Aviseringar
Rensa alla

Vad ska man äta om man vill bli smalare?


Ämnesstartare

Jonnybravo91:

kanske du är gravid?

Nej det är jag inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ga123:

???

du kommer troligen inte bli mätt på det och dessutom inte ha energi över till träning (om du inte är någon supermänniska).

frukost: en macka med ost och en frukt
mellanmål: frukt/grönsaker
lunch: liten portion husmanskost med mycket grönsaker
mellanmål: fil med müsli
middag: samma som lunchen
mellanmål: frukt/grönsaker

vattnet är till för att fylla magsäcken så att du inte känner hunger, det fungerar säkert. annars så borde du kunna äta normalt ifall du tränar mycket, försumma inte din träning för att du äter för lite. du måste ha energi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

vad man äter spelar ingen roll om man tränar ordentligt

Okej, hur mycket ska man träna då? =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bästa:

Frukost: Vatten + 1/2 morot
Lunch: Vatten
Middag: 1/2 knäckebrödsmacka och en morot

Det är jätteviktigt att du tränar mellan ALLA mål (innan frukost) och röker jättemånga cigaretter, dricker svart kaffe. [smile]

/Ana


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

videung:

ifall du tränar mycket

Jag tränar normalt. 2-3-4 gånger i veckan, det beror på. Och sen cyklar jag varje dag också. =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ga123:

Okej, hur mycket ska man träna då? =)

tillräckligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ga123:

Jag har hört att man ska äta ofta fast i mindre portioner och dricka mycket vatten. Stämmer det?

Det stämmer fullkomligt ja. Ät mindre men oftare som man brukar säga.

Du ska dock inte dricka mer än 3 liter vatten om dagen. (Detta mått medräknat det vatten som ingår i maten du äter.)

Geigerzähler:

Det är jätteviktigt att du tränar mellan ALLA mål (innan frukost) och röker jättemånga cigaretter, dricker svart kaffe. [smile]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ga123:

Jag tränar normalt. 2-3-4 gånger i veckan, det beror på. Och sen cyklar jag varje dag också. =)

okej, men då borde måltidsschemat jag skrev fungera bra. du kan äta hur mycket frukt och grönsaker som du vill förutom avocados och bananer. max en banan om dagen. och håll dig dig borta från godis och annan skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Du ska dock inte dricka mer än 3 liter vatten om dagen

Det är nog ingen chans att jag gör. Jag brukar nästan aldrig dricka vatten, förutom när jag tränar. Tycker inte det är gott hah.. Men jag håller på att försöka dricka mer. Det är mest på kvällen då jag kommer ihåg det . Så nu har jag snart druckit en halvliter vatten =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ga123:

Tycker inte det är gott hah.. Men jag håller på att försöka dricka mer. Det är mest på kvällen då jag kommer ihåg det . Så nu har jag snart druckit en halvliter vatten =)

Du behöver inte nödvändigtvis dricka vatten, vätska i överhuvudtaget är huvudsaken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

videung:

förutom avocados och bananer

Varför inte? Jag trodde det var bra att äta det... ? hah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ga123:

Varför inte? Jag trodde det var bra att äta det... ? hah

det är bra ur mineral- och vitaminsynpunkt samt eftersom avocados innehåller bra fetter, men båda frukterna är rika på kalorier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

videung:

det är bra ur mineral- och vitaminsynpunkt samt eftersom avocados innehåller bra fetter, men båda frukterna är rika på kalorier.

Okej, men vilka frukter har lite kalorier? Äpple går det bra? =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Man går ju fortfarande upp alla dom jävla kilona när man börjar äta igen ju :C

ehm nej, bara om man äter mer kalorier än man gör av med, vilket man inte gör om man har lite kontroll etc.

OF 5:

inte neka sanningen

om man äter vad man vill och dessutom börjar träna kommer man antagligen snarare gå upp i vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

om man äter vad man vill och dessutom börjar träna kommer man antagligen snarare gå upp i vikt.

säger du det så


   
SvaraCitera