Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag tro på tro på tro på när, tro på när det blir såhär?


Ämnesstartare

Inventeringar också mycket i barn [y]

*sponsrad*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

å jösses
läskigt och fascinerande så det är inte klokt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

någon galen "snart kommer aliens och drar upp oss till sin planet"-grej
eller satanism


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jadu...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatar mänskligheten, skulle skapa en sekt och förinta oss.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

typ mormonerna. eller scientologerna. eller livets ord.

nä, slår på stort och går med bland jehovas vittnen. lovar. nästa gång de kommer och knackar på.

nej men av de större hade jag valt någon inriktning inom buddismen. kan tyvärr inte så mycket så kan inte riktigt välja någon speciell.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Av de jag känner till hade jag nog valt en öppen form av kristendom.

P.S: Ser inte Lavey-satanism som en religion. D.S.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

nä, slår på stort och går med bland jehovas vittnen. lovar. nästa gång de kommer och knackar på.

En kvinnlig granne på 60+ är medlem där, fick ett flygblad av henne rent slumpartat för snart ett år sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

buddism


   
SvaraCitera

Modern västvärldsprotestantism.

"Jag behöver inte följa några regler eller ens låtsas som att jag tror på några utav Bibelns levnadsregler överhuvudtaget, om jag ber om ursäkt när jag dör så kommer jag ändå till himlen!!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

om jag ber om ursäkt när jag dör så kommer jag ändå till himlen!!"

Nej det gör du inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Modern västvärldsprotestantism.

Matt 7:21- 23
”Inte alla som säger ’Herre, herre’ till mig skall komma in i himmelriket, utan bara de som gör min himmelske faders vilja. På den dagen skall många säga till mig: ’Herre, herre, har vi inte profeterat i ditt namn och drivit ut demoner i ditt namn och gjort många underverk i ditt namn?’ Då skall jag säga dem som det är: ’Jag känner er inte. Försvinn härifrån, ni ondskans hantlangare!’”

Så säger vi åt dem[no-no]


   
SvaraCitera

Sempa:

Nej det gör du inte.

Nej, troligen inte, eftersom det inte existerar nån jävla himmel. Vet att det inte heller riktigt stämmer överens med vad Bibeln faktiskt säger. Min poäng är att många resonerar just så kring protestantism i västvärlden.

Mitt svar var inte superseriöst. Skulle hellre skära av mig kuken än att delta aktivt i en religion, rent generellt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pastafarianism.

Nejmen skulle nog bli buddhism. Har glömt vilken inriktning som är vad men den slappare och humanare i alla fall. Pga verkar som en sund hållning till livet.


   
SvaraCitera