Aviseringar
Rensa alla

vad ska jag välja för preventivmedel?


penja
Ämnesstartare

är så hiskeligt trött på mina minipiller. min kropp verkar inte riktigt gilla dem. 

vad använder ni för nått? fördelar/nackdelar med det? 

tipsa, snacka allmänt om preventivmedel. 


   
Citera
penja
Ämnesstartare

hallå hörrni, jag vill ha tips på riktigt..


   
SvaraCitera

Kondom....

Kondom är ju det som skyddar mot både bäbisar och sjukdomar. Utan att tjejen behöver pilla i sig massa piller fullproppade av hormoner för att slippa bli gravid. Så jag.säger helt klart kondom.


   
SvaraCitera

penja vill inte ha kondom lilla du 😉

om du vågar kan du ju prova spiral, koppar alltså.. Den innehåller ju inga kassa hormoner iaf.


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

elise999:
Kondom....

Kondom är ju det som skyddar mot både bäbisar och sjukdomar. Utan att tjejen behöver pilla i sig massa piller fullproppade av hormoner för att slippa bli gravid. Så jag.säger helt klart kondom.

kondom går bort för mig. jag är inget fan av kondomer. har en och samma sexpartner och behöver inte vara rädd för sjukdomar. däremot vill jag inte råka göra nån bebis. 


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Tickstart:
penja vill inte ha kondom lilla du 😉

om du vågar kan du ju prova spiral, koppar alltså.. Den innehåller ju inga kassa hormoner iaf.

haha. du har koll du. 
aa. undra om någon här på forumet använder spiral och vill berätta om det. finns kopparsprialer och hormonspiraler. 


   
SvaraCitera

penja: finns kopparsprialer och hormonspiraler.

mitt ex (Ledsen) hade kopparspiral och hon verkade inte trivas så bra med det.. den gjorde sig påmind tyckte hon, det gjorde ont emellanåt, och tydligen var insättningen det värsta hon varit med om Rodnar fast hon blev inte gravid iaf


   
SvaraCitera

Jag har kopparspiral och är jättenöjd. Är skönt att slippa bli påverkad av hormoner (jag fick en blodpropp orsakad av p-piller när jag var femton) och man slipper dessutom göra något, den bara är där liksom och märks inte av alls. + att man inte behöver byta förrän efter tio år


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Tickstart:

mitt ex (Ledsen) hade kopparspiral och hon verkade inte trivas så bra med det.. den gjorde sig påmind tyckte hon, det gjorde ont emellanåt, och tydligen var insättningen det värsta hon varit med om Rodnar fast hon blev inte gravid iaf

har också hört att det gör superont att placera den. hm. 
känns som jag har dålig koll på vad det ens finns för olika preventivmedel. 


   
SvaraCitera

Tickstart:

 tydligen var insättningen det värsta hon varit med om 

mm gjorde ont (och var jobbigt efteråt pga blödde och fick inte använda tampong) men tycker ändå smärtan är värd


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

terrormat:
Jag har kopparspiral och är jättenöjd. Är skönt att slippa bli påverkad av hormoner (jag fick en blodpropp orsakad av p-piller när jag var femton) och man slipper dessutom göra något, den bara är där liksom och märks inte av alls. + att man inte behöver byta förrän efter tio år

måste googla på hur en sån funkar. jag menar, varför finns hormonspiraler om det ändå finns kopparspiraler? 
har man mens som vanligt med kopparspiral? 


   
SvaraCitera

penja: har man mens som vanligt med kopparspiral?

det sägs att den blir rikligare men det beror på hur ens mens är i vanliga fall också, det är lite individuellt.. Kopparn irriterar kroppen och orsakar en ogästvänlig miljö inuti livmodern, så inga ägg kan fästa eller nåt sånt där


   
SvaraCitera

homosexualitet är det bästa preventivmedlet för brudar. 


   
SvaraCitera

penja:

måste googla på hur en sån funkar. jag menar, varför finns hormonspiraler om det ändå finns kopparspiraler? 
har man mens som vanligt med kopparspiral? 

Om jag fattat det rätt så utsöndrar kopparspiralen något som gör att spermier inte överlever i livmodern. Eller något Rodnar Min mens har inte förändrats alls. Första mensen efter insättning gjorde lite extra ont men sedan var den inte värre än vanligt


   
SvaraCitera

har man inte spiraler i armen


   
SvaraCitera