här:

Image


   
SvaraCitera

Schism:

Världens längsta signatur.

Det är underbart, när man kommit ifrån dylikt, och kan umgås med människor utan att få brutal ångest efteråt. Det finns, har jag upptäckt. Är på god väg dit.

MVH informationsperson


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Det är underbart, när man kommit ifrån dylikt, och kan umgås med människor utan att få brutal ångest efteråt.

Det är mitt huvudsakliga mål i livet just nu, att komma över den sociala ångesten och våga finnas i sociala sammanhang. Ägnade samtliga tonår åt isolation och väldigt selektivt umgänge - det har kostat, så att säga.

Härligt att du bättrat dig. 🙂


   
SvaraCitera

För övrigt har jag inga egentligt goda råd gällande ämnet; jag är än kass på uttalade sammankomster där man uttalat möts för att -umgås-, känner obehag vid blotta tanken.

Schism:

Det är mitt huvudsakliga mål i livet just nu, att komma över den sociala ångesten och våga finnas i sociala sammanhang. Ägnade samtliga tonår åt isolation och väldigt selektivt umgänge - det har kostat, så att säga.

Vad som gått väl för mig är att försätta mig i sociala sammanhang jag har en -ursäkt- att befinna mig i, där ej social samvaro är huvudmålet med sammankomsten. Det var en god början för mig. Div. föreningar, organisationer och dylika klubbar, syftas på.

Schism:

Härligt att du bättrat dig. 🙂

JAG INSTÄMMER!111 (Tack!)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Div. föreningar, organisationer och dylika klubbar, syftas på.

Hittar inget jäkla innebandylag att börja i. [mad] Om inte annat får jag väl starta "Existentialistiska föreningen", "Lågmälda fingerrytmiker" eller nå't.

Ts: Ta det lugnt, chill. Tänk inte så mycket på hur du ska bete dig. Rikta fokus mot de andra, mot världen. För mig har det gått sämre ju mer medveten om mitt beteende jag varit (självanalys kan du gott ta i efterhand).


   
SvaraCitera

Schism:

Hittar inget jäkla innebandylag att börja i. [mad] Om inte annat får jag väl starta "Existentialistiska föreningen", "Lågmälda fingerrytmiker" eller nå't.

Skaffa dig någon form av infernalisk ideologisk tro alt. annan liknande töntig förändringsvilja, så kan du gå med i någon trevlig sekt som arbetar för't.

Ögon i en plåthink:

jag är än kass på uttalade sammankomster där man uttalat möts för att -umgås-, känner obehag vid blotta tanken.

Nu låter jag hemskt neurotisk, det är jag ju faktiskt inte, vill jag notifiera mig själv och alla andra om...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Tänk inte så mycket på hur du ska bete dig. Rikta fokus mot de andra, mot världen. För mig har det gått sämre ju mer medveten om mitt beteende jag varit (självanalys kan du gott ta i efterhand).

ok, tack 🙂


   
SvaraCitera