Aviseringar
Rensa alla

Vad ska man prata om?


Ämnesstartare

Ja, jag vet att det här låter som typ världens konstigaste... men vad fan ska man prata om med folk man "halvkänner"? Jag har så otroligt svårt att veta vad jag ska säga, eftersom jag tror att folk ska tycka att jag är tråkig... och då tycker troligtvis folk att jag är tråkig eftersom jag knappt säger något. Så, är det någon som har tips på intressanta saker att prata om?


   
Citera

Sånt brukar väl komma naturligt? Eller så pratar ni om vädret som alla andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prata om det som du har omkring dig och ställ frågor ofta flyter det bara på när folk får prata om sig själva.

Och då kan du berätta om dig och lägga till och föra samtalen vidare.. du behöver ju heller inte vara rädd för tystnaden. Den ska man bara finna sig i, för tyst blir det alltid någongång.


   
SvaraCitera

är expert på att döda samtal [sad]


   
SvaraCitera

Jag brukar inte heller kunna prata om saker och ting men när jag väl börjar så är det ingen som fattar vad jag pratar om.


   
SvaraCitera

Du kan nog säga vad som helst, det finns ändå inga tjejer som är roliga.


   
SvaraCitera

Ne, prata inte.


   
SvaraCitera

Känner igen mig [sad]


   
SvaraCitera

Små observationer bara skulle jag vilja föreslå...


   
SvaraCitera

Snacka om gemensamma bekanta om du snackar m tjejer i 14-17 års åldern,det gillar de.[confused]

Annars kan du snacka om vad som helst, typ saker du gillar,godis, skosnören, star trek, färggranna slipsar, dinosaurer etc. Sånt du brinner för.


   
SvaraCitera

musik om de inte går prata om jobb/skola och om de inte går så vill den personen inte snacka heltenkelt -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh, sånt kan vara jättejobbigt.

Men fråga en massa saker. Eller inled med att prata om vädret, hur fånig man än känner sig. Det kan mycket väl leda in samtalet på något riktigt intressant.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera