Aviseringar
Rensa alla

Vad ska man utgå ifrån? Vad är fel?


Om du är ganska trygg med dig själv, så tror inte dessa frågor skulle komma upp.

Vem bryr sig om du följer utseendet först?
Folk går inte runt med plakat där det står vad för god egenskap man besitter på.
Nu kanske det skulle underlätta för att lättare sålla ut folk, men ingen orkar gå runt med en skylt i handen hela tiden.
Det är jobbigt.

Image


   
SvaraCitera
höna

RyalNotch:

Ja men utseendet kan hjälpa i sorteringen(som man gör automatiskt i huvudet menar jag) när man väljer vem som ska få en "chans" att visa vem dom är.

jaaa, men d e liksom första intrycket å så[smile]

RyalNotch:

Det låter sunt

är sund

RyalNotch:

Man letar omedvetet efter potentiella partners nästan hela tiden och utseendet hjälper hjärnan att sortera vem som passar och vem som inte. Det var det jag menade, inte en sortering som från en 90-tals kriminalare med bilder och snören på en korktavla

shit va psykologisk du låter[blush] haha skulle va roligt å ha så dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RakatKadaver:

Om du är ganska trygg med dig själv, så tror inte dessa frågor skulle komma upp.

Jag startade tråden först och främst hör att höra andras åsikter för att själv kunna växa. Ja, jag är ganska trygg i mig själv (de delar som jag inte är trygg med tar jag inte upp) och frågorna kommer nog antagligen upp eftersom att jag är allmänt intresserad av vad andra tycker :)!


   
SvaraCitera

DuKommerAldrigAttVeta:

(de delar som jag inte är trygg med tar jag inte upp)

Lol, okej.


   
SvaraCitera

DuKommerAldrigAttVeta:

om det är ok att först utgå från utseendet

Vad jag vet så finns det inga svenska lagar som säger att du ej får prioritera utseendet i steg 1, nej.. [bigsmile]


   
SvaraCitera

[surprised] omfg


   
SvaraCitera

Det är väl bara att be om numret och se vad som händer? Det är väl onödigt att börja stöta på någon man inte tycker ser bra ut eller attraheras av? Jag skulle inte kalla det utseendefixering alls. Vem bryr sig förresten, det är ju ditt liv och vilka du vill tillbringa tid med av vilka orsaker kan ingen annan bestämma åt dig.

Att inte överhuvudtaget vilja lära känna människor man inte från början tycker är snygga kan ju dock leda till att man missar riktiga guldklimpar, vilket ju är mycket tråkigt för ens egen del. Sen är det ju så att man kan bli attraherad av någon man inte känt något speciellt för först, när man väl lär känna personen. Men sådant kan man aldrig veta i förväg.


   
SvaraCitera