Aviseringar
Rensa alla

Vad ska man se/göra om man ska till Stockholm över en dag?


Ämnesstartare

Hej
Ska till Stockholm denna vecka och har så himla dålig fantasi ^^ Jag vet inte vad jag vill se eller vad jag vill göra. Några förslag? Skulle bara va kul och få lite förslag =)


   
Citera
Ämnesstartare

Åka hem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tamburinmannen:

Åka hem.

haha okej...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är gröna lund öppet än? Annrs så skulle det vara asnajs. Men annars så har vi skansen som är riktigt vackert att promenera i och gå runt i lite random affärer i de centrala delarna. är du historieintresserad så finns tex vasamuséet och så. Jag är från Örebro så jag kan mycket lite om vad det finns att göra där. Men jag kan rekomendera att kolla upp vad lonely planet tipsar om vad du kan göra. Lonely planet är lite ett måste oavsett vart man ger sig av hehe. 🙂


   
SvaraCitera
time
 time

Naturhistoriska riksmuséet, om du verkligen vill turista lite. Annars Grönan, Skansen och annat stuff. Ät god mat!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm.. Enda anledningen till att jag skulle dra dit är la för att de har IMAX där.

Eller vänta lite.. De visar inte 3D.. Fuck it!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stockholm som är så sjukt tråkigt.
Men gå till fotografiska där finns alltid något man kan se. Eller gå vilse inne på NK de är trevligt ibland. Ta en tur ut på djurgården. Tycker du om alla typer av dryck baserat på kaffebönor förutom bryggkaffe så finns det ju kaféer över allt även om kvalitén varierar kraftigt. Eller så bara kollar du runt på stan, så märkvärdig är den inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Eller gå vilse inne på NK de är trevligt ibland

a det kanske händer^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

de har IMAX där.

men vilka har det då? :O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du är fan inte existensberättigad om du inte testar de vegetariska turkiska burgarna som finns på Hötorget längst in mot en vägg, shit alltså. leta tills du finner, är FANTASTISKT gott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var inte helt seriös med det första, men det är sjukt gott faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

30seconds:

men vilka har det då? :O

Naturhistoriska Riksmuseet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

du är fan inte existensberättigad om du inte testar de vegetariska turkiska burgarna som finns på Hötorget längst in mot en vägg, shit alltså. leta tills du finner, är FANTASTISKT gott

haha det är väl bäst att kolla upp dom då ^_^ men vi får se=)


   
SvaraCitera

naturhistoriska är nice, gamla stan är mysig

vid östermalm finns mer "ovanliga" affärer med märkeskläder medan de större kedjorna finns i gallerian och på drottninggatan typ

hötorget kan kanske vara lite mysigt att besöka också


   
SvaraCitera

gillar du sushi måste du äta på råkultur


   
SvaraCitera