Aviseringar
Rensa alla

Vad ska man göra? O_o


Tözen:

pkej så man ska slöa sig igenom en utbildning som man tar asfeta studielån för att göra för att bli framgångsrik och tjäna mer pengar än en medelsvensson?Bra tänkt.

1. Mitt inlägg var mest menat som ett skämt, ta det inte alltför allvarligt.
2. Trots att det var ett skämt, står jag ändå för det. Kan du peka var jag skrev att man skulle "slöa sig" igenom en utbildning? Självklart ska man göra sitt bästa och utnyttja sin tid i skolan, men det betyder ju inte att man behöver lägga all sin tid på att studera. [confused]

Allt här i livet handlar inte om att utbilda sig och jobba. Det är viktigt att man tar sig tid att leva också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Observator:

men det betyder ju inte att man behöver lägga all sin tid på att studera

Om det är 350-400 pers som slåss om att komma in på ingenjören sen på min skola och den inriktningen jag vill ha bara tar in 40 pers,då är d fruktansvärt viktigt att plugga så mycke man kan och försöka få högsta betyg.Jag har flyttat 50 mil hemmifrån så jag har inte så mycke socialt liv och d enda jag saknar är min häst,annars bryr jag mig inte.

Observator:

Allt här i livet handlar inte om att utbilda sig och jobba. Det är viktigt att man tar sig tid att leva också.

sant,men med pengar kan man köpa sig lycka etc och få vad man vill ha,tänker inte bli som 50% av alla som går ur gymnasiet och jobba på ica,visserligen ha mer socialtliv och supa och ha hobbies,men hur bra ahr dom d i längden när dom bor hemma tills dom är 25?


   
SvaraCitera

Okej, fast jag har fortfarande svårt att tro att du tvingas lägga all din lediga tid på skolarbete. Visst, det kräver en viss ansträngning att få de högsta betygen, men jag kan inte tänka mig en utbildning där du inte har någon som helst fritid förutom mat, toalett och sov-pauser.
Men jag kan ha fel.

Tözen:

sant,men med pengar kan man köpa sig lycka etc och få vad man vill ha,tänker inte bli som 50% av alla som går ur gymnasiet och jobba på ica,visserligen ha mer socialtliv och supa och ha hobbies,men hur bra ahr dom d i längden när dom bor hemma tills dom är 25?

Fast nu generaliserar du ganska rejält. Det går att jobba sig till en bra lön, även om det är viktigt att man satsar på sin utbildning.

Jag har svårt att tro att 50% av alla som går ut gymnasiet jobbar på ICA (de kan ju inte ha hur många anställda som helst). Och även om man nu jobbar efter att man har slutat gymnasiet, betyder ju inte det automatiskt att du måste bo hemma tills du är 25?
Gör om, gör rätt.

Men, om man nu ska använda sig av dina exempel, så kan jag nog ärligt säga att jag hellre bor hemma när jag är 25, om det innebär att jag får ha olika fritidssysselsättningar och ett rikt socialt liv, än ett viktigt jobb med en hög lön utan några som du kan kalla för vänner.

Återigen, livet handlar mer om pengar och jobb. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Observator:

än ett viktigt jobb med en hög lön utan några som du kan kalla för vänner.

och jag har sagt att jag inte har nåra vänner?jag sa bara att mitt socialt liv är lite halvdött på denna orten jag flyttat i,inte att jag varken har nåra vänner här eller hemma,gör om,gör rätt som du själv sa.

Observator:

Okej, fast jag har fortfarande svårt att tro att du tvingas lägga all din lediga tid på skolarbete

vissa är lättlärda och vissa har svårt för att lära sig?


   
SvaraCitera

Tözen:

och jag har sagt att jag inte har nåra vänner?jag sa bara att mitt socialt liv är lite halvdött på denna orten jag flyttat i,inte att jag varken har nåra vänner här eller hemma,gör om,gör rätt som du själv sa.

Då ber jag dig att leta upp var jag skrev att du inte har några vänner.

Jag beskrev ett ultimatum, att jag skulle välja ett fattigare liv med fler vänner och sysselsättningar på min fritid framför ett välbetalt jobb som tar upp mitt liv.
När du ändå är igång, kan du leta upp stället i min text där jag sa vad du skulle välja av dessa två alternativ? Gör det, är du snäll, för jag tycks inte kunna hitta det.

Faktum är att du är den enda personen i sammanhanget som uttalat dig om din sociala krets:

Tözen:

så jag har inte så mycke socialt liv och d enda jag saknar är min häst,annars bryr jag mig inte.

[rolleyes]

Tözen:

vissa är lättlärda och vissa har svårt för att lära sig?

I allra högsta grad, ja.
Men är du seriös när du antyder att du sitter och studerar från det att du kommer hem på eftermiddagen ända tills du går och lägger dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera