Aviseringar
Rensa alla

Vad ska man utgå ifrån? Vad är fel?


Ämnesstartare

Hej, jag har gått och undrat ett tag på detta, är det fel att bli attraherad av utseendet först? Även om det inte är topp prioriteten?
Jag är en tjej som blir attraherad av tex en kille som ser bra ut, men jag utgår först och främst på personligheten, eftersom att jag tycker att den lyser igenom.
Är man vacker på insidan så lyser det igenom allt.
Men om jag ser en snygg kille och frågar efter hans nummer, är det fel av mig? Kan folk kalla mig utseendefixerad?
Bara undrar?


   
Citera

men det där vA väl ändå en riktigt dum fråga,nöt


   
SvaraCitera

Självklart inte, det har uttryckts:

"Man faller för utsidan men blir kär i insidan"

Det är utseendet du ser först och som gör dig intresserad, det är helt naturligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

men det där vA väl ändå en riktigt dum fråga,nöt

Tycker inte att det är en onödig fråga?
men tack för ditt svar

RyalNotch:

Självklart inte, det har uttryckts:"Man faller för utsidan men blir kär i insidan" Det är utseendet du ser först och som gör dig intresserad, det är helt naturligt.

Tack för ditt svar, jag håller med dig! Ville bara se vad som är okej att säga här, och om det är ok att först utgå från utseendet [smile]


   
SvaraCitera

DuKommerAldrigAttVeta:

Tycker inte att det är en onödig fråga?
men tack för ditt svar

Tycker DU att det är okej? Lev inte efter en töntig mall


   
SvaraCitera

Nej. Du frågar ju efter hans nummer då för att du vill lära känna honom bättre, inte sant? [cute]

RyalNotch:

"Man faller för utsidan men blir kär i insidan"


   
SvaraCitera

Nej. Du frågar ju efter hans nummer då för att du vill lära känna honom bättre, inte sant? [cute]

RyalNotch:

"Man faller för utsidan men blir kär i insidan"


   
SvaraCitera
höna

tycker folk blir fina för att jag tycker om dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Tycker DU att det är okej? Lev inte efter en töntig mall

Jag tycker att det är okej, man attraheras ju utav olika saker. Jag tycker att utseende kan spela en viss roll, om man kan bevisa för varandra i en relation tex att man gillar allt med varandra, allt från personlighet, kropp, utseende, till och med varandras dåliga sidor (som inte behöver vara dåliga)
Jag tror på kärlek, så ja, jag tycker att det är okej (nu utgår jag från relationer) 🙂


   
SvaraCitera

DuKommerAldrigAttVeta:

Jag tycker att det är okej, man attraheras ju utav olika saker. Jag tycker att utseende kan spela en viss roll, om man kan bevisa för varandra i en relation tex att man gillar allt med varandra, allt från personlighet, kropp, utseende, till och med varandras dåliga sidor (som inte behöver vara dåliga)
Jag tror på kärlek, så ja, jag tycker att det är okej (nu utgår jag från relationer) 🙂

Där har du ditt svar [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Där har du ditt svar

Men alla har ju sina egna åsikter, ville se om andra tycker olika och se varför de tycker som de tycker. Jag vill veta för att kunna växa själv [smile]


   
SvaraCitera

höna:

tycker folk blir fina för att jag tycker om dom

Man måste ju lära känna dem då under andra förhållanden, som i skola eller annan aktivitet så man blir vänner först och sedan faller för varandra. Om man träffar nya personer kan det vara svårt att lära känna dem utan att se varandra.

Sedan måste man ju sortera människor lite, annars skulle man bli galen om man letar efter potentiella partners, utseendet säger faktiskt en del om en person.


   
SvaraCitera
höna

RyalNotch:

Man måste ju lära känna dem då under andra förhållanden, som i skola eller annan aktivitet så man blir vänner först och sedan faller för varandra. Om man träffar nya personer kan det vara svårt att lära känna dem utan att se varandra.

men man märker ju rätt fort om folk är okej eller idioter[crazy] jag skulle aldrig få för mig att gå till nån random person som jag tycker ser bra ut å ba cha[wink][wink] men alla e ju olika

RyalNotch:

Sedan måste man ju sortera människor lite, annars skulle man bli galen om man letar efter potentiella partners, utseendet säger faktiskt en del om en person.

haha orka sortera å hålla på, de e ba å ta't som d kommer[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det där att gå fram till någon för att han/hon är snygg tycker jag personligen är helt ok, jag är ganska trygg iof själv och ärligt talat, YOLO 😉


   
SvaraCitera

höna:

men man märker ju rätt fort om folk är okej eller idioter

Ja men utseendet kan hjälpa i sorteringen(som man gör automatiskt i huvudet menar jag) när man väljer vem som ska få en "chans" att visa vem dom är.

höna:

jag skulle aldrig få för mig att gå till nån random person som jag tycker ser bra ut å ba cha

Det låter sunt [smile]

höna:

haha orka sortera å hålla på, de e ba å ta't som d kommer

Man letar omedvetet efter potentiella partners nästan hela tiden och utseendet hjälper hjärnan att sortera vem som passar och vem som inte. Det var det jag menade, inte en sortering som från en 90-tals kriminalare med bilder och snören på en korktavla[bigsmile]


   
SvaraCitera