Aviseringar
Rensa alla

Vad ska man göra för att få bort finnar ,pormaskar och alla de där hudproblemen?


Ett fel många gör är att dom torkar ut huden för att få bort finnarna när det egentligen är fukt som behövs. Man kan få finnar för att man har för torr hud också.

Sen tror jag inte man ska hålla på och greja för mycket heller. Köp bra rengöringsprodukter, och om du är tjej( ingen aning..:P) och använder smink så försök att vara utan ibland och låta huden andas.

Sen går ju faktiskt finnar oftast bort med åldern:)


   
SvaraCitera

Jag får inte så mycket finnar utom på pannan men det är för att jag alltid har keps, men jag får pormaskar överallt, de e så jävla äckligt, ser så orent ut, tvättar med tvål och vatten varje dag men får dom fortfaranade, har några clearasyl servetter med nått medel i oxå men dom torkar bara ut hudet, så de ser ännu värre ut. Vad ska man göra?
Sluta med sötsaker helt inpricip och ducha både morgon och kväll?
För jag har tänkt om de kan bero på att man svettas? Jag duchar aldrig på kvällarna utan stiger upp tidigt som fan och gör de på morgonen istället, så att jag kvicknar till.. Men ska man ducha varje morgon och kväll? kommer de att hjälpa?[tard]


   
SvaraCitera

robin15:

text

det blir inte bättre för att du tvättar mer. du ska aldrig använda vanlig tvål i ansiktet för det täpper igen porerna och torkar ut som fan. köp ansiktsrengöring på apoteket och införskaffa en återfuktande ansiktskräm (viktigt viktigt). tvätta 2 ggr om dagen, morgon och kväll och undvik att pilla i ansiktet. ät någorlunda nyttigt och drick mkt vatten.


   
SvaraCitera

Vodka eller vinäger.


   
SvaraCitera

Några tips för att klara dig igenom denna period:

1. Ät inte skräpmat, godis och drick inte läsk

2. Börja träna

3. Prata med din familjeläkare

4. Skaffa diverse finnmedel på apoteket

5. Rör inte dig själv i ansiktet

6. Tvätta ansiktet med mild tvål utan kemikalier 2-3 gånger om dagen

7. Täck för röda områden med smink eller täckstift (kan köpas på apoteket)

8. Tappa inte självförtroendet (prata gärna med kuratorn på skolan)

Lycka till jag hade mild akne i typ ett halvår men det gick bort [cheers]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

köp ansiktsrengöring på apoteket och införskaffa en återfuktande ansiktskräm (viktigt viktigt). tvätta 2 ggr om dagen, morgon och kväll och undvik att pilla i ansiktet. ät någorlunda nyttigt och drick mkt vatten

Okej, varför vatten?[chocked]


   
SvaraCitera

robin15:

varför vatten?[chocked]

det är bra för kroppen


   
SvaraCitera

robin15:

Okej, varför vatten?[chocked]

ja, du typ renar kroppen lite! men drick inte för mkt för då kan du dö


   
SvaraCitera

det finns ingen kur mot dålig karma!
ta tag i ditt liv så ska du se att dina yttre problem försvinner i och med att dina inre problem går bort. Lycka till, jag tror på dig!


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

ja, du typ renar kroppen lite! men drick inte för mkt för då kan du dö

K, du vet ju inte va du snackar om.[confused]


   
SvaraCitera

SeriösochSnäll:

Orkar inte med hudproblem.Vad ska man göra för att de ska förvinna Förresten när slutar man få finnar ?

jogga mycket så du svettas.och drick mycket vatten förtås.


   
SvaraCitera

robin15:

K, du vet ju inte va du snackar om.[confused]

there are lots of theories in this world.


   
SvaraCitera

ccs nya demons & angels serie med ansiktstvål sån där i flaska + ansiktsvatten+ ansiktskräm+ peeling kör ja med e skitbra för fet hy med porer och finnar produkterna e för ungdomar säljs på apoteket ja såg skillnad redan efter första dagen jag lovar[blush]


   
SvaraCitera

SeriösochSnäll:

Orkar inte med hudproblem.Vad ska man göra för att de ska förvinna [cry][cry]Förresten när slutar man få finnar ?

Vanligtvis är det ju som värst under tonåren, men för vissa försvinner finnarna aldrig. Var försiktig med din hud och tvätta bara med vatten och oparfymerad tvål. Ta bort allt smink varje kväll, peta dig inte i ansiktet för mycket, drick vatten. Ja det finns många tips, prova dig fram.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera