Aviseringar
Rensa alla

vad ska man äta när man gymmar


Stekaren:
Aa du kan göra situps i evigheter utan att det ger resultat. Visst du får förbättrad bålstyrkanoch magmuskulatur men vill du ha synliga rutor ska du deffa. Vill du större ska du bulka och du kan inte göra båda samtidigt. Bulka upp dig till önskad vikt, tunga vikter, få reps mycket protein (ägg, rött kött, kyckling, fisk) och byt ut bakelser mot frukt, chips mot nötter. Och för att nå resultat ska du träna MINST fyra dar i veckan. Är du nybörjare ska du inte göra detta men se ändå till att öka stegvis så att du inom ett par månader kan köra iallafall fyra pass i veckan. 40 min aktiv träning är tydligen det optimala, för du vill inte bli övertränad, 40 är standard.

kan du vara snäll och sluta babbla om att minsta antalet dagar i veckan som krävs är fyra? jag motbevisade dig med Comrade Walter-kontot jag hade med rätt omfattande rapporter - och du vägrade ta till dig forskningen, med argumentet att du är rädd att ha fel. så sluta sprid missinformation.


   
SvaraCitera

Stekaren: Nej du ska köra så tungt att du bara pallar 8 reps per set.

Baserar du detta på någon fakta?


   
SvaraCitera

superpojken:

Baserar du detta på någon fakta?

Min erfarenhet. Tre dar eller mindre har aldrig funkat för mig. Varför skulle fyra dar vara sämre än tre?

passaro:

kan du vara snäll och sluta babbla om att minsta antalet dagar i veckan som krävs är fyra? jag motbevisade dig med Comrade Walter-kontot jag hade med rätt omfattande rapporter - och du vägrade ta till dig forskningen, med argumentet att du är rädd att ha fel. så sluta sprid missinformation.

Som sagt; VARFÖR skulle fyra dagar i veckan vara sämre än tre?


   
SvaraCitera

Stekaren:

Minst fyra gånger i veckan. Jag sa det och jag står fast vid det. Det funkar bäst för mig och så är det med den saken. Nej du ska köra så tungt att du bara pallar 8 reps per set.

Det kanske funkar bäst för dig, men det behöver inte nödvändigtvis funka bäst för "smosha". 8 reps är inte särskilt tungt, och antalet reps spelar inte så särskild stor roll men generellt 1-5 reps för styrka, 6-15 reps för muskeltillväxt. Oavsett hur man tränar blir man både större och starkare dock.


   
SvaraCitera

Stekaren:

Min erfarenhet. Tre dar eller mindre har aldrig funkat för mig. Varför skulle fyra dar vara sämre än tre?
Som sagt; VARFÖR skulle fyra dagar i veckan vara sämre än tre?

jag har inte sagt att det skulle vara sämre. kan du övht läsa? det jag har sagt, ända sedan du började babbla om det är att fyra dagar är ingen magisk gräns som krävs för att man ska nå sina mål. när det är så många faktorer som spelar in. sluta hävda att fyra är ett magiskt tal. helvete. 


   
SvaraCitera

passaro:

jag har inte sagt att det skulle vara sämre. kan du övht läsa? det jag har sagt, ända sedan du började babbla om det är att fyra dagar är ingen magisk gräns som krävs för att man ska nå sina mål. när det är så många faktorer som spelar in. sluta hävda att fyra är ett magiskt tal. helvete. 

Jag har snackat med lokalbiffarna där jag går. De har närmare 30 års erfarenhet och enligt dem är det ett faktum att minst fyra dagar i veckan är det som ger resultat. Min egen erfarenhet är att det funkar bättre även om det givetvis är fler faktorer än själva träningen som spelar roll. Tre gånger i veckan funkar väl under nybörjarstadiet innan kroppen ställt in sig men man måste ju kunna öka steg för steg om man vill komma nånstans


   
SvaraCitera

Barbar:

Det kanske funkar bäst för dig, men det behöver inte nödvändigtvis funka bäst för "smosha". 8 reps är inte särskilt tungt, och antalet reps spelar inte så särskild stor roll men generellt 1-5 reps för styrka, 6-15 reps för muskeltillväxt. Oavsett hur man tränar blir man både större och starkare dock.

Jaa. Men det här är vad jag får höra överallt och faktum är att det har funkat bäst för mig.


