Aviseringar
Rensa alla

Vad ska vi göra med alla trådar om invandring?


Ämnesstartare

Anarkandi:

integration

Vad betyder det? Går du samhäll? eru särbegåvad?


   
SvaraCitera

detberorpå:

Vad betyder det? Går du samhäll? eru särbegåvad?

Integration.
Integrera.
öhm.. Få människor från olika kulturer att mötas, utan fördomar och inte särbehandlas och inte skapa en "vi och dem"-känsla samt hindra uppkomsten av invandrartäta områden med stora problem(Rinkeby, Tensta, Kronogården, Vivalla, Rosengård, Bergsjön, osv.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

särbegåvad

detberorpå:

samhäll

[cute] kanske lite, enligt andra särbegåvade är jag tydligen det iaf.

Integration:
Att få in invandrare och människor som är utanför överhuvudtaget i samhället.

iddqd:

Bäst vetefan, oftast brukar de ju bara skriva något i stil med "Jävla muslimer! SD 2010!".

Ja, låt oss säga flitigast. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Integration:

Borgeus:

Integrera.

Tack så mycket :)!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inte om man ska vara glad eller ledsen över att invandrarfrågan o dess problem den medfört äntligen engagerar folk i allmänhet o nu bevisligen medlemmarna på UM i synnerhet. Själv har jag bara startat en enda invandrarrelaterad tråd o den blev låst. Så hitintills min kära Anarkandi så leder du över mig med 1 - 0 vad beträffar invandrarrelaterade trådar. [smile]

För övrigt misstänker jag att trådarna bara en toppen av ett isberg av det missnöje som ligger o pyr ute i samhället. [sad]

Sagt av MrSpookyMan som är Opolitiskt Borgerlig.


   
SvaraCitera

låt den vara kvar. bara för dom är invandrare så ska dom inte få allt dom vill i sverige!!!. tänk dej själv om du skulle flytta ner till irak. inte fan skulle dom byta namn på ett forum bara för du kom ditt du skulle möjligtvis bli skjuten!

SVERIGE FÖR HELVETE! SLUTA SLÄPP IN EN MASSA LÖST FOLK!

SVERIGE ÄR ETT LAND PÅ JORDEN, INTE ETT LAND FÖR JORDEN!!


   
SvaraCitera

trewqaz18:

SVERIGE FÖR HELVETE! SLUTA SLÄPP IN EN MASSA LÖST FOLK!

Det verkar som många svenskar tror att alla invandrare är "ta ta ta ta" utan att ge tillbaka.

Detta är mina åsikter. Om man är ny i ett land så ska man försöka anpassa sig till svensk kultur. Man lever i Sverige, och om man vill bli svensk och leva i Sverige efter Sveriges normer och regler. Man ska inte försöka skapa ett "land i Europa med Sharia-lagar".
Detta är oavsett om man är amerikan eller om man är muslim.
Självklart ska man få möjlighet att få utöva sin religion(byggandet av moskéer, synagogor eller liknande), men inte ska man säga: "Vi vill ha egna regler för oss muslimer som bara gäller för oss".

Det finns invandrare som vill anpassa sig till en svensk kultur, och så finns det människor som inte vill detta.

Jag kanske låter som en Sverigedemokrat, men jag anser inte att jag är en SDare.


   
SvaraCitera
Tyrael

Är inte dum, blir inte övertygad lika lätt som andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaha, och när vi väl är på gång så kan vi ju göra nåt åt alla de där trådarna som har med ekonomi att göra också, eller hur? De är hemskt jobbiga, ärligt talat. Ekonomi har alltid tråkat ut mig, det är bara samma snack hela tiden och aldrig kommer man någon vart!

Anarkandi:

även om det visserligen är en debatt som går att föra så är det ofta samma budskap om och om igen.

På dig låter det som om det bara är "invandrarkritiska" personer som upprepar samma budskap om och om igen. Jag råder dig att kritiskt granska dig själv, så kanske du förstår att vänsterorienterade människor gör det också. Det är liksom lite det politik går ut på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Det är liksom lite det politik går ut på.

Lat mig upprepa samma sak igen. Invandrartradar bor ha ett separat underforum, for att det blir valdigt mycket malande och valdigt mycket tradar om samma sak. Jag ar inte for censur eller nagot sadant. Men hur mycket utrymme ska det ha?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Men hur mycket utrymme ska det ha?

Om det är en aktuell och viktig fråga, vilket det uppenbarligen är enligt väldigt många, så bör det väl få det utrymme det får? Det var lite därför jag ironiserade lite genom att nämna ekonomi. Sen är det en annan sak om flera trådar om precis samma ämnen görs på säg en vecka. Det är givetvis störande, men nu tog du ju upp invandringskritik osv. över huvud taget. Vad har du egentligen för motivering för att minska utrymmet för sådant?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Vad har du egentligen för motivering för att minska utrymmet för sådant?

Förutom att jag tycker det är störande att hela politik och samhälle egentligen borde byta namn till invandring och integration med tanke på att det bara är det trådarna handlar om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Förutom att jag tycker det är störande att hela politik och samhälle egentligen borde byta namn till invandring och integration med tanke på att det bara är det trådarna handlar om?

Och varenda tråd får svar. Det tyder på att folk faktiskt vill diskutera det, oavsett om du stör dig på det eller inte. Men visst, det skulle ju kunna funka med ett nytt, tillfälligt delforum eller ett underforum bara för dessa trådar, om det nu är jättemånga som liksom du tycker att det är störande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera