Aviseringar
Rensa alla

vad ska man göra med sin gamla (elaka) hotmail?


Ämnesstartare

Tja.

nu är det så att jag har skaffat en ny hotmail, dels för att folk började klaga på att jag skickade spam till dem, vilket jag inte gjorde medvetet men ni vet, någon får tag i min adress och vips så är allt bara okontrollerat.

sen också för att jag är less på mitt namn där[bigsmile]

vill ju ha en mer seriös privat hotmail nu när jag t.ex ska söka arbeten.

det jag undrar är, kan man göra någon inställning, så folk får tillbaka ett mejl där jag hänvisar till min nya hotmail?

kan man stänga ner sin hotmail på något sätt?

har någon erfarenhet, vad brukar ni göra med gamla mailkonton?


   
Citera

skriv ett mejl på din gamla som du vidarebefordrar till alla, hur svårt kan det va. [tired]


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

skriv ett mejl på din gamla som du vidarebefordrar till alla, hur svårt kan det va.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

skriv ett mejl på din gamla som du vidarebefordrar till alla, hur svårt kan det va.

Macktorsken:

dazed_and_confused: skriv ett mejl på din gamla som du vidarebefordrar till alla, hur svårt kan det va.

ja, jag vill ju heller inte skicka til alla som jag har på den mejlen. har ju haft det här kontot ett antal år nu. så har en amssa väldans personer jag inte har någon aning om. skule vara behändigt om de som jag mejlar med/ använder sig av min mejl i kontakt med mig, om bara de får ett mejl.

sen vet jag också att man kan ställa in så som jag frågade efter, men hur det vet jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

skriv ett mejl på din gamla som du vidarebefordrar till alla, hur svårt kan det va.

sen också attd et är en tant som klagar skitmycket :S och vad ska jag göra med henne? jag måste ju göra något med min hotmail också för att typ blockera att det sänds från min mail.


   
SvaraCitera

lovepayyouback:

sen vet jag också att man kan ställa in så som jag frågade efter, men hur det vet jag inte.

Google har svaret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Google har svaret.

find it for me[cute] ???


   
SvaraCitera
Åtta

Du kan väl bara avaktivera din gamla hotmail?

När det gäller en ny mail så är ju hotmail rätt skitsämst. Om du ändå tänkt slänga iväg din information till random storföretag så kan du ju åtminstone ge den till någon som ger dig en sjysst tjänst i utbyte - t.ex. Google Mail.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

När det gäller en ny mail så är ju hotmail rätt skitsämst. Om du ändå tänkt slänga iväg din information till random storföretag så kan du ju åtminstone ge den till någon som ger dig en sjysst tjänst i utbyte - t.ex. Google Mail.

men vaddårå. tar ju bara det för att det är vanligast, känns som mest "random". sen så är väl google lika mycket storföretag, eller?


   
SvaraCitera

lovepayyouback:

find it for me ???

Nä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Nä.

ok[smile]


   
SvaraCitera
Åtta

lovepayyouback:

tar ju bara det för att det är vanligast

Jag vill påstå att hotmail är långt ifrån vanligast. Kanske bland F14 på MSN, men inte i övrigt. Men du gör givetvis som du vill.

lovepayyouback:

sen så är väl google lika mycket storföretag, eller?

Jo, det var ju precis det jag sade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jo, det var ju precis det jag sade.

okej, men vad är det som är bättre med gmail? lite mer precist 🙂


   
SvaraCitera

Man vidarebefordrar, som min son så fint sa.


   
SvaraCitera

Åtta:

Jag vill påstå att hotmail är långt ifrån vanligast. Kanske bland F14 på MSN, men inte i övrigt. Men du gör givetvis som du vill.

http://europe.sanriotown.com/index.php?lang=en


   
SvaraCitera