   
SvaraCitera

Stekaren:

Jag har snackat med lokalbiffarna där jag går. De har närmare 30 års erfarenhet och enligt dem är det ett faktum att minst fyra dagar i veckan är det som ger resultat. Min egen erfarenhet är att det funkar bättre även om det givetvis är fler faktorer än själva träningen som spelar roll. Tre gånger i veckan funkar väl under nybörjarstadiet innan kroppen ställt in sig men man måste ju kunna öka steg för steg om man vill komma nånstans

vad trevligt för dem, för de utgör säkert en tillräckligt stor grupp för att det ska kunna vara klarlagt. lägg ägg. 

vad som fungerar för dig behöver nödvändigtvis inte fungera för mig eller för TS. fyra är ingen magisk gräns. jag kan ta upp rapporterna igen, men något säger mig att det är lönlöst, pga. att du har huvudet så långt uppkört i ditt eget arsle att du inte kan resonera klart. 


   
SvaraCitera

passaro:

vad trevligt för dem, för de utgör säkert en tillräckligt stor grupp för att det ska kunna vara klarlagt. lägg ägg. 

vad som fungerar för dig behöver nödvändigtvis inte fungera för mig eller för TS. fyra är ingen magisk gräns. jag kan ta upp rapporterna igen, men något säger mig att det är lönlöst, pga. att du har huvudet så långt uppkört i ditt eget arsle att du inte kan resonera klart. 

Jag sa MINST fyra dar i veckan. Man kan inte träna tre dar i veckan, sitta på arslet resten av tiden och förvänta sig att bli stor. Har träffat byggare som kör sju dar i veckan som inte tror på vila och ändå är riktigt stora, enligt dessa är det bara en självklarhet att köra varje dag om man vill se resultat


   
SvaraCitera

Ät pasta och grönsaker innan träningen så att du får energi och ät sedan protein efter träningen för att bygga upp muskler. Drick mycket vatten under hela tiden. Jag har tränat dans mycket under hela mitt liv och det bästa är att inte gå på någon extremdiet utan bara ändra sin kost lite för att få resultatet vi vill. 🙂 


   
SvaraCitera

Stekaren: Min erfarenhet. Tre dar eller mindre har aldrig funkat för mig. Varför skulle fyra dar vara sämre än tre?

Menade om det där med antal rep


   
SvaraCitera

Stekaren:

Jag sa MINST fyra dar i veckan. Man kan inte träna tre dar i veckan, sitta på arslet resten av tiden och förvänta sig att bli stor. Har träffat byggare som kör sju dar i veckan som inte tror på vila och ändå är riktigt stora, enligt dessa är det bara en självklarhet att köra varje dag om man vill se resultat

Man kan visst lyfta 1,2,3 gånger i veckan om man vill. Har du tänkt på att smosha dessutom spelar fotboll? Han kan få mycket goda resultat med bara 2-3 styrkepass i veckan. 


   
SvaraCitera

Stekaren:

Jag sa MINST fyra dar i veckan. Man kan inte träna tre dar i veckan, sitta på arslet resten av tiden och förvänta sig att bli stor. Har träffat byggare som kör sju dar i veckan som inte tror på vila och ändå är riktigt stora, enligt dessa är det bara en självklarhet att köra varje dag om man vill se resultat

nej, det är inget KRAV att träna minst fyra dagar i veckan för stora resultat. vi har redan gått genom detta i en annan tråd, där du, som sagt erkände att du blundar för fakta och liknande, för att du är rädd att ha fel. skärp dig. 


   
SvaraCitera

Barbar:

Man kan visst lyfta 1,2,3 gånger i veckan om man vill. Har du tänkt på att smosha dessutom spelar fotboll? Han kan få mycket goda resultat med bara 2-3 styrkepass i veckan. 

Jamen dåså. Då är det en sak men då tränar han ju faktiskt 4 gånger i veckan. Sa inte nödvändigtvis att man måste köra JUST styrketräning. Poängen var att man kan inte träna tre dar i veckan sen bara sitta på arslet resterande fyra dagar och tro att man blir nån alfabiff av det. Visst man kanske inte tappar nåt men man tjänar knappast på det.

superpojken:

Menade om det där med antal rep

Okej men asså man ska ju inte köra så lätt att man klarar typ 20 reps och inte ens blir trött efteråt. Man måste ta ut varje muskelgrupp för bästa effekt. Bygger gör man när man äter och sover.


   
SvaraCitera

passaro:

nej, det är inget KRAV att träna minst fyra dagar i veckan för stora resultat. vi har redan gått genom detta i en annan tråd, där du, som sagt erkände att du blundar för fakta och liknande, för att du är rädd att ha fel. skärp dig. 

Man kan inte sitta på arslet fyra dar och träna tre dar och tro att man blir biff. Det KAN inte vara så enkelt. Vilken annan tråd?


   
SvaraCitera