Aviseringar
Rensa alla

Vad ska ni köpa för julklappar? 🙂


blir väl typ "52 weeks of romance" till min pojkvän, vi ska flytta ihop så vi kanske ska köpa en stor säng eller så så det blir inte så dyra julklappar i år.


   
SvaraCitera

vad jag ska ge till de andra vet jag inte.. skönhetsprodukter till lillasyster, en bodybuilder-kalender till bror, till föräldrarna vet jag inte, det är svårt, några lotter kanske :), typ 5 triss var 


   
SvaraCitera

Funderar på att köpa ett gäng glasburkar och göra praliner till några, sen ska jag fixa julklappar till syrran och brorsan, även till kusinerna, så borde börja shoppa snart för att ha råd med allt... 

Så ja, det blir en hel del, speciellt när jag har två föräldrar par..


   
SvaraCitera

vet inte, brukar vara ute i sista minuten 


   
SvaraCitera
b1son

inga
vi kör inte på d i min familj
alla e där för maten
mina buddies har accepterat detta sent omsider


   
SvaraCitera

Blivande_japan:
men vafan d är inte ens november

De är ju bara typ 58 dagar till julen!!!!


   
SvaraCitera

Köper bara julklappar till mina syskons barn och någon klapp till resp syskon. Och till mamma och pappa förstås. Vad det ska bli har jag inte börjat fundera över ännu. 


   
SvaraCitera

ennis♡☆: De är ju bara typ 58 dagar till julen!!!!

Du har redan börjat nedräkningen hör jag.  Glad   Mycket glad   Tumme upp


   
SvaraCitera

Köper fö öv julklappar och födelsedagspresenter hela tiden. Ser jag ngt som skulle passa en viss person så köper jag det och sparar det tills jul/hen fyller år. Blir billigt och bra då man på det sättet får väldigt lång tid på sig. 


   
SvaraCitera

Well, köper till alla i familjen. Syrra, hennes man och dotter, sen föräldrar. ^^ Älskar shopping, men hatar att köper inget till mig själv, då det går massa pengar åt dem. <.< love x-mas anyway. :dd


   
SvaraCitera

Hej, Fredrika som var ditt namn. 

Jadu. Nog är det en av de frågaste svårorna svenskarna ställs inför juletider. Det är svårt och krävs mycket noggrann och vördnadsfull tankeverksamhet för denna beniga gåta. Mitt ödmjuka tillvägagångssätt är att fråga vederbörande vad de önskar, för att därefter skicka önskelistan till Tomten för tillverkning i Tomteverkstaden. Det går som en lek i snöklädd park! Vill de icke något ha kanske jag till och med bemödar mig vara kreativ och komma på något lustigt på eget bevåg. Men det är givetvis bara i undantagsfall. Man vill ju vara förutsägbar, konventionell och full på total taktlöshet.

En nyfödd? Ptja, vad är viktigt för dig, Fredrika? Ska det vara något vederbörande direkt kan använda sig utav (leksak, klädesplagg, disponibelt ting)? Jag kan tänka mig att en god present till en sådan vore en påminnelse till föräldrarna om att ställa vederbörande i bostadskö nu samt kontributera till ett sparkonto för den. Är pengar ett olämpligt område av vilken anledning som helst kan du istället göra ett personligt fotoalbum av föräldrarna och dig som bebisen kan titta i på äldre dagar. Det anses vara trevligt. Har du ej särskilt etablerad relation till varken barnet eller dess föräldrar kan du gott ge något tråkigt och ogenomtänkt, för då bryr de sig förmodligen inte så mycket ändå (rakt, men ej elakt, menat). 


   
SvaraCitera

Brukar göra saker snarare än att köpa, oftast. Gjort fotoalbum, scrapbooks, broderier, scrap-"tavlor" osv.  I år har jag tänkt brodera till två vänner som bor utomlands, de ska nog få det på posten. Till mor blir det nog ett smycke och till far något klädesplagg. Kusinerna får varsitt presentkort på 500kr, ej listat ut var ännu, de fick en enorm scrapbook förra året så jag känner inte att jag behöver vara riktigt lika ambitiös i år + att jag inte har tid. Vet inte vad mina vänner ska få. Klurar fortfarande på det.


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

För tidigt att fixa de nu, har inte ens funderat på vad ännu.


   
SvaraCitera

Kommer som vanligt antagligen inte att köpa något varken till mig själv eller någon annan. Öhh... fast brukar man ens köpa något till sig själv? Liksom passa på när man köper saker till andra? Det kanske man inte gör, vad vet jag.

Hjärta


   
SvaraCitera

Kmr få räkningar på kurslitteratur lagom till julhandeln.. 🙁 


   
SvaraCitera