Aviseringar
Rensa alla

Vad skall man välja ????


Gentlernen:

de senaste 10 årens 4000-procentiga

Nej, däremot vill jag förklara dina dåliga kunskaper i matematik med att du förmodligen går (eller har gått) i en skola med lägre standard, kombinerat med att du själv förmodligen inte varit särskilt studiemotiverad. Du verkar mest bitter och besviken för att du inte lärt dig det du hoppats på i skolan och nu tar du ut det på dem som inte vill hamna i samma situation som du.


   
SvaraCitera

herr_nilsson:

Du verkar mest bitter och besviken för att du inte lärt dig det du hoppats på i skolan och nu tar du ut det på dem som inte vill hamna i samma situation som du.

Du verkar mest som en person som försöker intala sig själv massa saker för att du inte kan hantera hur dåligt gymnasiet faktiskt är på att göra IT-utbildningar. Detta är ett bevis på att du inte varit tillräckligt bröstfödd som liten, vilket har gjort dig dum, lättirriterad och mystiskt intresserad av obelisker på sexuell grund.

Ska vi inte sluta med den långsökta hobbypsykologin nu och låta fakta tala för sig själva?

Enligt ​kursplanen för Programmering C så ska man efter 200 avklarade kurspoäng (vilket omfattar nästan en tiondel av gymnasiets 2500 minsta poäng) bara kunna objektorientering, enklare GUI samt köhantering. Ifall du menar på att det är avancerat så vill jag veta hur du klarar av en högskoleutbildning i datorvetenskapliga ämnen.


   
SvaraCitera

herr_nilsson:

dåliga kunskaper i matematik

Antalet elever som går ut gymnasiet med 20 i betygssnitt har ökat med en faktor av 38 de senaste 10 åren. Har ni inte lärt er procenträkning eller avrundning på din fina skola än? Men du har rätt i att matte är min svaga sida; jag hade inte mer än VG i matte C, D, E och diskret.

herr_nilsson:

Du verkar mest bitter och besviken för att du inte lärt dig det du hoppats på i skolan och nu tar du ut det på dem som inte vill hamna i samma situation som du.

Jag gillar egentligen inte den här sortens penismätning, men eftersom du uppenbarligen tar dessa saker på största allvar och har en aningen uppblåst bild av din egen förträfflighet så...
Jag:
* gick på en kommunal skola;
* avslutade gymnasiet med runt 19 i betygssnitt;
* skrev 1,9 på HP första (och enda) gången jag skrev det;
* behärskar fyra naturliga språk och dryga dussinet programspråk i tal och skrift.

Du:
* går på någon fancy privatskola;
* tycker det är "en del jobb" att sätta upp ett enkelt hemnätverk;
* [fyll gärna i med någonting här själv].

Om vi tittar på dessa listor, tycker du det ser bra ut för din fina privatskola? Hur mycket på den listan tror du jag har skolan att tacka för och hur mycket tror du jag lärt mig på egen hand?

Gymnasiet håller - måste hålla - ett lågt tempo och en allmänt låg nivå för att se till att alla elever får sin grundutbildning. På den nivån är det helt enkelt irrelevant hur "bra" skolan är.

"Elitskolor" är inte annat än egorunkande för mediokra elever som inte riktigt vill inse att ni faktiskt inte är förmer än andra; trots allt är man inte särskilt elit om man inte klarar av att lära sig själv utan behöver en särskild skola för det. Men det är klart, eftersom elever på "fina" skolor har överlag bättre betyg så måste det ju betyda att ni är bättre och smartare... Eller?

Om du faktiskt är så trög och omotiverad att du är övertygad om att din fina gymnasieskola kan lära dig bättre än du kan på egen hand tycker jag inte du ska uttala dig om "studiemotiverade elever" och annat trams. Du verkar inte ens ha greppat den mest grundläggande sanningen när det gäller inlärning - att ingen kan lära dig något, annat än du själv - trots det sitter du och häver ur dig en massa missledande trams om hur jävla viktigt det är att man väljer "rätt" gymnasieskola. WTF?


   
SvaraCitera

jag lärde mig ganska mkt av programmering på gymnasiet (mer än 1 år på högskolan hehe,....) och då gick jag natur inrikning matte/data


   
SvaraCitera

ennie:

jag lärde mig ganska mkt av programmering på gymnasiet (mer än 1 år på högskolan hehe,....) och då gick jag natur inrikning matte/data

Ungefär vad lärde du dig i gymnasieprogrammeringen, om du kan komma på ett sätt att kortfattat beskriva det? Vilken högskola läser (läste?) du på, och vilka kurser?


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Ungefär vad lärde du dig i gymnasieprogrammeringen, om du kan komma på ett sätt att kortfattat beskriva det? Vilken högskola läser (läste?) du på, och vilka kurser?

Vet inte. Orkar inte skriva med dig.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Du:
* går på någon fancy privatskola;

Gentlernen:

"Elitskolor" är inte annat än egorunkande för mediokra elever som inte riktigt vill inse att ni faktiskt inte är förmer än andra

Gentlernen:

din fina privatskola?

Hahaha [bigsmile]

P R O J E K T I O N

kallas det inom psykologin

[wink]

Jag har aldrig sagt att jag går eller har gått i privatskola. Aldrig. Det är det du som har inbillat dig. Däremot tycker jag att det är bra att de finns.

Jag gick i KOMMUNAL grundskola
KOMMUNALT gymnasium
och på STATLIGT tekniskt universitet (KTH).

Duger det som svar?

Jag hade förövrigt VG i matematik D och E och MVG i resterande matematikkurser. (A, B, C, diskretkurs och sannolikhetskurs).

Gentlernen:

* tycker det är "en del jobb" att sätta upp ett enkelt hemnätverk;

Nej, jag svarade någon i en tråd som hade problem med att sätta upp ett nätverk hemma. Jag har inte haft problem med att få igång mitt eget, det har jag aldrig påstått. Men om du känner till begreppet EMPATI, så kan det vara bra att sätta sig in i situationen för den man hjälper. Det hjälper väl inte någon som tycker något är svårt att jag tycker det är lätt? Man kan inte hålla på som du gör och vifta vilt omkring sig och skjuta på allt som flyger. Det hjälper inte någon.


   
SvaraCitera

herr_nilsson:

KTH

Det förklarar saken, ni KTH:are brukar lida av mindervärdeskomplex och yra om hur fantastisk er skola är, på samma sätt som chalmerister. Det ingen verkar förstå är att ingen skola i världen kan styra upp en medelmåtta, och det ska väldigt dålig utbildning till för att sätta käppar i hjulen för någon som faktiskt är motiverad.

tl;dr det handlar inte om skolan, det handlar om motivationen.

herr_nilsson:

Nej, jag svarade någon i en tråd som hade problem med att sätta upp ett nätverk hemma.

Jag förmodar att ditt svammel om att dra ur sladdar, blanda in routrar där de inte behövs, etc. också beror på "empati"?


   
SvaraCitera

Gentlernen:

brukar lida av mindervärdeskomplex

Projektion igen? Du måste må dåligt eller något... Tragiskt... [sad]


   
SvaraCitera

herr_nilsson:

Projektion igen? Du måste må dåligt eller något... Tragiskt... [sad]

Psykologiska försvarsmekanismer är ju kul och så, men jag hoppas du inser att när du svänger dig med dem på det där viset blir de mer eller mindre likvärdiga med "HAN SOM SA DE HAN VA DE!!!!11111" Är det för svårt att faktiskt besvara mitt inlägg?


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Är det för svårt att faktiskt besvara mitt inlägg?

Eh, vad menar du att jag ska svara på? Ditt utlägg om att jag har komplex eller att jag är en medelmåtta? Det finns inget att bemöta, dina påståenden är luft och intet.


   
SvaraCitera

herr_nilsson:

Eh, vad menar du att jag ska svara på? Ditt utlägg om att jag har komplex eller att jag är en medelmåtta? Det finns inget att bemöta, dina påståenden är luft och intet.

Tja, till att börja med kan du ju ta och försöka försvara dina elitskolor. Därefter kanske det kan vara idé att förklara på vilket vis du inte skulle tillhöra kategorin "trög/lat" när du tydligen inte ens klarar av att lära dig gymnasiematerial på egen hand.

Statistiken säger att mer än hälften av din årskurs kommer att ha hoppat av före jul, och att mindre än en fjärdedel är kvar efter det första året. Om dina uttalanden på UM är någon som helst indikation, så ingår du garanterat inte i den fjärdedelen, så jag hoppas du har kul på KTH medan du kan.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

så ingår du garanterat inte i den fjärdedelen

Du är verkligen jätterolig [smile]

Har jag sagt att jag pluggar på KTH nu? Jag hoppade inte av efter första året, inte andra eller tredje heller...

Troll! [bigsmile]

Fast lite tragiskt ändå, för jag tror du mår rätt dåligt egentligen... [sad]


   
SvaraCitera

herr_nilsson:

Har jag sagt att jag pluggar på KTH nu? Jag hoppade inte av efter första året, inte andra eller tredje heller...

Grabben, du har inte en examen från KTH, inte med din inläggshistoria, din demonstrerade inkompetens och ditt pubertala, lätt förståndshandikappade sätt att skriva. Jag borde insett från början vad det var du sysslade med; oturligt nog är jag på tok för lättrollad.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

du har inte en examen från KTH

vill du se den? [tired]

Gentlernen:

ditt pubertala, lätt förståndshandikappade sätt att skriva

[bigsmile]

vad har du själv för meriter då, förutom dagis? eller har du kommit vidare till första klass än? [smile]


   
SvaraCitera